Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enemmän tehoa e30 316i? HOWTO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by Rockford View Post
    ...ja kun joskus tuntuu, että kun päätetään "laittaa turbo", niin 90% porukasta ei millään tajua, ettei sitä mitenkään mihinkään noin vaan pultata ja se on siinä. Budjetti-turbokaan ei yleensä loppupeleissä niin kovin budjetti ollutkaan. Ahtamis-prokkikset vaatii muutenkin hieman muutakin, kuin sen vanhan T3:sen ja rahaa, tallin, työkaluja, kädet, tietoa, aikaa, sekä innostusta. Joskus olisi kiva nähdä näistä sadoista "turbo-projekteista" edes yksi valmiinakin joskus...
    onhan niitä täälläkin kulmilla pari kappaletta ja löytyy varmaan muualtakin... jos sytkä on vaan mekaanisesti säädettävissä, niin kyllähän ylipaineesta aukeavilla lisäsuuttimilla saa suht asiallisen lelun rakennettua halvalla. niin paljon vaan työntää bensaa, ettei takuulla mene laihalle ja sit vaan säätelemään sytkää letku-kuulosuojain viritykset päässä.
    Last edited by bemu2000; 10-05-2008, 18:40.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • BME316
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 445

      #17
      Originally posted by BMW3 View Post
      Elikkäs tarkoitus olisi saada tosta nuhamoposta enemmän irti, mitään neuvoja mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Neuvoja kutitteluun kaipaillaan

      Searchia on käytetty joten sitä on turha jauhaa
      Eikö pärjää mun luumulle No ei sentään, itsellä on yläpään remontti tehty jokunen aikaa sitten joten kone vielä vetää yläkierroksilla mukavasti.

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #18
        NOS. tai vaikka pari yleismallin hanaa joilla ohjaat kaasua ja toisella bensaa, sitten vaan haarotin bensalinjaan ja pullo konttiin! täytys ite kokeilla joskus johonki kiesiin minkä särkymisellä ei ois niin väliä...
        ...

        Comment

        • jehu87
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 39
          • Helsinki

          #19
          Halvalla ja helpolla tehoa irti 316i 1988 m40:stä

          Elikkäs kuten otsikosta näkee, niin suuresta kiinnostuksesta johtuen olisi kiva saada tietää mitenkä saisi suhteellisen "halvalla" ja "helpolla" pikkasen tai pikkasen enemmänkin tehoa irti tuollaisesta orkkis 316i -88 m40:stä??
          Tällä hetkellä mittarissa sellaset 183tkm.

          Sit vähän erikseen, kuinka kannattavaa on hommata jonkin sortin alustasarja tuollaiseen HYVÄ kuntoiseen E30:seen siis kyseessä samainen auto..`??

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16503
            • Asikkala

            #20
            Vastaus otsikon kysymykseen: ei mitenkään.

            Comment

            • TorQuel
              BTCF Member
              • Jan 2012
              • 1927
              • HKI / JKL / KHM

              #21
              Itekkin kylä äkkiä vastaisin tähän notta ei mitenkään eikä varsinkaan halvalla.. Tokihan voit kokeilla jotai pientä tehonlisää ettiä vaikkapa Tämmösestä ratkasusta Mutt se sit et löytyykö tuohon M40B16 konheeseen tuommosta palikkaa onki toinen juttu
              Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

              Comment

              • --nismo200sx--
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 169
                • Lohja

                #22
                säästä ne viritysrahat ja pidä autostasi vaan hyvää huolta.
                ei kannata lähteä virittämään,rahat menevät hukkaan.

                tai jos välttämättä tehoa halajaa lisää,niin vaihtaa sitten toiseen autoon,318is taikka 325.
                -e30 325tic track

                Comment

                • LiLHezz
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 647
                  • Pilpala / Riihimäki

                  #23
                  Originally posted by jehu87 View Post
                  Sit vähän erikseen, kuinka kannattavaa on hommata jonkin sortin alustasarja tuollaiseen HYVÄ kuntoiseen E30:seen siis kyseessä samainen auto..`??
                  Kannattavaa on jos hommaa oikkeasti hyvän alustan. Esim Koni, Bilstein, H&R.. Ja samalla vaihtaa sitte kaikki puslat, jäykempää kallistuksenvakaajaa, säädettävät koiranluut ja kunnon renkaat/vanteet. Noi "halvat" alustasarjat on vähän niin ja näin.. Normaali ajossa uudet vakioiskarit ja jouset + alustan puslat on mukavat ja "tarpeeksi" hyvät päivittäiseen ajoon.
                  Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                  E30 325iXA Touring
                  Lizzy - '82
                  Jättiprojekti

                  Comment

                  • jehu87
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 39
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by LiLHezz View Post
                    Kannattavaa on jos hommaa oikkeasti hyvän alustan. Esim Koni, Bilstein, H&R.. Ja samalla vaihtaa sitte kaikki puslat, jäykempää kallistuksenvakaajaa, säädettävät koiranluut ja kunnon renkaat/vanteet. Noi "halvat" alustasarjat on vähän niin ja näin.. Normaali ajossa uudet vakioiskarit ja jouset + alustan puslat on mukavat ja "tarpeeksi" hyvät päivittäiseen ajoon.

                    Mitenkä onko "kannattavampaa" hommata sitten kokonainen alustasarja ihan Suomessa toimivista liikkeistä (kun katson noita hintoja) vai esim. eBaystä jossa saattaisi olla sitten mahdollisesti halvempaa?

                    Mitenkäs sitten tuo asennus:

                    Eli siis jos/kun minulla olisi hallipaikka missä tehdä tuo alustanasennus sekä tarvittavat työkalut siihen niin onko se kannattavampaa vaikka oon täys keltanokka vai kannattaisko kysellä pk-seuduilla olevista liikkeistä hintoja?

                    Comment

                    • LiLHezz
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 647
                      • Pilpala / Riihimäki

                      #25
                      Originally posted by jehu87 View Post
                      Mitenkä onko "kannattavampaa" hommata sitten kokonainen alustasarja ihan Suomessa toimivista liikkeistä (kun katson noita hintoja) vai esim. eBaystä jossa saattaisi olla sitten mahdollisesti halvempaa?

                      Mitenkäs sitten tuo asennus:

                      Eli siis jos/kun minulla olisi hallipaikka missä tehdä tuo alustanasennus sekä tarvittavat työkalut siihen niin onko se kannattavampaa vaikka oon täys keltanokka vai kannattaisko kysellä pk-seuduilla olevista liikkeistä hintoja?
                      Se on ihan miten itse tahtoo.. Itsellä ei ole Ebay:sta minkäänlaisia kokemuksia niin ei voi oikein kommentoida.

                      Ja asennuksesta:
                      Jos tiedät miten käyttää jousipuristimia, ulosvetäjää ja tunkkia -> vaihda itse.
                      Jos et tiedä -> vie liikkeeseen.
                      Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                      E30 325iXA Touring
                      Lizzy - '82
                      Jättiprojekti

                      Comment

                      • jehu87
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 39
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by LiLHezz View Post
                        Se on ihan miten itse tahtoo.. Itsellä ei ole Ebay:sta minkäänlaisia kokemuksia niin ei voi oikein kommentoida.

                        Ja asennuksesta:
                        Jos tiedät miten käyttää jousipuristimia, ulosvetäjää ja tunkkia -> vaihda itse.
                        Jos et tiedä -> vie liikkeeseen.

                        Okei, kiitos infosta.!
                        Katsotaan mitä mahdollisesti tuleva tuo tullessansa jos tuo. =)

                        Comment

                        • liha_ville
                          BTCF Member
                          • Feb 2009
                          • 1417
                          • Karstula/JKL

                          #27
                          Originally posted by jehu87 View Post
                          Elikkäs kuten otsikosta näkee, niin suuresta kiinnostuksesta johtuen olisi kiva saada tietää mitenkä saisi suhteellisen "halvalla" ja "helpolla" pikkasen tai pikkasen enemmänkin tehoa irti tuollaisesta orkkis 316i -88 m40:stä??
                          Tällä hetkellä mittarissa sellaset 183tkm.

                          Sit vähän erikseen, kuinka kannattavaa on hommata jonkin sortin alustasarja tuollaiseen HYVÄ kuntoiseen E30:seen siis kyseessä samainen auto..`??
                          Halvin "virittäminen" taitaa olla auton keventäminen.
                          Nii joo ja hirveän iso amismörinämörkö pönttö. Tehoa nuo ei lisää koneeseen tuo, mutta kuskin mieleen sitäkin enempi.
                          e60 M5 Supercharger

                          Comment

                          • jehu87
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 39
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by will3] View Post
                            Halvin "virittäminen" taitaa olla auton keventäminen.
                            Nii joo ja hirveän iso amismörinämörkö pönttö. Tehoa nuo ei lisää koneeseen tuo, mutta kuskin mieleen sitäkin enempi.

                            Minullehhan ei tule mitään amismörinämörkö pönttöä!!

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #29
                              Ehkä paras ja edullisin "viritys" on laittaa kone kuntoon ja kaikki säädöt kohdalleen. Kartiofiltteri mäkeen ja vakio tilalle tai sitten esim. K&N cai-setti, jos ei vakiota halua laittaa. Kulunut nokka vaihtoon, vaikkapa lievä virinokka tilalle.

                              Tää nyt vaan on sellanen: Ei mopolla mahottomia
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • liha_ville
                                BTCF Member
                                • Feb 2009
                                • 1417
                                • Karstula/JKL

                                #30
                                Originally posted by jehu87 View Post
                                Minullehhan ei tule mitään amismörinämörkö pönttöä!!
                                tuo o oikein
                                e60 M5 Supercharger

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎