Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-Tech 1 osien asennusta 11/86 valmistettuun E30 cäbiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

    M-Tech 1 osien asennusta 11/86 valmistettuun E30 cäbiin

    Eli onko jollakin antaa vihjeitä miten kyseinen pitäisti tapahtua - ymmärsin että setti olisi ollut nk. "bolt on" mutta ei ilmeisesti ole sitä. Tarviiko mtech1 kilkkeet (esim. etupuskin) jotakin erityiskiinnikkeitä? Voin huomenissa käydä tallilla ja ottaa kuvia orig. puskimesta jonka kiinnikkeet ovat aivan erilaiset... tuntuu myös että peltipuskurit ei aivan mahdu päälle :think Takapuskinta en ole edes ehtiny kokeilla paikalleen...
    Kiitos.

    - Tumppi
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    www.realoem.com auttaa asiaa

    M-tech kilkkeet menevät yleisesti ottaen samoilla klipseillä kiinni kuin orkkispuskuritkin, mutta tuolta "netti-etk":sta näet erot selvästi
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • tuumas
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2564
      • Lapland, Finland

      #3
      No kyllä muuten mutta enpä löydä omalla vin koodilla oikeita osia (eli orig. puskin ei näytä siltä miltä pitäis) enkä tiedä mitä sen pitäis loppujen lopuks valaista... m-tech puskin kyllä on normaalin näkönen.

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by tuumas View Post
        No kyllä muuten mutta enpä löydä omalla vin koodilla oikeita osia (eli orig. puskin ei näytä siltä miltä pitäis) enkä tiedä mitä sen pitäis loppujen lopuks valaista... m-tech puskin kyllä on normaalin näkönen.
        Ööö, minä käsitin, että sun auto ei ole ns. originelli m-tech? Jos näin, niin alat vain kaivamaan e30:n osia niin sieltä kyllä m-tech palikkaa löytyy. Eli et laita sitä VINiä siihen vaan "manuaalisesti" alat dyykkaan.
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • MasaTDS
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1606
          • Tampere

          #5
          otappa kuvia siitä mitä haluat tietää,kaikki menee bolt on paikalleen kyllä koppaan.
          Peltipuskurin kumilistan kiinnikkeet on erilaiset M-technic korisarjan kanssa,perus mallissa on kumilista kiinni painettavilla klipsuilla ja mtechin kanssa ne laitetaan listan uraan pujotettavilla M6 pulteilla,joita saa ainakin kl-varaosien varaosatiskiltä tai merkkiliikkeestä,eikä edes maksa paljoa.
          Sitten puskurien päädyt eli ne pienet mustat päätykumit/muovit on erilaiset mtechissä,mutta niitä ei kannata ostaa,kun laitat ensin korisarjan muuten kiinni peltipuskureihin ja sitten mallaat päädyt paikalleen ja leikkaat vaikka mattoveitsellä tai puukolla ylimääräiset päätypalikasta pois niin johan hyvä tulee.
          Itse peltipuskureissa ei mielestäni kyllä ollut yhtään mitään eroa oli sitten mtech tai perusmalli,ainakin korisarja sopii kaikkiin yhtä hyvin kiinni.
          E24 635csi
          M-B W140
          Citroen c4 coupe
          H-D sportster chopper

          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
          www.mpanet.fi

          Comment

          • mekstrm
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 836
            • Vantaa

            #6
            Tässähän ne suurimmat erot on jo tullutkin, eli ne kumilistan kiinnikepultit M6 joita tarvitaan taakse n.10-12kpl ja eteen melkein samanlaisia mutta hieman isommalla lattaosalla muistaakseni 6-8kpl. Ne päätymuovit ostin itse juuri eteen ja taakse viralliset m-tech-mallit ja maksoi noin 130€ yht metro-autossa. Ja sanoisin että kannatta ostaa koska istuu aika paljon kivemmin nyt ne päät.
            Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

            Comment

            • tuumas
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2564
              • Lapland, Finland

              #7
              Originally posted by mailman View Post
              Ööö, minä käsitin, että sun auto ei ole ns. originelli m-tech? Jos näin, niin alat vain kaivamaan e30:n osia niin sieltä kyllä m-tech palikkaa löytyy. Eli et laita sitä VINiä siihen vaan "manuaalisesti" alat dyykkaan.
              Kyllä, kyllä - ei kyse ole nyt m-tech palikoiden löytymisestä, ne kyllä löytyy käsipelillä ja antaahan realoem myös vaihtoehdot että "mikä kävisi autoosi" vin koodilla. Kyse on siitä että kun nakutan vin koodin sisään niin vakiopuskin minkä realoem antaa ei vastaa omaani - minun puskinta ei edes löydy realoemista! Osa on kuitenki orig. bmw.

              Myöskään tuo peltipuskuri ei mene lähellekkään paikalleen vaan raapii pirusti kiinni, sainki jo kivat jäljet eilen aikaseksi
              Otan tänään kuvia tallilla ja postaan tänne. Pitänee myös olla yhteyksissä kl-varaosiin roihin jos saisivat nuo yllä mainitut kiinnikkeet hommattua.

              Comment

              • tuumas
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2564
                • Lapland, Finland

                #8
                Eli tässä näitä kuvia hieman, kännykällä otettuja mutta toivottavasti saa selvää.









                Tällä hetkellä orig. puskin takasin paikallaan turhautumisen vuoksi

                Comment

                • MasaTDS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1606
                  • Tampere

                  #9
                  otappa nyt kunnolla kuvia joka puolelta,niin ratkaistaan porukalla noi ongelmat,pitäähän kesäauto saada ajoonMiksi toi punainen hiekkapelti sulla on irti,eihän se liity puskuriin millään lailla?
                  Noihin runkoaisojen päähän se puskuri tulee kiinni,jos tosiaan on mtech1 eikä mtech2 kyseessä,koska 1 tulee siihen orkkis puskuriin kiinni kumilistan alle,niin ei sen kiinnittämisessä ole mitään ongelmia,lai kuvia kaikista puskureistasi ja kiinnityksestä niin koitetaan auttaa,juuri pitelin omia tech1 puskureita irrallaan,eikä ollut kyllä mikään ongelma saada paikalleen
                  Last edited by MasaTDS; 16-05-2008, 16:15.
                  E24 635csi
                  M-B W140
                  Citroen c4 coupe
                  H-D sportster chopper

                  Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                  Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                  Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                  www.mpanet.fi

                  Comment

                  • Nipsu
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 202
                    • Tampere

                    #10
                    Tuo hiekkapelti on vuosimalliin nähden oiken näköinen. Samatan puskurin kiinnikkeet runkoaisojen päissä. Niinkuin jo mainitsitkin etulipasta, se ei kuulu tuohon hiekkapeltiin, vaan se on "is-lippa", tarkoitettu facelift hiekkapellin kaveriksi.

                    Comment

                    • tuumas
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2564
                      • Lapland, Finland

                      #11
                      En tänään ehtiny tallille mutta huomenna vois mennä kokeilemaan - kiitos kaikille vinkeistä. Laitan kuvia varmaan huomenissa...

                      Comment

                      • tuumas
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2564
                        • Lapland, Finland

                        #12
                        Vähän venähti töiden takia mutta tässä olis nyt niitä kuvia...





                        Eli merkkasin nuolilla ne kohdat joista puskuri ottaa kiinni huolella... en tajua miten se pitäisi sopia päälle? En kuvissa vielä irrottanut sumareita.

                        Takapuskinta en ole vielä sovitellu mutta kattelin hieman tänään miten takapuskuri on kiinni. Eli 2 pulttia suoraan puskurin "sisäpuolella" ja onko vielä jossain tavaratilassa kiinnikkeitä tms.?

                        Kiitos kaikille panoksesta tähän kädettömän ihmisen topiciin
                        Last edited by tuumas; 19-05-2008, 21:23. Reason: lisäystä

                        Comment

                        • MasaTDS
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1606
                          • Tampere

                          #13
                          Tossa ekassa kuvassa,ota sumarit pois,ne kiinnitetään tohon muovihelmaan.
                          Toinen kuva,mun puskurissa ei ainakaan ollut tollasta ihme siivekettä joka tulee ulommas puskurista,joten sen kuulumiseen siihen en voi ottaa kantaa.Ja puskureista kuuluu ottaa toi kumilista kokonaan pois jotta saat noi muovit siihen sopimaan,ota tongit ja painele puskurin läpi tulevat nipsut irti puskurin takapuolelta jolloin kumilista lähtee pois,sitten menet merkkiliikkeeseen tai kl varaosiin ja pyydät mtechnic1 korisarjan puskurin kumilistan kiinnikkeitä,ne nliönmallisia läpysköjä jossa toisella puolella m6 kierre,ne liutetaan kumilistan taakse uraan siinä nyt olevien kiinnitysnipsujen tilalle ja vetästään puskurin takapuolelta muttereilla kiinni.
                          Sitten kolmas kuva tee juuri kuten edellä kerron,niin saat puskimet sopimaan ongelmitta suoraan autoon kiinni.
                          -Juu ja takapuskuri on kiinni peräkontin puolelta suoraan takaa molemmin puolin muistaakseni 10 ja 13mm kannalla olevilla muttereilla takapellissä,mutterit vielrekkäin molemmin puolin ja kontin sivukoteloista aika alhaalla ja edessä 10mm kannalla olevat ruuvit 1kpl/puoli ja pyöräkotelon takaosista myös 10mm kannalla siinä muovisessa puskurin päädyssä.
                          Takapellissä on muuten vielä yhdet auton alla samalla suunnilleen samalla kohtaa kun kontin sisälläkin 13mm kannalla olevat pultit.Eli takapuskin on kiinni yhteensä 4 kiinnityspisteestä per puoli.
                          Toivottavasti ymmärrät ohjeeni,voi olla hieman sekavat,mutta kun ei oo omasta kuvia tosta hommasta.
                          Kysy jos ei menny perille.Niin ei kannata koittaa irrottaa puskurin sisäpuolelta mitään,koska pääset helpommalla kun otan ne pultit kontin puolelta auki.
                          Last edited by MasaTDS; 19-05-2008, 21:47.
                          E24 635csi
                          M-B W140
                          Citroen c4 coupe
                          H-D sportster chopper

                          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                          www.mpanet.fi

                          Comment

                          • mekstrm
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 836
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by tuumas View Post
                            Takapuskinta en ole vielä sovitellu mutta kattelin hieman tänään miten takapuskuri on kiinni. Eli 2 pulttia suoraan puskurin "sisäpuolella" ja onko vielä jossain tavaratilassa kiinnikkeitä tms.?
                            Ota siitä etupuskurista kaikki ne mustat muovilistat irti niin alkaa homma hahmottua
                            Takapuskuri on kiinni kahdella ruuvilla sivuilta(verhoilussa on aukot niiden kohdalla tavaratilan sivuilla) , kahdella mainitsemallasi pultilla kontin sisällä sekä kahdella pultilla jotka ovat vastaavalla kohdalla alempana ja niihin pääsee käsiksi auton alta.
                            Last edited by mekstrm; 19-05-2008, 21:43. Reason: Edit hidas...
                            Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #15
                              Originally posted by tuumas View Post
                              Vähän venähti töiden takia mutta tässä olis nyt niitä kuvia...



                              Eli merkkasin nuolilla ne kohdat joista puskuri ottaa kiinni huolella... en tajua miten se pitäisi sopia päälle? En kuvissa vielä irrottanut sumareita.

                              Takapuskinta en ole vielä sovitellu mutta kattelin hieman tänään miten takapuskuri on kiinni. Eli 2 pulttia suoraan puskurin "sisäpuolella" ja onko vielä jossain tavaratilassa kiinnikkeitä tms.?

                              Kiitos kaikille panoksesta tähän kädettömän ihmisen topiciin
                              Tuota, mielestäni yhdessäkään näkemässäni e30 puskurissa (kromiset) ei ole tuo sivu pala noin leviä ala puoleltaan. Eli voisiko nuo olla jotkut tarvike päädyt? Kuitenkin ole joitain vuosien varrella purkanut ja kasannut...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎