Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-Tech 1 osien asennusta 11/86 valmistettuun E30 cäbiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

    #31
    Noniin, päivitetään tätä hieman.
    Etupuskin "istuu" nyt paikallaan kun helmaa että puskinta hieman muokattiin. Toivottavasti takapuskurin menee heittämällä kiinni Kiitos kaikille avuista...!
    Käytän tätä topicia myös hieman: on antaa vinkkejä cäbin keskuslukituksen korjaamiseksi? Eilen myös alkoi bensa haista todella kovasti tankkauksen jälkeen ja tänään oli parkkipaikalla parit läikät ja kova haju. Searchilla löytyi ainakin kokemuksia hapertuneesta täyttöputkesta... :think

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3409
      • Kotka

      #32
      Originally posted by tuumas View Post
      Noniin, päivitetään tätä hieman.
      Etupuskin "istuu" nyt paikallaan kun helmaa että puskinta hieman muokattiin. Toivottavasti takapuskurin menee heittämällä kiinni Kiitos kaikille avuista...!
      Käytän tätä topicia myös hieman: on antaa vinkkejä cäbin keskuslukituksen korjaamiseksi? Eilen myös alkoi bensa haista todella kovasti tankkauksen jälkeen ja tänään oli parkkipaikalla parit läikät ja kova haju. Searchilla löytyi ainakin kokemuksia hapertuneesta täyttöputkesta... :think
      Veikkaisin, että joko täyttöletku on entinen, tai tankki on syöpynyt täyttöaukon ympäriltä. Omasta löyty molemmat viat. Erikoista on, että vaikka täyttöpiste on aika lailla tankin yläreunassa, alkoi tankki valuttaa bensaa jo alle puolillaan. Taisi olla tankin väliputkikin vanhassa tankissa tukossa.
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • Touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1310
        • Järvenpää

        #33
        Originally posted by tuumas View Post
        Noniin, päivitetään tätä hieman.
        Etupuskin "istuu" nyt paikallaan kun helmaa että puskinta hieman muokattiin. Toivottavasti takapuskurin menee heittämällä kiinni Kiitos kaikille avuista...!
        Käytän tätä topicia myös hieman: on antaa vinkkejä cäbin keskuslukituksen korjaamiseksi? Eilen myös alkoi bensa haista todella kovasti tankkauksen jälkeen ja tänään oli parkkipaikalla parit läikät ja kova haju. Searchilla löytyi ainakin kokemuksia hapertuneesta täyttöputkesta... :think
        Täyttöputki todennäköisesti entinen. Ilmeisesti tarvitset apua keskuslukituksen kanssa? Veikkaisin että oven ja a-pilarin välinen liitos hapettunut/huonossa kunnossa.
        Last edited by Touring; 26-05-2008, 18:24.
        Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
        Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          #34
          ...ja ilmainen mainos taas tähän väliin eli jos se täyttöputki nyt tosiaan sattuu vuotamaan, niin sellainenkin pitäisi löytyä meikäläiseltä
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • tuumas
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2564
            • Lapland, Finland

            #35
            Originally posted by Rockford View Post
            ...ja ilmainen mainos taas tähän väliin eli jos se täyttöputki nyt tosiaan sattuu vuotamaan, niin sellainenkin pitäisi löytyä meikäläiseltä
            No jos on se syynä niin ostan sen sulta pois Pitääkö kovasti alkaa purkamaan jotaki että voi todeta onko putki finaalissa vai...?
            Ja keskulukituksesta, kattelin kyllä ovessa olevaa "liitinkaukaloa" ja näytti ainaki olevan tavarat paikallaan... voiskohan sähköllä säätyvien peilien toimimattomuus liittyä asiaan?

            Vittu tätä pommia saa laittaa - tosin pitkä matka on jo ostohetkestä tultu...

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #36
              Originally posted by tuumas View Post
              No jos on se syynä niin ostan sen sulta pois Pitääkö kovasti alkaa purkamaan jotaki että voi todeta onko putki finaalissa vai...?

              Vittu tätä pommia saa laittaa - tosin pitkä matka on jo ostohetkestä tultu...
              Ei nää vehkeet enää uusia ole

              Ryömit auton alle, tankin täyttöputken ja tankin liitos on tankin oikeassa takakulmassa, yhdellä klemmarilla kiinni. Kannattaa sitten olla tankki about tyhjä kun tuota alkaa irroittelemaan

              edit; ja jos ongelmana oli bensan haju niin kannattaa napata oikea takapyörä irti ja katsella sinne bensaluukun taakse, siellä on huohotinputket jne jotka ovat yksi mahdollinen vikakohta..
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1310
                • Järvenpää

                #37
                Originally posted by tuumas View Post
                No jos on se syynä niin ostan sen sulta pois Pitääkö kovasti alkaa purkamaan jotaki että voi todeta onko putki finaalissa vai...?
                Ja keskulukituksesta, kattelin kyllä ovessa olevaa "liitinkaukaloa" ja näytti ainaki olevan tavarat paikallaan... voiskohan sähköllä säätyvien peilien toimimattomuus liittyä asiaan?

                Vittu tätä pommia saa laittaa - tosin pitkä matka on jo ostohetkestä tultu...
                Eli hyvin suurella todennäköisyydellä tuon "liitinkaukalon" sisällä pinnit hapettuneet tai poikki. Saman liittimen kauttahan menee kaikki oven sähköt ja tuo peilien toimimattomuus viittaisi vahvasti tähän.
                Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                Comment

                • Hysse
                  Newbiemmer
                  • Nov 2007
                  • 11
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Nyt tuli hommattua uusi lelu ja nyt ihmetyttää näiden puskureiden kanssa että mitkä ne nämä on:think? jotku long editionit?. Saakohan näihin asennettua M-Tech 1 puskureita ilman hirveitä muutostöitä tai 2?.

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    #39
                    Originally posted by Hysse View Post
                    Nyt tuli hommattua uusi lelu ja nyt ihmetyttää näiden puskureiden kanssa että mitkä ne nämä on:think? jotku long editionit?. Saakohan näihin asennettua M-Tech 1 puskureita ilman hirveitä muutostöitä tai 2?.

                    Näyttäisivät olevan usa-mallin puskurit.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #40
                      Originally posted by Carbonfiber View Post
                      Näyttäisivät olevan usa-mallin puskurit.
                      Eli suomennettuna amerikaanjees-turva puskurit, omassa kauhedessaan, kasari ja rok kun olla voi...

                      Comment

                      • tuumas
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2564
                        • Lapland, Finland

                        #41
                        Originally posted by Jonsku View Post
                        Ei nää vehkeet enää uusia ole
                        ....tankki....putki...
                        Eihän ne ole ei, on vain ollu alusta alkaen aika paljon laitettavaa ja on vieläkin, tosin pieni projekti sitä ostettiinki.. Ja siis ilmeisesti tankki vuosi hieman ollessaan täysi eli sekin taitaa viitata juurikin siihen täyttöputken letkuun. Nyt ei ole enää vuotanut.

                        Originally posted by Touring
                        Pitänee aukaista koko tuo liitinkotelo ja kattella miltä siellä näyttää!

                        Comment

                        • Skarpa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 3409
                          • Kotka

                          #42
                          Originally posted by Hysse View Post
                          Saakohan näihin asennettua M-Tech 1 puskureita ilman hirveitä muutostöitä tai 2?.
                          Ei taida ihan pienellä työllä M-technic -helmat sopia noihin. Ja mahtais kyllä näyttääkin aika karmealle. Helpoin ratkasu varmasti, jos et Euroopan malliset peltipuskurit ja asennat niihin noi tech 1 -hilut.
                          Last edited by Skarpa; 29-05-2008, 15:46.
                          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                          E30 Armo "330i"

                          Comment

                          • mulletti
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2587
                            • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                            #43
                            Eli eilen tuli soviteltua itsekin paikalleen tuota Mtech1-etuosaa ja muuten meni kaikki oikein hienosti mutta.



                            Tästä kuvasta sen näkee parhaiten. Puskurin muovilistan se päätypala ei meinaa istua millään hyvin eli vääntää ja kääntää kun sen painaa pohjaan. Tuntuisi että tuo kiinnikkeiden välinen lätyskä eli mihin tuo oikeanpuoleinen nuoli osoittaa, olisi liikaa siellä välissä, sama homma molemmin puolin. Toki sikaliimalla sen saisi hienosti siihen, mutta kun ei anna luonto periksi käyttää kuin orkkiskiinnikkeitä. Mistä tuosta kannattaisi höylätä vähän pois? Puskurin listasta vai helmasta?
                            E28 - E30

                            HUNAJATA HUNAJATA

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #44
                              Itselle laitoin joskus mtekki1 helman normaaliin peltipuskuuriin niin niistä puskurin päätypaloista pitää veistää pienet siivut pois jos ne ei ole m-tech mallin puskuriin tarkoitetut. En nyt vaan muista tarkemmin että mikä niissä oli ero, huomaa sen kyllä aika helposti että mistä ahistaa.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 1310
                                • Järvenpää

                                #45
                                Originally posted by mulletti View Post
                                Eli eilen tuli soviteltua itsekin paikalleen tuota Mtech1-etuosaa ja muuten meni kaikki oikein hienosti mutta.



                                Tästä kuvasta sen näkee parhaiten. Puskurin muovilistan se päätypala ei meinaa istua millään hyvin eli vääntää ja kääntää kun sen painaa pohjaan. Tuntuisi että tuo kiinnikkeiden välinen lätyskä eli mihin tuo oikeanpuoleinen nuoli osoittaa, olisi liikaa siellä välissä, sama homma molemmin puolin. Toki sikaliimalla sen saisi hienosti siihen, mutta kun ei anna luonto periksi käyttää kuin orkkiskiinnikkeitä. Mistä tuosta kannattaisi höylätä vähän pois? Puskurin listasta vai helmasta?
                                Niin eli niiden pitäisi olla m-tech 1 kulmapalat. Maksaa muistaakseni "hunajaa" marmoritiskillä.
                                Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                                Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎