Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 Käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MiGeh
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 24

    e30 Käynnistysongelma

    Nyt tarvittais tietävämpien osaamista.
    Eli normaalisti olin lähdössä bemarilla liikenteeseen, mutta matka tyssäsi jo kotipihaan kun ei auto startannutkaan. Virrat tulee päälle ihan normaalisti mutta sitten ku vetää avaimen viimeiseen asentoon ei kuulu mitään.

    Mikä avuksi?

    Auto on 316 1.8 kaasari vm.86

    Startti on vaihdettu, ei auttanut.
    Virtalukon pohja vaihdettu, ei auttanut
    maadoituspiuhan katoin, oli aika likanen niin putsailin ja sit koitin kulkeeko virta, sehän kulki.
    Akku katsottu, virtaa on noin 12,5v

    Alkaa pikku hiljaa vaihtoehdot loppua, joten nyt teiltä apuja että missä vika voisi olla?
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Starttiongelmaltahan tuo vaikuttaisi. Jos ei kuulu yhtään mitään kun "starttaat", on vika tod. näk. startissa / solenoidissa / piuhoissa.

    Startin / soleinoidin virta, maadoitus ja heräte on asiat jotka kannattaa tarkistaa näin ensimmäiseksi.
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • LiLHezz
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 647
      • Pilpala / Riihimäki

      #3
      ja sit virtalukonpohja..
      Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

      E30 325iXA Touring
      Lizzy - '82
      Jättiprojekti

      Comment

      • MarttiKK
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 1638

        #4
        Seuraavan kerran kun se tekee tuota, niin vääntele sitä moottorin ja vaihteiston maadoituspiuhaa. Jos se ei auta, niin meisselillä kopauttelet starttia. Jos mitään ei kuulu kun avaimesta kääntää, niin startille ei tule sähköä. Eli huono maadoitus tuntuisi olevan se syy, koska kaikki muut olet jo vaihtanut. EI muutakun yleismittarilla testailemaan mihin asti virta kulkee.

        Comment

        • MiGeh
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 24

          #5
          maadotukset tsekattu ja oli ok.
          startilta mittasin virtaa ja tuleehan sitä, mutta kun starttaa niin mitään ei tapahdu. Kaveri veikkasi että herätteessä olisi vika moiseen. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            mittaa siitä startin pienemmästä liittimestä että tuleeko siihen virta kun väännät avaimen startti asentoon.. siihen toiseen liittimeenhän tulee jatkuva virta suoraan akulta
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16495
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by MiGeh View Post
              maadotukset tsekattu ja oli ok.
              startilta mittasin virtaa ja tuleehan sitä, mutta kun starttaa niin mitään ei tapahdu. Kaveri veikkasi että herätteessä olisi vika moiseen. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
              Startilta ei tule virtaa, sinne menee.

              Comment

              • Haukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 1366
                • Valkeala

                #8
                Kokeile suoraan laturilla/kaapeleilla antaa startille virtaa että pyörittääkö. Näkee ainakin onko startti paskana

                Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                Comment

                • ive81
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 69
                  • kotona

                  #9
                  e30 startti

                  oletko kokeillut ns. meisseli starttia eli meesseli startin napojen väliin jos siitä ei käynnisty startti tai solenoidi sökö.

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #10
                    Itellä oli samaa vikaa.

                    Syy: Akunkenkä oli jäänyt kiristämättä kun olin poppeja värkkäilly kontissa ja ei sit saanu avainta väännettäessä kosketusta kenkään. Vähän ku pyöräytti kenkää niin heti starttas. Eli tarkasta ja putsaa akunkengät ja navat.

                    Comment

                    • MiGeh
                      Newbiemmer
                      • Feb 2008
                      • 24

                      #11
                      Nyt kun akulta mittaillu noita arvoja niin huomasin että akulle tulee se normaali n.12V ja sitten kun koittaa startata niin pitäis löydä nollille mutta jostain kumman syystä tippuu vaan 6V. Missäköhän vika? Pitää noi startin kengät kattoo..

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16495
                        • Asikkala

                        #12
                        Tuo ei minulle avautunut, siis mikä pitää tippua nollaan, akun jännite vai ? Ei todellakaan...

                        Comment

                        • MiGeh
                          Newbiemmer
                          • Feb 2008
                          • 24

                          #13
                          kun mittaa tulevia virtoja sieltä solenoidilta ja kun mittaa herätteen niin eikö sen käynnistäessä pitäisi tippua nollaan? Ainakin herätteestä mitattaessa jännite on normaali n.12V ja kun koittaa startata se tippuu 6V. Ymmärtääkseni se pitäisi mennä nollaan asti?

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16495
                            • Asikkala

                            #14
                            Jos yhtään ymmärrrän mitä tarkoitat niin asia ei ole sinne päinkään. Startin paksuun johtoon TULEE akulta 12 V koko ajan, kääntää sitten avaimesta tai on ne vaikka keittiön pöydällä jos kaikki on ok. Sitten kun starttaa niin herätepiuhaan pitää tulla 12 V (tai sama mitä on akussa, pätee myös startin paksuun johtoon) ja startti alkaa pyörittää kampiakselia vauhtipyörän kautta tai ainakin kuuluu naksahdus joka kertoo että toivoa on. Jos ei edes naksahda mikään niin solenoidi on rikki tai startti ei saa maadoitusta.

                            Comment

                            • MiGeh
                              Newbiemmer
                              • Feb 2008
                              • 24

                              #15
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Jos yhtään ymmärrrän mitä tarkoitat niin asia ei ole sinne päinkään. Startin paksuun johtoon TULEE akulta 12 V koko ajan, kääntää sitten avaimesta tai on ne vaikka keittiön pöydällä jos kaikki on ok. Sitten kun starttaa niin herätepiuhaan pitää tulla 12 V (tai sama mitä on akussa, pätee myös startin paksuun johtoon) ja startti alkaa pyörittää kampiakselia vauhtipyörän kautta tai ainakin kuuluu naksahdus joka kertoo että toivoa on. Jos ei edes naksahda mikään niin solenoidi on rikki tai startti ei saa maadoitusta.
                              Hmm..no ei kyllä oikein naksahdusta kuulu. Tänään koitin meisseli käynnistystä niin kyllä se anto kipinää ja sitten vielä koitin erikseen kaapeleilla akulta suoraan startille niin sillon se pyöri kunnolla. Mistäköhän piuhoista kannattaisi vikaa lähteä etsimään?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎