Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318is tietoa tarvitaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bambu
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 282
    • Kuusankoski

    #16
    Nyt taas ilmeni lisää probleemia...

    Auto tahmaa niin maan pirusti kiihdyttäessä, 0-2500rmp normaali, mutta 2500rpm:n jälkeen tyssää kiihtyvyys kokonaan, tehopiikin kohdalla ottaa ehkä vähän pölkkyä pesään, muttei silloinkaan kaikkea. Tyhjäkäyntikin on kuin jossain jenkissä

    Kokeilin siirtää ilmamäärämittarin hiililevyä, mutta ei auttanut.

    Mitäköhän seuraavaksi kannattaisi tarkastaa? Oiskohan katti tukossa tai sisuskalut putkessa? Tai yksi mitä epäilen on bensapumppu, koska on kokoajan pitänyt sellaista sirinää :think ei taida ehjänä pitää sellaista? Miten mitata siitä paineet ajon aikana?

    Vissiin romikselta vaihtokone haettava

    Ainiin ja vielä se, että pystyykö tuosta kotikonstein lukemaan vikakoodit?

    sigpic

    Comment

    • zJark
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 740
      • Ylöjärvi

      #17
      Pääset lukeen mutta vaatii ensin pientä konstailua.
      Aloita tuosta
      MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
      +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

      Comment

      • Bambu
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 282
        • Kuusankoski

        #18
        Niin ja se jäi vielä mainitsematta, että mitenköhän saisi omistajahistoriasta hiukka tarkempia tietoja, kun akelta sai vain semmoisen missä näkyy nykyinen ja edellinen omistaja, muissa lukee "yksityinen"...:think

        Mutta tärkeämpi saada nyt kone kuntoon.

        sigpic

        Comment

        • illu^^
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1703
          • Kajaani

          #19
          Originally posted by Pasi87 View Post
          Nyt taas ilmeni lisää probleemia...

          Auto tahmaa niin maan pirusti kiihdyttäessä, 0-2500rmp normaali, mutta 2500rpm:n jälkeen tyssää kiihtyvyys kokonaan, tehopiikin kohdalla ottaa ehkä vähän pölkkyä pesään, muttei silloinkaan kaikkea. Tyhjäkäyntikin on kuin jossain jenkissä

          Kokeilin siirtää ilmamäärämittarin hiililevyä, mutta ei auttanut.

          Mitäköhän seuraavaksi kannattaisi tarkastaa? Oiskohan katti tukossa tai sisuskalut putkessa? Tai yksi mitä epäilen on bensapumppu, koska on kokoajan pitänyt sellaista sirinää :think ei taida ehjänä pitää sellaista? Miten mitata siitä paineet ajon aikana?

          Vissiin romikselta vaihtokone haettava



          Ainiin ja vielä se, että pystyykö tuosta kotikonstein lukemaan vikakoodit?
          Minulla pitää myös bensapumppu semmoista sirinää, aina on pitänyt kun auto on minulla ollut kohta vuoden päivät, eipä tuo taida vetoihin vaikuttaa, mutta joutuu useamman kierroksen pyörittämään starttia että lähtee käymään..

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by Tojopa View Post
            Löytyskö vastaavia filuja muista bemun koneista, esim. m50 ja m43?
            Menee hieman OT, mutta olkoon nyt sitten. Tuossa M50 ja kaiketi M43:een löytyy vastaavat jostain, en kamalasti ole edes etsinyt koska ko. moottori ei juuri mielenkiintoa herätä omalla kohdalla.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #21
              Originally posted by Tojopa View Post
              Löytyskö vastaavia filuja muista bemun koneista, esim. m50 ja m43?
              Jatketaan OT:tä, tuolta löytyy jotain myös http://truemer.cfmx.de/rubrik.cfm?cid=13 (eli www.e30.de / motoren)
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Bambu
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 282
                • Kuusankoski

                #22
                Tarkennusta vikaan...

                Ruvennut nykimään hiljaisilla kierroksilla ajaessa ja tuntuu röpeltävän.
                Tyhjäkäynti aivan kauhea..hyvä että pysyy käynnissä ja välillä huutaa päälle 1000rpm.
                Tuota tahmaamista ei ilmene muuta kuin täyskaasulla, eli kun painaa kaasun pohjaan esim. viitosella vaikkapa satasen vauhdissa niin tuntuu vauhti pysyvän samana, mutta kaasua hellittämällä kulkee paremmin
                Tasakaasulla ajaessa vauhti tuntuu nykivältä :think

                sigpic

                Comment

                • Tonppa1
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 142
                  • Hki

                  #23
                  Viittais kyllä johonkin imuvuotoon. Starttispraylla käyt imu/ alipaineletkut läpi. Mulla oli myös talven aikana tyhjäkäyntimoottori jäänyt jumiin, sekin selittäis tota vikaa.
                  E46 320dAT -02

                  Comment

                  • Tarmo_Kettunen
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 66
                    • Parikkala

                    #24
                    Originally posted by Pasi87 View Post
                    Tarkennusta vikaan...

                    Ruvennut nykimään hiljaisilla kierroksilla ajaessa ja tuntuu röpeltävän.
                    Tyhjäkäynti aivan kauhea..hyvä että pysyy käynnissä ja välillä huutaa päälle 1000rpm.
                    Tuota tahmaamista ei ilmene muuta kuin täyskaasulla, eli kun painaa kaasun pohjaan esim. viitosella vaikkapa satasen vauhdissa niin tuntuu vauhti pysyvän samana, mutta kaasua hellittämällä kulkee paremmin
                    Tasakaasulla ajaessa vauhti tuntuu nykivältä :think

                    Oletko katsonu missä kunnossa on ilmamäärä-mittarin ja imusarjan välinen "kumi-putki" (Vai mikä sen oikea nimi nyt olikaan?) Itse vaihdoin sen, vaikutti ainaki tyhjäkäyntii todella suuresti mun is:ssä.
                    Last edited by Tarmo_Kettunen; 30-07-2008, 12:37.
                    Ei riemulla rajaa ku IS:llä ajaa...!

                    Comment

                    • Bambu
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 282
                      • Kuusankoski

                      #25
                      Originally posted by Tarmo_Kettunen View Post
                      Oletko katsonu missä kunnossa on ilmamäärä-mittarin ja imusarjan välinen "kumi-putki" (Vai mikä sen oikea nimi nyt olikaan?) Itse vaihdoin sen, vaikutti ainaki tyhjäkäyntii todella suuresti mun is:ssä.
                      Olen kyllä katsellut sitä ja ehjältä näyttää...pitää silti vielä tarkastaa... Kuitenkin jos aukaisee öljyntäyttökorkin, niin menee käynti aivan kauheaksi, joten ei siinä nyt aivan kauheita imuvuotoja voi olla.

                      Tuo tyhjäkäyntimoottori minuakin mietityttää, kun se pitää välillä ihme suhinaa...tai siis suhahtaa sillai oudosti pitää se ainakin putsata.

                      Mites tuo ilmamäärämittarin seosruuvi, pitäisikö sitä ruuvaamalla tapahtua jotain? Mulla ei ainakaan tapahdu käynti pysyy samana....

                      sigpic

                      Comment

                      • Tarmo_Kettunen
                        Bimmer Rookie
                        • May 2004
                        • 66
                        • Parikkala

                        #26
                        Originally posted by Pasi87 View Post
                        Olen kyllä katsellut sitä ja ehjältä näyttää...pitää silti vielä tarkastaa... Kuitenkin jos aukaisee öljyntäyttökorkin, niin menee käynti aivan kauheaksi, joten ei siinä nyt aivan kauheita imuvuotoja voi olla.

                        Tuo tyhjäkäyntimoottori minuakin mietityttää, kun se pitää välillä ihme suhinaa...tai siis suhahtaa sillai oudosti pitää se ainakin putsata.

                        Mites tuo ilmamäärämittarin seosruuvi, pitäisikö sitä ruuvaamalla tapahtua jotain? Mulla ei ainakaan tapahdu käynti pysyy samana....

                        Juu no toivottavasti vika löytyy.... En ole seosruuviin koskaan koskenu omassa autossa.
                        Ei riemulla rajaa ku IS:llä ajaa...!

                        Comment

                        • qizmo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 234

                          #27
                          mulla kans meinaa is:sä röpöttää kiihdyttäessä just kun pitäisi veto alkaa. tulpat vaihdoin ja oli ykköspytyn tulppa öljyn peitossa. vähän ehkä parani mutta vieläkin röpöttää jonkun verran.
                          tyhjäkäynnillä joskus tulee sellainen terävä katkos että meinaa sammua.
                          Ja parina päivänä oli sellaista ihme vikaa että ajaessa kiekkamittari hyppi parin sekunnin välein pohjaan. siitä muutama päivä eteenpäin niin teki sillain että kun oli kylmänä käynnistänyt ja ajanut pari kilsaa ja sitten kun käynnisti uudelleen niin tyhjäkäynnillä ja hidasta vauhtia ajaessa (40-50km/h) pätki bensan tuloa tai sytkää muutaman sekunnin välein. aika nykimistä oli ajella.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎