Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mihin verrata e21???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • func
    Newbiemmer
    • Feb 2003
    • 10
    • Jyväskylä-Kuopio

    #31
    Kysynpä vielä, että onko kenelläkään tiedossa jarrupääsylinteriä, joka olisi tehostamaton. Vai saako tehostetusta jotenkin rakennettua tehostamattoman?

    Tuossa koslassa nimittäin ei ole tehostinta, eikä mielellään laitetakaan.

    Sorry, menee vähän otsikon vierestä...
    Elämä on ihmisen parasta aikaa...

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2481
      • Lohja

      #32
      Originally posted by janne75
      Pääsylinteriä ei ole pakko vaihtaa. Sinne jarruputkiin voi laittaa T-haarat.
      240 volvossa sekä jäähdytettyjä että jäähdyttämättömiä jarruja.
      Satulat sopivat melkein suoraan. Kiinnitysreikiä joutuu vähän jyrsimään, muuten palan reunasta menee pari milliä ohi levyn. (haittaako??)
      Joo eli tommoset haaroituspalat tommosessa volvossakin on alunperin, mutta tuleeko siitä sitten miten toimiva, jos semmoset laittaa? Eli muuttuuko poljinvoima tai liike mitenkään ratkaisevasti?
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • janne75
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 80

        #33
        Originally posted by L.H
        Joo eli tommoset haaroituspalat tommosessa volvossakin on alunperin, mutta tuleeko siitä sitten miten toimiva, jos semmoset laittaa? Eli muuttuuko poljinvoima tai liike mitenkään ratkaisevasti?
        Toimii ihan hyvin omalla pääsylinterillä. Liike kasvaa hiukan n.10mm.
        Volvossa putket tulee sieltä ihme jakokappaleelta, johon menee pääsylinteriltä kaikki putket ja siitä lähtee joka jarrulle putket. Piirit toimii jotenkin että edessä toimii puolet molemmista jarruista? Siksi kaksi putkea per satula?

        Comment

        • L.H
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2481
          • Lohja

          #34
          Originally posted by janne75
          Toimii ihan hyvin omalla pääsylinterillä. Liike kasvaa hiukan n.10mm.
          Volvossa putket tulee sieltä ihme jakokappaleelta, johon menee pääsylinteriltä kaikki putket ja siitä lähtee joka jarrulle putket. Piirit toimii jotenkin että edessä toimii puolet molemmista jarruista? Siksi kaksi putkea per satula?
          Mistäs tommosia t-paloja sais hommattua?
          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

          Comment

          • janne75
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 80

            #35
            Originally posted by L.H
            Mistäs tommosia t-paloja sais hommattua?
            Ihan tavallisesta autovaraosaliikkeestä. Monessa vanhassa autossa on taka-akselilla sellainen T-haara.

            Omassa autossa toteutin sen niin että letkulla tolpalle asti ja siihen T-haara josta putket satulalle.

            240 volvon satuloissa muuten saman kokoiset männät (38mm) kuin monissa kilpajarruissa.

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              #36
              Originally posted by janne75
              Ihan tavallisesta autovaraosaliikkeestä. Monessa vanhassa autossa on taka-akselilla sellainen T-haara.

              Omassa autossa toteutin sen niin että letkulla tolpalle asti ja siihen T-haara josta putket satulalle.

              240 volvon satuloissa muuten saman kokoiset männät (38mm) kuin monissa kilpajarruissa.
              Niin no onhan noita tosiaan vaikka missä.. Työkaverilla (yllätys yllätys..) pitäis olla noita satuloita, niin vois joskus vähän sovitella.
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • L.H
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2481
                • Lohja

                #37
                Originally posted by janne75
                Ihan tavallisesta autovaraosaliikkeestä. Monessa vanhassa autossa on taka-akselilla sellainen T-haara.

                Omassa autossa toteutin sen niin että letkulla tolpalle asti ja siihen T-haara josta putket satulalle.

                240 volvon satuloissa muuten saman kokoiset männät (38mm) kuin monissa kilpajarruissa.
                Siis siihen laitoit sen t-haaran, mistä orkkiksena vaihtuu letkusta putkeksi?
                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                Comment

                • janne75
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 80

                  #38
                  Originally posted by L.H
                  Siis siihen laitoit sen t-haaran, mistä orkkiksena vaihtuu letkusta putkeksi?
                  Joo, mutta letkulta vielä putkea 5cm, sitten T-haara, koska letkussa naaras-kierre.
                  Jos jostain löytyy T-haaroja johon letku sopii suoraan niin parempihan se on. Viittitkö ilmoitella jo löydät jostain.

                  On muuten noi 240-girlingit melkoiset super jarrut e21:sen vakiohin verrattuna.

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2481
                    • Lohja

                    #39
                    Originally posted by janne75
                    Joo, mutta letkulta vielä putkea 5cm, sitten T-haara, koska letkussa naaras-kierre.
                    Jos jostain löytyy T-haaroja johon letku sopii suoraan niin parempihan se on. Viittitkö ilmoitella jo löydät jostain.

                    On muuten noi 240-girlingit melkoiset super jarrut e21:sen vakiohin verrattuna.
                    Voinhan mä ilmotella, jos semmosia jostain tulee vastaan. Ei oikeastaan ollut mitään jarrupäivityksiä suunnitelmissa, mutta miks ei jos nyt sopivasti saan noi satulat..
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • overboost
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 181
                      • E-Suomi

                      #40
                      Originally posted by bmwbmw
                      juu... Mulla on itellä pari kappaletta e21 biimereitä. toinen on 315 ja toinen 316. onko näiden alustassa mittän eroja?? mikä näissä autoissa on teho raja virittäessä???
                      Tehoraja on 7kg/kw, sillä ehdolla,
                      ETTÄ et vaihda moottoria tai tee siihen rinnastettavia muutoksia(ahda, vaihda kantta tai suurenna iskutilavuutta yli 10%). Ja mitään jarruja tms. ei tarvitse vaihtaa. Ei välttämättä järkevää, mutta laillista.

                      Lakitekstejä kannatta lueskella ajatuksella esim täältä: http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf

                      Comment

                      • L.H
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2481
                        • Lohja

                        #41
                        Miten ison vanteen muuten vaatii, että tommonen volvon satula mahtuu paikalleen? Ei ole vieläkään eksynyt satuloita omiin käsiin, eikä turhaan viitsi hoputtaa kaveria kaivamaan niitä irti jos(kun?) 13" vannetta ei voi enää käyttää..
                        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎