Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 327 mitkä ruiskusuuttimet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pwd83
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1004
    • Espoo

    E30 327 mitkä ruiskusuuttimet?

    Sain juuri auton valmiiksi ja olen melko tyytyväinen!!
    Eli 2.7 alakerta, 2 litranen kansi, 2.5 nokka, 2 litrasen ruiskut, 3 bar bensapaineet sekä motronic. Olen todella tykästynyt koneen alavääntöön mutta sieltä ylhäältä puuttuu henki... Tiedän että se on erittäin yleistä 2.7 koneille..
    olisiko jollain hyviä vinkkejä?
    Haluaisin myös tietää käytännön eron 2 litrasen ruiskusuuttimien ja 2.5 suuttimien välillä?
    voisinko saada jälkimmäisillä lisää hupia yläalueelle?
    sekä kannattaisiko mun ostaa säädettävä bensanpaineensäädin?
    Olen viemässä autoa penkkiin 23.9 eli vaihtaisin noi suuttimet sekä säätimen ennen sitä jos näin on että se kannattaa tehdä.
    Eli kaikki te joilla on kokemusta kyseisestä koneest, pliis auttakaa..
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    .............
    Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:25.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • m-power
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 731
      • TAMPERE

      #3
      Originally posted by muggo
      Suosittelen lämpimästi 3l-> isomman suuttimia.

      Ei ne 2,5l:n suuttimet riitä kovinkaan pitkälle vaparissa.
      huom "muggo" eikö siinä lukenut et 2.0l ruiskut :lol: t!!?? joten ei ihme et ei riitä saanti... mites on orginaaleilla etan suutimilla mihin riittää tuotto?? ps... oma 2.7 autotallissa odottamassa... varustettuna 2.0l kannella... kanteen vaihdettiin 2.5 venat ja hengitystä parannettiin kannen muotoilulla ym... niin ja on 2.5 kaasuläppä joten voitko ystävällisesti kertoa et joudunko samantein vaihtaan suutimet vai riittääkö tuotto...
      sitä saa mitä tilaa

      http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

      R.I.P. 327i
      R.I.P. 535i
      audi a6 2.7 t

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        ...............
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:25.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • m-power
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 731
          • TAMPERE

          #5
          kiitos muggo..... ja nyt samantein mun projektin kimppuun.. eli kerro mitkä suuttimet tarvis hommata.. et sais ton ottaan maksimi määrän sisäänsä lientä... ja speksejä sen verran et männät on lohkon tasalla eli puristus suhteet pitäis olla kohdallaan... :lol: niin ja kaikki itsestään selvyydet on hommattu esim.. supersprintin peltisarja ja putkisto ja tietysti thyyning vapaa virtaus suodatin :lol:
          sitä saa mitä tilaa

          http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

          R.I.P. 327i
          R.I.P. 535i
          audi a6 2.7 t

          Comment

          • m-power
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 731
            • TAMPERE

            #6
            noo "muggo" mikä olis oikee koko et sais ens keväällä repästyä..sen 200hv :lol: kerro?? :lol: ei varmaan mitenkään
            sitä saa mitä tilaa

            http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

            R.I.P. 327i
            R.I.P. 535i
            audi a6 2.7 t

            Comment

            • biimer327
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1928
              • Eastside

              #7
              3.5 litrasen suuttimet ois varmaa passelit...Tais olla muistaakseni 188 (jotai yksikköä) Ei kannata liian isoja laittaa ellei ole kunnon ohjelmoitavaa ruiskun ohjausta..
              "Suck my dick!"
              -Ron Jeremy

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #8
                ...........
                Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:26.
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • Jarkko S
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 595
                  • Käärmelahti/Maaninka

                  #9
                  Mullapa saattas olla M30B28:n suuttimet joutavana, ilmeisesti 185cc/min?

                  Voin tarkistaa numeron spruutan kupeesta.

                  Olivat omassa M20B27:ssa jossa oli muutakin kampetta.
                  E60 530d M-Sport
                  E53 X5 3.0d Sport
                  E53 X5 3.0d Sport Paku
                  E93 330d
                  E61 535d M-Sport
                  E61 520d
                  E46 320i

                  Comment

                  • Larry
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2002
                    • 646
                    • höpö

                    #10
                    Itse laittaisin m50b25 nelireikäiset suuttimet, ovat jotain vähän alle 200cc.
                    Antavat paremman sumun kuin neulamallin suuttimet.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by Larry
                      Itse laittaisin m50b25 nelireikäiset suuttimet, ovat jotain vähän alle 200cc.
                      Antavat paremman sumun kuin neulamallin suuttimet.
                      Noniin, nythän täällä joku alkoi puhumaan asiaa. Myös nämä suuttimet ovat 16-ohmiset ja sopivat vallan loistavasti näihin 2,5 2,6 ja 2,7 koneisiin.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Jarkko S
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 595
                        • Käärmelahti/Maaninka

                        #12
                        Joo, eli 0 280 150 203 oli suuttimien numerot.

                        Semmoset löytyy jos jotakuta kiinnostaisi 8)
                        E60 530d M-Sport
                        E53 X5 3.0d Sport
                        E53 X5 3.0d Sport Paku
                        E93 330d
                        E61 535d M-Sport
                        E61 520d
                        E46 320i

                        Comment

                        • wj
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 3253
                          • Järvenpää

                          #13
                          Nuo 188cc suuttimet on passelit ja paineensäädin ehdottomasti.
                          Mulla on nyt 2.3bar paineita 185cc suuttimilla ja säädöissä.

                          Tossa koneessa on sama vika. Ylhäällä ei ole tarpeeks voimaa. Mutta olen melkein varma että toi yläkierroksien tukkosuus johtuu 2.0l kaasuläpästä. ahistaa varmaan vitusti. onhan siinä 8mm eroa 2.5l vakio läppään. Ja yleensä noita tehään 3.5l kaasuläppällä joka on xx mm isompi kun 2.5l läppä?

                          Tässä nyt olis hankinnassa 2.5l imusarja, 2.5l tai 3.5l kaasuläppä ja jommasta kummasta ilmamäärämittari. Ja motronic
                          Sais ylhäälle paremmin voimaa
                          - 2006 Mustang cabriolet
                          - Sleekcraft Enforcer 28'

                          Comment

                          • m-power
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 731
                            • TAMPERE

                            #14
                            Originally posted by Jarkko S
                            Joo, eli 0 280 150 203 oli suuttimien numerot.

                            Semmoset löytyy jos jotakuta kiinnostaisi 8)
                            pistä privaa hinnasta 8)
                            sitä saa mitä tilaa

                            http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                            R.I.P. 327i
                            R.I.P. 535i
                            audi a6 2.7 t

                            Comment

                            • biimer327
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1928
                              • Eastside

                              #15
                              Originally posted by Wittu_joo
                              Nuo 188cc suuttimet on passelit ja paineensäädin ehdottomasti.
                              Mulla on nyt 2.3bar paineita 185cc suuttimilla ja säädöissä.

                              Tossa koneessa on sama vika. Ylhäällä ei ole tarpeeks voimaa. Mutta olen melkein varma että toi yläkierroksien tukkosuus johtuu 2.0l kaasuläpästä. ahistaa varmaan vitusti. onhan siinä 8mm eroa 2.5l vakio läppään. Ja yleensä noita tehään 3.5l kaasuläppällä joka on xx mm isompi kun 2.5l läppä?

                              Tässä nyt olis hankinnassa 2.5l imusarja, 2.5l tai 3.5l kaasuläppä ja jommasta kummasta ilmamäärämittari. Ja motronic
                              Sais ylhäälle paremmin voimaa
                              Ei kiinnostaisi 2.5 litrasen kaasuläppä?
                              "Suck my dick!"
                              -Ron Jeremy

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎