Sitten sellainen pieni vinkki että kun otteessa lukee esimerkiksi KATSASTUKSESSA MERKITTY VAIHTOEHTOINEN RENGASKOKO 215/45R17, niin siitä ei saa enää lähteä muuttamaan rengaskokoa(leveys/profiili/halk.) yhtään. Eli jos laittaa rengaskoon 205/45R17 niin periaatteessa pitäisi muutoskatsastaa uudelleen(paitsi tietysti jos löytyy joku tyypitetty rengaskoko mihin verrataan)
Jos taas otteessa lukee esimerkiksi VAIHTOEHTOINEN RENGASKOKO 215/45R17, niin silloin on mahdollista käyttää esim. 18" ja 245 leveätä rengasta ilman muutoskatsastusta. Eli noissa teksteissä on vaan erona tuo sana "katsastuksessa", kun taas ilman tuota kyseistä sanaa olevat on tyypitettyjä rengaskokoja.
Ettei homma menis kuitenkaan liian helpoksi, niin noissa uusissa otteissa nuo erikoisehtojen sanamuodot saattaa olla ihan sekaisin, eli niistä ei varmuudella voi tietää. Jos kuitenkin rengaskoot on merkattu niille varattuihin kenttiin, niin silloinhan epäselvyyksiä ei pitäisi olla. Vanhanmallisissa otteissa vaihtoehtoiset rengaskoot pitäisi olla erikoisehdoissa yllämainituin tekstein, mikäli katsastusmies on hoitanut hommansa oikein.
Hommaa saattaa sotkea myös se, että konttoreitten ja katsastusmiesten välillä on aika isoja eroja kuka tekee mitenkin nuo merkinnät. Periaatteessa kuitenkin noin tuon homman pitäisi mennä.
Jos taas otteessa lukee esimerkiksi VAIHTOEHTOINEN RENGASKOKO 215/45R17, niin silloin on mahdollista käyttää esim. 18" ja 245 leveätä rengasta ilman muutoskatsastusta. Eli noissa teksteissä on vaan erona tuo sana "katsastuksessa", kun taas ilman tuota kyseistä sanaa olevat on tyypitettyjä rengaskokoja.
Ettei homma menis kuitenkaan liian helpoksi, niin noissa uusissa otteissa nuo erikoisehtojen sanamuodot saattaa olla ihan sekaisin, eli niistä ei varmuudella voi tietää. Jos kuitenkin rengaskoot on merkattu niille varattuihin kenttiin, niin silloinhan epäselvyyksiä ei pitäisi olla. Vanhanmallisissa otteissa vaihtoehtoiset rengaskoot pitäisi olla erikoisehdoissa yllämainituin tekstein, mikäli katsastusmies on hoitanut hommansa oikein.
Hommaa saattaa sotkea myös se, että konttoreitten ja katsastusmiesten välillä on aika isoja eroja kuka tekee mitenkin nuo merkinnät. Periaatteessa kuitenkin noin tuon homman pitäisi mennä.
Comment