Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kwame
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 322
    • Ylöjärvi

    #31
    Varmaan on monesti mainittu, mutta en näin äkkiseltään löytänyt omia kokemuksia tuosta H&R Cupkitistä? Olen näillä näkyminen tilaamassa kyseisen sarjan, mistä se kannattaa tilata?
    e60 530d -04

    e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
    e36 320i coupe M-sport -94,
    e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
    e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

    Comment

    • grz
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 274
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by Kwame View Post
      Varmaan on monesti mainittu, mutta en näin äkkiseltään löytänyt omia kokemuksia tuosta H&R Cupkitistä? Olen näillä näkyminen tilaamassa kyseisen sarjan, mistä se kannattaa tilata?
      Uppista, kertokaapa! Tuo Cup Kit on hinnoiteltu varsin kohtuullisesti. Saksan Ebaystä näyttäis lähtevän karvan yli 400e.
      1990 325i M Technic II
      2016 420d Gran Coupe
      ex:2006 330d M Sport
      ex:2004 325i M Sport

      Comment

      • apr
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 101
        • Seinäjoki

        #33
        e30 madallus

        Originally posted by JKaunisto View Post
        Pikku kymysys olis tuosta madaltamisesta..hankittuna on tuo fk:n 60/40 madallussatsi(iskarit ja jouset) ja alustasta on puslat vaihdettu vanhojen risojen tilalle. En oo kuitenkaan uskaltanut lähtee tiputtaan tota autoo kun joskus aikoja sitten joku mulle väitti että etupäässä ei tuo pyörien säätövara riittäisi 60 mm madalluksilla e30 korissa, eli renkaat jäisi /-\ asentoon. Pitääkö tuo nyt ihan paikkaansa, eli uskallanko lähteä vaihtamaan kamoja alle?

        Madallettiin fk:n 75/50? (etupää oli 75 mutta en oo varma tuosta takapäästä paljonko laski) noin vuosi sitten. Etupään pyöränkulmien kanssa ei oo mitään ongelmia mutta takana kyllä menee kenalleen. Etupään laakerit meni kesän kurvailujen jälkeen väljäksi mutta siihen vaikuttaa kyllä rengaskokokin.

        lisäksi vaihdettiin eteen tukivarren sisemmät puslat ja ohjaustarkkuus parani huomattavasti eikä ollut kova homma. en tiedä kannattaako kaikkia vaihtaa jos vaan on kunnossa.

        Ajossa noilla muutoksilla asfaltilla mukava mutta soratiellä ei enää niin mukava (yllätys yllätys)

        Alustasarja tais maksaa 200e tp-stylingiltä tilattuna. powerflexit päälle niin hintaa tuli n.300e
        E36 325i ralliauto

        Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          #34


          Weitec 60/60 Alustasarja ja vanteet 16x9 225/45 Kumeilla..

          joku aikasemmin niitä kuvia kyseli tossa "vanhakoppasessa" olevista alustasarjoista..
          Oli muuten sopivan matala.. aluksi kaipailin viel matalemmaks mutta ei oikeen olis enää talvella pelannu

          Niin ja pyöränkulmat oli mitä oli..
          Syö rengasta sisäreunasta aika reippaasti
          oli edestä ja takaa /---\
          Last edited by Osku; 14-02-2008, 19:30.
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #35
            entisessä E30:ssä (facelift malli siis) oli G-Max:in 60/40mm...edestä oli sopiva ja takaakin sopivan matala...Edessä kyllä sai kulmat kohilleen, kulutti renkaat tasaisesti, mutta takana ylläty yllätys siististi lintassa...kulutti renkaista sisäreunan kesässä...tietty ois kannattanu kääntä renkaat toisinpäin

            asfaltilla oli älyttömän hyvä ajaa, mutta hiekkateillä kyllä pirullinen luistelia

            kunnossa olevalla alustalla (tarpeeks matala, jäykkä ja ei väljä alusta), niin upee peli ajaa

            vieläki tekee mieli e30:stä, jos vaikka toiseks autoks jossain vaiheessa, kuhan muijjalle pitää auto laittaa

            tuolla jotain kuvaa autosta:

            Last edited by henri; 14-02-2008, 19:42.
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • BME316
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 445

              #36
              Originally posted by henri View Post
              entisessä E30:ssä (facelift malli siis) oli G-Max:in 60/40mm...edestä oli sopiva ja takaakin sopivan matala...Edessä kyllä sai kulmat kohilleen, kulutti renkaat tasaisesti, mutta takana ylläty yllätys siististi lintassa...kulutti renkaista sisäreunan kesässä...tietty ois kannattanu kääntä renkaat toisinpäin

              asfaltilla oli älyttömän hyvä ajaa, mutta hiekkateillä kyllä pirullinen luistelia

              kunnossa olevalla alustalla (tarpeeks matala, jäykkä ja ei väljä alusta), niin upee peli ajaa

              vieläki tekee mieli e30:stä, jos vaikka toiseks autoks jossain vaiheessa, kuhan muijjalle pitää auto laittaa

              tuolla jotain kuvaa autosta:

              http://irc-galleria.net/archive.php?...bum_id=1422399
              Miten sait etukulmat kuntoon? Eikös iskaritolpan yläkiinnitystä pitäisi siirtää, jotta renkaan saa parempaan asentoon?

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #37
                Originally posted by BME316 View Post
                Miten sait etukulmat kuntoon? Eikös iskaritolpan yläkiinnitystä pitäisi siirtää, jotta renkaan saa parempaan asentoon?
                Ei niitä tossa mun omassa ollu tietääkseni mitenkään muokkailtu...Ainoo säätö mitä tehtiin, ni seki tehtiin renkaiden suuntautuksessa liikkeessä (siitä en tiiä mitä se siellä teki). Ja tolla 60mm madalluksella edessä, niin renkaat mulla kulu kyllä tasaseen (7,5" levee vanne ET25:llä 205 rengastus ympäri auton) ei se kyllä paljoo kallellaan ollut, toisin kuin takana 9,0" ET15 vanteella
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • M40 Power
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 584
                  • Turun seutu

                  #38
                  Lainataas vähän valmista topikkia. Onko kellään varmaa tietoa siitä, kuinka
                  lyhyet jouset sopii vakioiskareiden kanssa yhteen? Olen ajatellut hankkia tyyliin eteen 40 ja taakse 20-30 mm pudottavat jouset + uudet vakioiskarit.
                  Onko mitään järkeä vai tarviiko ihan suosiolla hommata koko alustasarja?
                  EX: E30, E34, E36, E36 compact

                  Nyk. -99 320D

                  Comment

                  • Kwame
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 322
                    • Ylöjärvi

                    #39
                    on se itsellekin toi 60/40 madaltava hankittava ja eiköhän sitä h&r cupkittiä lähetä kokeileen. ei sitä ainakaan kukaan vielä huonoksi ole sanonut. weitecistä lukenut paljon että on vähän turhankin jäykkä normaali-ajoon.
                    e60 530d -04

                    e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                    e36 320i coupe M-sport -94,
                    e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                    e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16503
                      • Asikkala

                      #40
                      Originally posted by Kwame View Post
                      weitecistä lukenut paljon että on vähän turhankin jäykkä normaali-ajoon.
                      Niin on.

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        #41
                        mulla on tollanen -40mm/-20mm tai -25mm
                        alusta faceliftissä
                        Tosta voi kattoo kuvia: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=94916
                        jos ei jaksa selata niin alusta on alp. m-tech ja siihen vaihdettu fk -40mm etujouset

                        mun mielestä sopivan korkunen tällä orkkis rengastuksella
                        splitteristä maahan n.10cm ja renkaan ja kaaren väli suurin piirtein sama
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • jazma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1115
                          • Oulu

                          #42
                          Mulla on 60/40 cupkit tuossa 318i:ssä. Joskus meinaa pompottaa etupää ja mistään suuremmista montuista ei mielellään ajele. Mutta pintakova tuo alusta ei ole, ainoastaan jämäkkä. Seuraavaan autoon, mikä se sitten onkin, en varmaankaan laita noin roisia madallusta.
                          Tämä cupkit toimisi varmaan paremmin esim. 325:sessa, johon setti onkin käsittääkseni tarkoitettu.

                          Paljonko lienee eroa 318i (M40) ja 325i keulapainoissa? Voisiko raskaammalla etupään painolla olla kuinka iso merkitys jousituksen toimivuuteen?
                          Näköjään tämän mukaan M40 painaa 81 kiloa, kun M20 painaa 117 kiloa. Eli pitäis laitella 36 kiloa keulaan jollain lailla, jotta saisi tietoon onko lisäpainolla mitään vaikutusta..
                          Last edited by jazma; 29-02-2008, 17:44.
                          e30 318i

                          Comment

                          • M40 Power
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 584
                            • Turun seutu

                            #43
                            Originally posted by M40 Power View Post
                            Lainataas vähän valmista topikkia. Onko kellään varmaa tietoa siitä, kuinka
                            lyhyet jouset sopii vakioiskareiden kanssa yhteen? Olen ajatellut hankkia tyyliin eteen 40 ja taakse 20-30 mm pudottavat jouset + uudet vakioiskarit.
                            Onko mitään järkeä vai tarviiko ihan suosiolla hommata koko alustasarja?
                            Tähän vieläkin kaivataan vastausta.
                            EX: E30, E34, E36, E36 compact

                            Nyk. -99 320D

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4647
                              • Tuusula

                              #44
                              Originally posted by M40 Power View Post
                              Tähän vieläkin kaivataan vastausta.
                              40mm tiputus on juuri siinä rajalla että kestääkö vakioiskarit hyvin tuota menoa, jos tiputtaa enemmän niin kannattaa suosiolla hommata kunnon iskarit
                              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              • M40 Power
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 584
                                • Turun seutu

                                #45
                                Originally posted by Jonsku View Post
                                40mm tiputus on juuri siinä rajalla että kestääkö vakioiskarit hyvin tuota menoa, jos tiputtaa enemmän niin kannattaa suosiolla hommata kunnon iskarit
                                Ok, kiitokset tästä.
                                EX: E30, E34, E36, E36 compact

                                Nyk. -99 320D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎