Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30:seen m50b25 kone siit tietoa???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #16
    joo. itekkin suunnitellu että laittais ton getrag lootan, niin ei tuu paljoa prossia... Mistä saa sen prossa taulukon muualta kuin katsastus konttorista???
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • petteriu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1164
      • Pori

      #17


      Petteri
      BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

      Comment

      • Sami
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1332
        • Kajaani

        #18
        Originally posted by petteriu
        Originally posted by jmp2002
        Miten onko muut joutunu soravaamaan m20 vauhti pyörää että saanneet paikalle?? ketkä on tekniikan vaihdon tehnyt???
        En joutunut koneistamaan vauhtipyörää enkä öljypohjaa.
        (M50B25TU+Getrag 260 M20 vauhtipyörällä)

        Petteri
        Kannattaa varautua että pari milliä joutuu sorvaamaan.....Jotain vuosimalli eroja ehkä??

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #19
          joo aattelin muutenkin keventää samalla sitä...
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • PPmotor
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 725
            • E-Pohjanmaa

            #20
            Kysytään ny samassa topikissa:

            Kävikö jarrutehostin minkä mallisesta E21:sestä tahansa?

            Jos käyttää M20:sen laatikkoa , niin oliko moottorin asentoa muutettava jotenkin?(Muistelisin lukeneeni jostain , että menee muuten vähän huonoon asentoon tuolla M20:sen loodalla?)

            Check controllin sai käsittääkseni pelaamaan, paitsi moottoriöljy(valo) anturille piti tehdä jotain?

            Mitenkäs ohjaustehostimen kanssa, kun ton swapin tekee, mitä kaikkea pitää vaihtaa?

            Projektikuvia swapin tehneiltä topikkiin...ja sähköjen yhteensopivuudesta lisää infoo.
            Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
            Ex: 325i Turbo Drift, jne..
            Power2Drift Team

            Comment

            • Jeff
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 202
              • Mämmilä

              #21
              Originally posted by muggo
              Originally posted by Jonsku
              www.e30.de löytyy myös PALJON tietoa ko. aiheesta että täällä ei oikeastaan kannata edes notkua kyselemässä kun kaikki tuolta lähes selviää
              Hmm... kaikilta ei nuo vasenkätiset kielet välttämättä taitu, joten ehkä hieman kärjistetty kommentti. (niinkuin ehkä tämäkin :wink

              -Jeff

              Comment

              • petteriu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1164
                • Pori

                #22
                Originally posted by c0200325
                Kävikö jarrutehostin minkä mallisesta E21:sestä tahansa?

                Jos käyttää M20:sen laatikkoa , niin oliko moottorin asentoa muutettava jotenkin?(Muistelisin lukeneeni jostain , että menee muuten vähän huonoon asentoon tuolla M20:sen loodalla?)
                E21:sen jarrutehostimia taisi olla tasan yksi vaihtoehto, joten siinä ei valinnanvaikeutta. Se sopii suoraan E30 kiinnitysreikiin, mutta työntötankoa pitää lyhentää muistaakseni n.25mm, jotta se sopii polkimeen. 325iX:n ja 700-srj tehostinta myös käytetty, mutta niistä ei minulla kokemuksia.

                Itse laitoin koneen suoraan ja annoin laatikon kallistua. Ei se loppupeleissä ole mikään suuri kallistus johon laatikko jää. Tuon uuden/muokatun vivuston paketti tarvitsi, mutta ei ollut paha rasti.

                Petteri
                BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                Comment

                • jhietala
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2003
                  • 70

                  #23
                  Originally posted by jmp2002

                  kiitoksia... mutta muutama kysymys... oliko kone vanos malli???

                  Miten onko muut joutunu soravaamaan m20 vauhti pyörää että saanneet paikalle?? ketkä on tekniikan vaihdon tehnyt???
                  Jep on Vanos-kone. Vauhtipyörää joutui sorvaamaan myös ja hammaskehä vaihdettiin, kuten tekstistä ilmeni. Ja laatikkohan oli se ZF ja muistaakseni jäi suoraan kun niitä moottorinkumityynyjä puljattiin.

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #24
                    .........
                    Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:28.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • OPT
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 167
                      • Liminka

                      #25
                      Moro.

                      Omassa projektissani käytin -93 e34 moottoria ja vaihteistoa. Moottorinkorvakot e36 325i:stä kuten myös kumityynyt, jarrutehostin e21 mallista jolloin täytyy lyhentää tanko sopivan mittaiseksi. Kardaanin päähän uusi isompi kolmiolaippa jotta menee isomman ZF:n perän. Laatikon kumityynyiksi e36 mallin tekeleet. Kone ja laatikko suorassa, nou proplem. Jos laitat e34 zf laatikon niin vaihdekepin vivustot menee uusiksi, lähinä lyhentelyä. Omassa autossani ei ollut ohjaustehostinta, niin neste laitettiin vapaaasti kiertämään säiliöltä pumpulle. Oma viskoflekti korvattu sähköflektillä. kori jossa kone ja laatikko ovat on -87 320i johon siis löytyy itse tehdyt sähkökaaviot. Niin ja jos käytät 525i:n zf laatikkoa varaudu vaihtamaan perävälitystä harvempaan. Omassa tällähetkellä 3.91 joka on matka-ajoon liian tiheä. E30 m3 lukollinen perä olisi erittäin hyvä valinta. Sama tarina löytyy hieman pidempänä kovaluun sivuilta. Lopuksi vielä voisi sanoa että tekemällä ne asiat selviää ei foorumeita lukemalla.


                      Terv.Ossi t

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #26
                        joo, mutta on mukavampi tehä kun tietää mitä tekee eikä tartte kaikkea itse tutukia...
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎