Heittäkäähän joku ideaa mikä vaivaa minun m40 e30 touringii kylmänä yleensä käynnistyy ja lämpimänä yrittää mut ei muutako hörähdä... tosin puol purkkii ku heittää startti spraytä ni lähtee taas pelittää ku antaa jekunaa... Tyhjä käynti ois nyt muuten aika bueno eilen vaihdetun ruttuputken myötä... näiköhän bensapumppu tai sen rele jumittais.. ajossa kuiteski on tähän asti toiminut?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 316i m40 tyhjäkäynti.
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostEttei olis tyhjäkäyntiä säädetty joskus vaijerista eli kaasuläppä on koko ajan raollaan, läppä pitää olla kiinni tyhjäk. asennossa ja motronic-ruiskussahan ei tyhjäkäyntiä edes voi säätää ruuvarilla. Läpän säädön tarkemmat ohjeet lienee jollakin tallessa ?
Comment
-
-
Originally posted by zuikkeli View Posteli vaijeri löysälle ja kuuluuko sen rajoittaja ruuvin olla myös "löysällä" ettei se muuta kaasuläpän asentoa?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVaijeri löysälle ja kuten huomaat en ole ruuvin asennosta 100% varma mutta läpän pitäisi kai pysähtyä ruuviin eli ensin ruuviin vähän tyhjää ja sitten takaisin kunnes koskettaa läpän vipuun. Tarkemmat ohjeet siis tod. näk. jollakin tiedossa.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEttei olis tyhjäkäyntiä säädetty joskus vaijerista eli kaasuläppä on koko ajan raollaan, läppä pitää olla kiinni tyhjäk. asennossa ja motronic-ruiskussahan ei tyhjäkäyntiä edes voi säätää ruuvarilla. Läpän säädön tarkemmat ohjeet lienee jollakin tallessa ?Eli lisäilma luistissa on ainakin m40 vehkeissä jollain epoksin tyylisellä tukittu pitkä pidätinruuvi (tais olla 2.5mm kuusiokolo) josta voipi säätää kuinka paljon luistin on auki lepotilassa.
Itsellä on ongelmaa kaasuun vastaavuudessa tyhjäkäynniltä ylöspäin, eli kun liikkeelle lähdetään niin täytyy mielestäni raottaa kaasuläppää turhan paljon ettei rupea v....maisesti nykimään.
Comment
-
-
Originally posted by zuikkeli View Postonko tosiaan näin? kyl mä siinä jonkun epoksin näkösen klöntin näin mutta näytti että siellä oli vaan joku popniitti siellä alla...? täytyy varmaan tarkemmin vielä tutkia...mulla on muuten juuri tuollainen samanlainen ongelma kun sulla
Seuraavaksi meinasin kyllä vaihdella tulpat kun aikaisemmin huomasin että parani hiukan kun vaihtoi mutta huononi parin viikon jälkeen, toisaalta toikin johtuu siitä että mulla puskee öljyä palotapahtumaan ja paskoo tulpat!
Comment
-
-
niin sen näköjään taitaa olla...sellanen kysymys vielä tähän että mihin tuo letku numero 10 kuuluu mennä? kun sitä on ilmeisesti joskus vähän korjailtu macgyver tyylillä ja näyttää ihme viritykseltä niin miten sen oikeesti pitäis mennä?
täytyy varmaan viedä koko rotisko ihan johonkin liikkeeseen jos ne laittais seokset kuntoon jos siitä jotain apua olis...
Comment
-
-
joo elikkä kävin nyt tänää säädättämässä seokset kohilleen ja kyllä ne olikin aivan päin persettä. nyt vastaa kaasuun paremmin ja tuntuu et tehoakin olis perstuntumalla tullu lisää...tyhjäkäyntikin toimis hyvin siihen asti kunnes tulin kotiin...seuraavaksi kun lähti ajamaan koneen jäähdyttyä tämä sama tyhjäkäynti ongelma tuli taaseli kierrokset käy siellä melkein nollassa, auto meinaa sammua sitten ne nousee taas siihen normaaliin 900 rpm ja sit taas melkeen nollaan...tämä tapahtuu muutaman kerran ja sitten taas rauhottuu..samanlailla käy kun tulee esim liikennevalohin ja pistää kytkimeen pohjaan niin tuppaa yleensä sammumaan siihen paikkaan...lähtee kyllä ihan hyvin käyntiin sen jälkeen...alkaa pikkuhiljaa mennä hermot tohon autoon..
eli nyt pitäisi olla seokset kunnossa, tulpat vaihdettu, tyhjäkäyntiventtiili putsattu, kaasuläpänanturi mitattu ja todettu toimivaksi, imuvuotoja ei löytynyt...
osaisiko joku heittää jotain neuvoa?
Comment
-
Comment