Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316i m40 tyhjäkäynti.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupelo
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 3

    #16
    Heittäkäähän joku ideaa mikä vaivaa minun m40 e30 touringii kylmänä yleensä käynnistyy ja lämpimänä yrittää mut ei muutako hörähdä... tosin puol purkkii ku heittää startti spraytä ni lähtee taas pelittää ku antaa jekunaa... Tyhjä käynti ois nyt muuten aika bueno eilen vaihdetun ruttuputken myötä... näiköhän bensapumppu tai sen rele jumittais.. ajossa kuiteski on tähän asti toiminut?:think

    Comment

    • zuikkeli
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 126
      • Vs

      #17
      Originally posted by jr66 View Post
      Ettei olis tyhjäkäyntiä säädetty joskus vaijerista eli kaasuläppä on koko ajan raollaan, läppä pitää olla kiinni tyhjäk. asennossa ja motronic-ruiskussahan ei tyhjäkäyntiä edes voi säätää ruuvarilla. Läpän säädön tarkemmat ohjeet lienee jollakin tallessa ?
      eli vaijeri löysälle ja kuuluuko sen rajoittaja ruuvin olla myös "löysällä" ettei se muuta kaasuläpän asentoa?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16506
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by zuikkeli View Post
        eli vaijeri löysälle ja kuuluuko sen rajoittaja ruuvin olla myös "löysällä" ettei se muuta kaasuläpän asentoa?
        Vaijeri löysälle ja kuten huomaat en ole ruuvin asennosta 100% varma mutta läpän pitäisi kai pysähtyä ruuviin eli ensin ruuviin vähän tyhjää ja sitten takaisin kunnes koskettaa läpän vipuun. Tarkemmat ohjeet siis tod. näk. jollakin tiedossa.

        Comment

        • Phaedrus
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1888
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by jr66 View Post
          Vaijeri löysälle ja kuten huomaat en ole ruuvin asennosta 100% varma mutta läpän pitäisi kai pysähtyä ruuviin eli ensin ruuviin vähän tyhjää ja sitten takaisin kunnes koskettaa läpän vipuun. Tarkemmat ohjeet siis tod. näk. jollakin tiedossa.
          Tarkemmat ohjeet tässä ketjussa viestissä #12.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16506
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by Phaedrus View Post
            Tarkemmat ohjeet tässä ketjussa viestissä #12.
            On muuten kaasuläpän asennontunnistimen säätöohje, ei kaasuläpän...

            Comment

            • zuikkeli
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 126
              • Vs

              #21
              Originally posted by Phaedrus View Post
              Tarkemmat ohjeet tässä ketjussa viestissä #12.
              juu eli noi on ton asennontunnistimen säätöohje, josta jr66 jo mainitsikin, eli olis kiva saada tietää että miten sen ruuvin kuuluisi olla...:think

              Comment

              • zuikkeli
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 126
                • Vs

                #22
                juu eli tuli säädetty noitten ohjeitten mukaa ja putsattu viel tyhjäkäyntimoottori mutta ei mitään apua tohon tyhjäkäynnin alas valumiseen....

                Comment

                • Jezuz
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 165
                  • Varkaus

                  #23
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Ettei olis tyhjäkäyntiä säädetty joskus vaijerista eli kaasuläppä on koko ajan raollaan, läppä pitää olla kiinni tyhjäk. asennossa ja motronic-ruiskussahan ei tyhjäkäyntiä edes voi säätää ruuvarilla. Läpän säädön tarkemmat ohjeet lienee jollakin tallessa ?
                  Voidaan vaikka vetoja lyödä että voi ruuvarilla säätää tyhjäkäyntiä Eli lisäilma luistissa on ainakin m40 vehkeissä jollain epoksin tyylisellä tukittu pitkä pidätinruuvi (tais olla 2.5mm kuusiokolo) josta voipi säätää kuinka paljon luistin on auki lepotilassa.

                  Itsellä on ongelmaa kaasuun vastaavuudessa tyhjäkäynniltä ylöspäin, eli kun liikkeelle lähdetään niin täytyy mielestäni raottaa kaasuläppää turhan paljon ettei rupea v....maisesti nykimään.
                  Pimpanos Los Poslinos

                  Comment

                  • zuikkeli
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 126
                    • Vs

                    #24
                    onko tosiaan näin? kyl mä siinä jonkun epoksin näkösen klöntin näin mutta näytti että siellä oli vaan joku popniitti siellä alla...? täytyy varmaan tarkemmin vielä tutkia...mulla on muuten juuri tuollainen samanlainen ongelma kun sulla

                    Comment

                    • Jezuz
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2005
                      • 165
                      • Varkaus

                      #25
                      Originally posted by zuikkeli View Post
                      onko tosiaan näin? kyl mä siinä jonkun epoksin näkösen klöntin näin mutta näytti että siellä oli vaan joku popniitti siellä alla...? täytyy varmaan tarkemmin vielä tutkia...mulla on muuten juuri tuollainen samanlainen ongelma kun sulla
                      Taitanee olla näitten vm.90 tourinkien ropleema
                      Seuraavaksi meinasin kyllä vaihdella tulpat kun aikaisemmin huomasin että parani hiukan kun vaihtoi mutta huononi parin viikon jälkeen, toisaalta toikin johtuu siitä että mulla puskee öljyä palotapahtumaan ja paskoo tulpat!
                      Pimpanos Los Poslinos

                      Comment

                      • zuikkeli
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 126
                        • Vs

                        #26
                        niin sen näköjään taitaa olla...sellanen kysymys vielä tähän että mihin tuo letku numero 10 kuuluu mennä? kun sitä on ilmeisesti joskus vähän korjailtu macgyver tyylillä ja näyttää ihme viritykseltä niin miten sen oikeesti pitäis mennä?

                        täytyy varmaan viedä koko rotisko ihan johonkin liikkeeseen jos ne laittais seokset kuntoon jos siitä jotain apua olis...

                        Comment

                        • Jezuz
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 165
                          • Varkaus

                          #27
                          Se on toisesta päästä kiinni isossa imuletkussa ja toisesta päästä lisäilmavenassa, ja jäähd. vesi kulkee siinä kyljessä aluputkessa mikä kiinni letkussa nro. 10
                          Pimpanos Los Poslinos

                          Comment

                          • zuikkeli
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 126
                            • Vs

                            #28
                            aijaa...ku mulla lähtee sellanen ohut muoviputki siitä tuonne kaasuläppä mötikkää yhteen nippaan...täytyy varmaan räpsästä kuva ku vaikee selittää

                            Comment

                            • zuikkeli
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 126
                              • Vs

                              #29
                              joo elikkä kävin nyt tänää säädättämässä seokset kohilleen ja kyllä ne olikin aivan päin persettä. nyt vastaa kaasuun paremmin ja tuntuu et tehoakin olis perstuntumalla tullu lisää...tyhjäkäyntikin toimis hyvin siihen asti kunnes tulin kotiin...seuraavaksi kun lähti ajamaan koneen jäähdyttyä tämä sama tyhjäkäynti ongelma tuli taas eli kierrokset käy siellä melkein nollassa, auto meinaa sammua sitten ne nousee taas siihen normaaliin 900 rpm ja sit taas melkeen nollaan...tämä tapahtuu muutaman kerran ja sitten taas rauhottuu..samanlailla käy kun tulee esim liikennevalohin ja pistää kytkimeen pohjaan niin tuppaa yleensä sammumaan siihen paikkaan...lähtee kyllä ihan hyvin käyntiin sen jälkeen...alkaa pikkuhiljaa mennä hermot tohon autoon..
                              eli nyt pitäisi olla seokset kunnossa, tulpat vaihdettu, tyhjäkäyntiventtiili putsattu, kaasuläpänanturi mitattu ja todettu toimivaksi, imuvuotoja ei löytynyt...
                              osaisiko joku heittää jotain neuvoa?

                              Comment

                              • Spyrox
                                Newbiemmer
                                • Oct 2008
                                • 15
                                • Tampere

                                #30
                                Onko puristukset mitattu?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎