Kävin tuossa näyttämässä pommia paikallisella A-kerholla ja hylsy kuskin puolen helman ruostevaurioista sekä takakelkan puslista. Helma on vaihdettu kokonaisuudessaan mutta puslia en ole vielä vaihtanut. Leimaukko oli siis aivan varma että kuskin puolen pusla on loppu kun se puslan ulkokehän olake on apurugon reiässä pohjassa.
Mutta eihän tuon pitäisi mitään merkitä, eikös se vaimentava kumi ole siellä puslan ulkokehän ja sisäkehän välissä? Toisella puolella pusla oli n. 5mm alempana apurungosta. Se kyllä tumahtelee todella inhottavasti pienissä montuissa ja siitä leimaaja jo oli melko varma että isot puslat ovat loppu.
Onkos tuo nyt aivan varmasti sitten niin loppu että syyllinen on pelkästään tuossa? Kun ajossa ei tunnu moottorijarrutuksessa tai kun veto tulee päälle niin minkäänlaista väljää perässä? Eikä liiemmin mutka-ajossakaan tunnu levottomuutta.
Muistelen kun vanhaan E30:een vaihdoin takakelkan kumit niin oireet eivät hävinneet mihinkään ja syylliset olivatkin molemman puolen takaiskarin yläpään tukikumit jotka olivat aivan väljät. Voiko kyseessä olla vain nuo iskarien kumit vai ovatko kelkan puslat auttamatta loppu jos on painunut "pohjaan"?
Mutta eihän tuon pitäisi mitään merkitä, eikös se vaimentava kumi ole siellä puslan ulkokehän ja sisäkehän välissä? Toisella puolella pusla oli n. 5mm alempana apurungosta. Se kyllä tumahtelee todella inhottavasti pienissä montuissa ja siitä leimaaja jo oli melko varma että isot puslat ovat loppu.
Onkos tuo nyt aivan varmasti sitten niin loppu että syyllinen on pelkästään tuossa? Kun ajossa ei tunnu moottorijarrutuksessa tai kun veto tulee päälle niin minkäänlaista väljää perässä? Eikä liiemmin mutka-ajossakaan tunnu levottomuutta.
Muistelen kun vanhaan E30:een vaihdoin takakelkan kumit niin oireet eivät hävinneet mihinkään ja syylliset olivatkin molemman puolen takaiskarin yläpään tukikumit jotka olivat aivan väljät. Voiko kyseessä olla vain nuo iskarien kumit vai ovatko kelkan puslat auttamatta loppu jos on painunut "pohjaan"?
Comment