Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 315 m10 kansi sittenkin halki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    #16
    Originally posted by Soininen View Post
    järkeä jos sitäkään
    Saa kertoa toki, että miksi ei?
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16506
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by Kapanos View Post
      merkit on selkeät ja mitään erityis työkaluja ei tarvita?
      Juuri näin.

      Jos/kun löysäät nokkaketjun kiristimen niin kierrä se tulppa varovasti irti, hyppää ainakin jousi lattialle jos ei muuta tapahdu, sieltä tulee myös vähän öljyä käsille.
      Last edited by jr66; 18-03-2009, 23:02.

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #18
        samaa paskaa eri paketissa
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #19
          Originally posted by antero80 View Post
          kannattaa tarkistaa syylärin korkki et toimiiko oikein... ku voi olla et ei pidä painetta se ja sitä kautta vesi häipyy sieltä...
          Jep...ei ois eka(eikä viimeinen) kansiremppa joka tehdään risan painekorkin takia
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • maKe|
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 39
            • Keskellä kaikkea

            #20
            Simppelihän tuo on kun mikä tuon irrotus. Melkee helpompi operaatio kuin gixxerin kannen irrotus, vaikka onkin "vähän" ahtaampaa puuhaa.

            Maalaisjärkeä käyttäen kaikki mahollinen nippeli irti mikä sitä kantta pitää paikallaan / on kannessa paikallaan. Tietty vedet on ihan järkevä laskea pois ellei halua läpimärkänä olla. Kannessa ja nokkapyörässä on ajoitusmerkit mitkä täsmätään keskenään ja ykköspytyn mäntä yläkuolo kohtaan samalla. Ketjuhan ei helposti pysty luiskahtamaan pois jos se on nokkapyörässä kokoajan kiinni.

            Virranjakajaa kannattaa kahtoa mitenkä se pyörii ja mihin asentoo se jää kun ykkösen mäntä on yläällä ja merkit nokassa kohillaan, että osaa ennakonkin suurinpiirtein laittaa takas kohilleen.

            Eipä tossa muuta. Vittumaisinta oli vaan nysvätä pakosarjan pultteja auki kun piti sokkona ujuttaa avainta kokoajan.
            Lataa netistä vaikka E30/E21 service manuali niin siinä on hyvät speksit momenteille yms. tuota operaatiota varten.
            Last edited by maKe|; 19-03-2009, 12:23.
            -2011 Husaberg FS 570
            -97 MB W210 290td
            --------------------------
            ex E30 316 M10 1.8
            ex GSX-R 600 K6



            No real power
            , just carburated shit

            Comment

            • batu
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 66
              • Suomenperse, Turku, Itä-mesta

              #21
              joo tuo homma onnistuu lähinnä vaikka pihassakin.aikaa menee 40min jos tekee kotipihalla, eikä irroitele ylimmääräisiä. helppoa ku käki kellon veto, se nippuside juttu on kyl ainoo tärkeä muistaa.
              Mutka, se kuolemaa ennen oleva viimeinen epäsuora paikka korjata tilanne.(jos on pitoa.)
              Nyt: E36 320 vanos los automatiko & E30 325i touring ekonomy hai tek räminä.
              pitää kehittää uus lista: e30 paskaa, eli 316i m40+ e30 316 kaasari tykki ja Heimohuima pappa mobiili e28 518i
              Oli: e36 325i (kädetöntä toimintaa saada se tuleen pienellä liipillä(palanut.))
              Ex: 3x316(e30),2x318(e30),528i(e28),323i(e21),520i(e28 ),318i(e30),318i(e30),318/327i(e30),ja monia muita ku ei muista. lähinnä e30 paskaa.

              Comment

              • Kapanos
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1394
                • Kirkkonummen Westend

                #22
                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Jep...ei ois eka(eikä viimeinen) kansiremppa joka tehdään risan painekorkin takia
                Se tuskin selittää valkoista öljykorkkia?
                E30 M50tic -90
                E34 M5 -90
                E91 325d M-sport -07
                Ford F100 -53 LS edition

                Comment

                • Soininen
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 1296
                  • Kajaani

                  #23
                  Originally posted by Kapanos View Post
                  Saa kertoa toki, että miksi ei?
                  Tarkoitin tuolla järjellä niitä erikoistyökaluja
                  E28 "525i" M52 -84
                  F11 520d xDrive -16

                  Comment

                  • JPK
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2002
                    • 133
                    • Kajaani

                    #24
                    Originally posted by Kapanos View Post

                    Syyläri vaihdettu, mutta paukautti syylärin päädyn irti..
                    Myös huomasin että öljykorkki on ihan valkoinen, pyyhin sen ja annan kierroksia ja katson uudestaan niin taas ihan valkoinen.. eli eiköhän siellä pahvi ole nyt mennyt.

                    Kyllähän sinne selvästi pääsee vettä öljyn sekaan, kun korkkiin menee valkoiseksi ja painetta pääsee veden sekaan, kun kerta syylärikään ei kestä. Kannentiiviste, halkeama kannessa tai vääntynyt kansi veikkaisin.

                    Comment

                    • maKe|
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 39
                      • Keskellä kaikkea

                      #25
                      Noh joko on kansi irti? Jos on halki niin osta multa varakansi mikä tarttee vaan oikasun ja uudet seetit.
                      -2011 Husaberg FS 570
                      -97 MB W210 290td
                      --------------------------
                      ex E30 316 M10 1.8
                      ex GSX-R 600 K6



                      No real power
                      , just carburated shit

                      Comment

                      • Kapanos
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1394
                        • Kirkkonummen Westend

                        #26
                        Ei oo vielä irti... purettu tosin lähes siihen asti että voi alkaa irroittamaan.. toivottavasti vaan pahvi mennyt niin ei tartte alkaa kantta ostelemaan..
                        E30 M50tic -90
                        E34 M5 -90
                        E91 325d M-sport -07
                        Ford F100 -53 LS edition

                        Comment

                        • Kapanos
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1394
                          • Kirkkonummen Westend

                          #27
                          poissa on ja ykkösen mäntä ihan kirkas, kun taas muut männät normaalisti karstottuneita.. pahvi tainnut falskata.. uutta tilauksessa ja paikalle ja kokeiluun..

                          en kantta viitsi lähteä edes koneistamolle vielä viemään, kokeilen jos paranis pahvin vaihdolla pelkästään
                          E30 M50tic -90
                          E34 M5 -90
                          E91 325d M-sport -07
                          Ford F100 -53 LS edition

                          Comment

                          • Kapanos
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1394
                            • Kirkkonummen Westend

                            #28
                            Kansi paikallaan uuden pahvin kera. Tuntuu pirteämmältä, mutta öljy korkkiin tulee vettä ainakin kun muuttuu valkeaksi. Myös kun öljykorkin avaa niin koneen käynti ei muutu mitenkään ja tupsuttaa sitä kautta kun höyryveturi.. Eli olisikohan siellä nyt se kansi sitten halki?

                            Edit: Kansi ei ole vielä vedetty viimeiseen kireyteen, eli siihen joka vedetään 20 min käymisen jälkeen.. se tuskin vaikuttaa?

                            E30 M50tic -90
                            E34 M5 -90
                            E91 325d M-sport -07
                            Ford F100 -53 LS edition

                            Comment

                            • Kapanos
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1394
                              • Kirkkonummen Westend

                              #29
                              Käyköhän e30 316:sen eli 1.8 kaasarikoneen kansi? tai mitenkä ruiskun?
                              E30 M50tic -90
                              E34 M5 -90
                              E91 325d M-sport -07
                              Ford F100 -53 LS edition

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16506
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by Kapanos View Post
                                Käyköhän e30 316:sen eli 1.8 kaasarikoneen kansi? tai mitenkä ruiskun?
                                E30 m10 kaasarikansi on sama. M10 ruiskun kansi menee myös mutta olikohan isompi palotila -> puristukset pienenee ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎