Originally posted by Soininen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e21 315 m10 kansi sittenkin halki?
Collapse
X
-
Originally posted by Kapanos View Postmerkit on selkeät ja mitään erityis työkaluja ei tarvita?
Jos/kun löysäät nokkaketjun kiristimen niin kierrä se tulppa varovasti irti, hyppää ainakin jousi lattialle jos ei muuta tapahdu, sieltä tulee myös vähän öljyä käsille.Last edited by jr66; 18-03-2009, 23:02.
Comment
-
-
Originally posted by antero80 View Postkannattaa tarkistaa syylärin korkki et toimiiko oikein...ku voi olla et ei pidä painetta se ja sitä kautta vesi häipyy sieltä...
Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Simppelihän tuo on kun mikä tuon irrotus. Melkee helpompi operaatio kuin gixxerin kannen irrotus, vaikka onkin "vähän" ahtaampaa puuhaa.
Maalaisjärkeä käyttäen kaikki mahollinen nippeli irti mikä sitä kantta pitää paikallaan / on kannessa paikallaan. Tietty vedet on ihan järkevä laskea pois ellei halua läpimärkänä olla. Kannessa ja nokkapyörässä on ajoitusmerkit mitkä täsmätään keskenään ja ykköspytyn mäntä yläkuolo kohtaan samalla. Ketjuhan ei helposti pysty luiskahtamaan pois jos se on nokkapyörässä kokoajan kiinni.
Virranjakajaa kannattaa kahtoa mitenkä se pyörii ja mihin asentoo se jää kun ykkösen mäntä on yläällä ja merkit nokassa kohillaan, että osaa ennakonkin suurinpiirtein laittaa takas kohilleen.
Eipä tossa muuta. Vittumaisinta oli vaan nysvätä pakosarjan pultteja auki kun piti sokkona ujuttaa avainta kokoajan.
Lataa netistä vaikka E30/E21 service manuali niin siinä on hyvät speksit momenteille yms. tuota operaatiota varten.Last edited by maKe|; 19-03-2009, 12:23.-2011 Husaberg FS 570
-97 MB W210 290td
--------------------------
ex E30 316 M10 1.8
ex GSX-R 600 K6
No real power, just carburated shit
Comment
-
-
joo tuo homma onnistuu lähinnä vaikka pihassakin.aikaa menee 40min jos tekee kotipihalla, eikä irroitele ylimmääräisiä. helppoa ku käki kellon veto, se nippuside juttu on kyl ainoo tärkeä muistaa.Mutka, se kuolemaa ennen oleva viimeinen epäsuora paikka korjata tilanne.(jos on pitoa.)
Nyt: E36 320 vanos los automatiko & E30 325i touring ekonomy hai tek räminä.
pitää kehittää uus lista: e30 paskaa, eli 316i m40+ e30 316 kaasari tykki ja Heimohuima pappa mobiili e28 518i
Oli: e36 325i (kädetöntä toimintaa saada se tuleen pienellä liipillä(palanut.))
Ex: 3x316(e30),2x318(e30),528i(e28),323i(e21),520i(e28 ),318i(e30),318i(e30),318/327i(e30),ja monia muita ku ei muista. lähinnä e30 paskaa.
Comment
-
-
Originally posted by Kapanos View Post
Syyläri vaihdettu, mutta paukautti syylärin päädyn irti..
Myös huomasin että öljykorkki on ihan valkoinen, pyyhin sen ja annan kierroksia ja katson uudestaan niin taas ihan valkoinen.. eli eiköhän siellä pahvi ole nyt mennyt.
Kyllähän sinne selvästi pääsee vettä öljyn sekaan, kun korkkiin menee valkoiseksi ja painetta pääsee veden sekaan, kun kerta syylärikään ei kestä. Kannentiiviste, halkeama kannessa tai vääntynyt kansi veikkaisin.
Comment
-
-
poissa on ja ykkösen mäntä ihan kirkas, kun taas muut männät normaalisti karstottuneita.. pahvi tainnut falskata.. uutta tilauksessa ja paikalle ja kokeiluun..
en kantta viitsi lähteä edes koneistamolle vielä viemään, kokeilen jos paranis pahvin vaihdolla pelkästäänE30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
-
Kansi paikallaan uuden pahvin kera. Tuntuu pirteämmältä, mutta öljy korkkiin tulee vettä ainakin kun muuttuu valkeaksi. Myös kun öljykorkin avaa niin koneen käynti ei muutu mitenkään ja tupsuttaa sitä kautta kun höyryveturi.. Eli olisikohan siellä nyt se kansi sitten halki?
Edit: Kansi ei ole vielä vedetty viimeiseen kireyteen, eli siihen joka vedetään 20 min käymisen jälkeen.. se tuskin vaikuttaa?
E30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
Comment