Siis tuo e30:sen takanapahan lähtee todella kivuttomasti ja helposti kierretankoa apuna käyttäen, sopivia aluslevyjä/holkkeja siihen ja muttereilla kiinni napaan taka ja etupuolelta, ja lyö sen navan irti kuten liukuvasaralla, itse käytin ylimääräistä pyörännapaa "iskemisvälineenä" siinä tangossa. Samoin laakerin ja navan paikoilleen laitto on helppoa tuon kierretangon avulla, ei tarvitse hakata sitä laakeria/napaa.. nimittäin se laakeri on todella herkkä rikkoutumaan jos se asennetaan väärin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Takapyörän napa ei irtoo..
Collapse
X
-
Eipä se aina lähde helposti eikä kivuttomasti. Muutaman oon irrottanu ja kaikki paitsi 1 lähteny suosiolla. Sille saikin antaa lekaa kaikkien muidenki edestä.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Jepulis. Tässä keittiöremontin ohella kerkisin vähä roplaan autoa.
Annoin lämpöä niin putken pätkällä lyömällä se lähti sitten irti. Puolet laakerista tuli mukana. Pitäisi nyt yrittää vielä se laakeri irti kun ehtii..BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Uusi laakeri on lyöty paikalleen vanhaa laakeria apuna käyttäen. Nyt pitäisi pyörännapa asentaa. Eka yritys ei onnistunu. Kokeilin sillain että pistin pyörännavan pakastimeen ja annoin olla siellä jonkin aikaa. Sit kun rupesin asenteleen niin lämmitin laakeria samalla vähäsen mutta eipä mennyt tuo jäinen napa paikalleen käsin työntämällä
Ehkä uus yritys. 1:Kierretankosta ja vanhan laakerin sisäosasta semmonen "systeemi", 2: Pyörännapa pois pakkasesta,, 3: Kierretankon avulla napa paikalle.
Meneekö se homma näin?:thinkBMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostEhkä uus yritys. 1:Kierretankosta ja vanhan laakerin sisäosasta semmonen "systeemi", 2: Pyörännapa pois pakkasesta,, 3: Kierretankon avulla napa paikalle.
Meneekö se homma näin?:thinkex: e61 525da -07 lci "m-sport"
ex: e46 316 touring -02
ex: e39 523i -96
ex: e36 325i coupe avus edition -94
ex. e28 520i -85
ex. e21 316/2.0 -77
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostUusi laakeri on lyöty paikalleen vanhaa laakeria apuna käyttäen. Nyt pitäisi pyörännapa asentaa. Eka yritys ei onnistunu. Kokeilin sillain että pistin pyörännavan pakastimeen ja annoin olla siellä jonkin aikaa. Sit kun rupesin asenteleen niin lämmitin laakeria samalla vähäsen mutta eipä mennyt tuo jäinen napa paikalleen käsin työntämällä
Ehkä uus yritys. 1:Kierretankosta ja vanhan laakerin sisäosasta semmonen "systeemi", 2: Pyörännapa pois pakkasesta,, 3: Kierretankon avulla napa paikalle.
Meneekö se homma näin?:think- Isi mikä toi on?
- Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostSiis tuo e30:sen takanapahan lähtee todella kivuttomasti ja helposti kierretankoa apuna käyttäen, sopivia aluslevyjä/holkkeja siihen ja muttereilla kiinni napaan taka ja etupuolelta, ja lyö sen navan irti kuten liukuvasaralla, itse käytin ylimääräistä pyörännapaa "iskemisvälineenä" siinä tangossa. Samoin laakerin ja navan paikoilleen laitto on helppoa tuon kierretangon avulla, ei tarvitse hakata sitä laakeria/napaa.. nimittäin se laakeri on todella herkkä rikkoutumaan jos se asennetaan väärin.Tuli sit tiputettua koko takakelkka alas ja kaik puslat meni vaihtoo siin samoil rytinöillä!
Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
-Mitsubishi "runkkari"
Comment
-
Comment