Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Takapyörän napa ei irtoo..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tome
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 548
    • Joensuu

    #16
    Siis tuo e30:sen takanapahan lähtee todella kivuttomasti ja helposti kierretankoa apuna käyttäen, sopivia aluslevyjä/holkkeja siihen ja muttereilla kiinni napaan taka ja etupuolelta, ja lyö sen navan irti kuten liukuvasaralla, itse käytin ylimääräistä pyörännapaa "iskemisvälineenä" siinä tangossa. Samoin laakerin ja navan paikoilleen laitto on helppoa tuon kierretangon avulla, ei tarvitse hakata sitä laakeria/napaa.. nimittäin se laakeri on todella herkkä rikkoutumaan jos se asennetaan väärin.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #17
      Eipä se aina lähde helposti eikä kivuttomasti. Muutaman oon irrottanu ja kaikki paitsi 1 lähteny suosiolla. Sille saikin antaa lekaa kaikkien muidenki edestä.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        #18
        Jepulis. Tässä keittiöremontin ohella kerkisin vähä roplaan autoa.
        Annoin lämpöä niin putken pätkällä lyömällä se lähti sitten irti. Puolet laakerista tuli mukana. Pitäisi nyt yrittää vielä se laakeri irti kun ehtii..
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • smpovers
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2372
          • Tammela

          #19
          Uusi laakeri on lyöty paikalleen vanhaa laakeria apuna käyttäen. Nyt pitäisi pyörännapa asentaa. Eka yritys ei onnistunu. Kokeilin sillain että pistin pyörännavan pakastimeen ja annoin olla siellä jonkin aikaa. Sit kun rupesin asenteleen niin lämmitin laakeria samalla vähäsen mutta eipä mennyt tuo jäinen napa paikalleen käsin työntämällä

          Ehkä uus yritys. 1:Kierretankosta ja vanhan laakerin sisäosasta semmonen "systeemi", 2: Pyörännapa pois pakkasesta,, 3: Kierretankon avulla napa paikalle.
          Meneekö se homma näin?:think
          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
          BMW 330d touring e46 -05
          Ford Cortina Mk2 1600 -70
          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

          Comment

          • mynni
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 159

            #20
            Originally posted by smpovers View Post
            Ehkä uus yritys. 1:Kierretankosta ja vanhan laakerin sisäosasta semmonen "systeemi", 2: Pyörännapa pois pakkasesta,, 3: Kierretankon avulla napa paikalle.
            Meneekö se homma näin?:think
            Menee
            ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
            ex: e46 316 touring -02
            ex: e39 523i -96
            ex: e36 325i coupe avus edition -94
            ex. e28 520i -85
            ex. e21 316/2.0 -77

            Comment

            • Mumtsi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 282
              • Kotka

              #21
              Originally posted by smpovers View Post
              Uusi laakeri on lyöty paikalleen vanhaa laakeria apuna käyttäen. Nyt pitäisi pyörännapa asentaa. Eka yritys ei onnistunu. Kokeilin sillain että pistin pyörännavan pakastimeen ja annoin olla siellä jonkin aikaa. Sit kun rupesin asenteleen niin lämmitin laakeria samalla vähäsen mutta eipä mennyt tuo jäinen napa paikalleen käsin työntämällä

              Ehkä uus yritys. 1:Kierretankosta ja vanhan laakerin sisäosasta semmonen "systeemi", 2: Pyörännapa pois pakkasesta,, 3: Kierretankon avulla napa paikalle.
              Meneekö se homma näin?:think
              Kierretangolla vanhan laakerin sisäkehää ja sopivan kokoisia prikkoja hyväksi käyttäen painaa navan laakerin sisään. Vanha sisäkehä siis sopii laakerin takapuolelle ja etupuolelle vaikka lattaraudasta toinen pala. Nätisti menee kun kohdistaa tangon suoraan. Ei todellakaan mene käsineen ja jos lyömällä yrittää navan laittaa niin hajottaa vaan laakerin.
              - Isi mikä toi on?
              - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

              Comment

              • S.Kaulaote
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1579
                • Woikkaalla

                #22
                Originally posted by Tome View Post
                Siis tuo e30:sen takanapahan lähtee todella kivuttomasti ja helposti kierretankoa apuna käyttäen, sopivia aluslevyjä/holkkeja siihen ja muttereilla kiinni napaan taka ja etupuolelta, ja lyö sen navan irti kuten liukuvasaralla, itse käytin ylimääräistä pyörännapaa "iskemisvälineenä" siinä tangossa. Samoin laakerin ja navan paikoilleen laitto on helppoa tuon kierretangon avulla, ei tarvitse hakata sitä laakeria/napaa.. nimittäin se laakeri on todella herkkä rikkoutumaan jos se asennetaan väärin.
                Joo ei todellakaa lähtenny kivuttomast ja helpost!! Kahesta ulosvetäjästä pultit poikki ja ISO ulosvetäjäkää ei sitä ulos ottannu. Tukivarsi irti,kosani ja iso leka ni läks. Tuli sit tiputettua koko takakelkka alas ja kaik puslat meni vaihtoo siin samoil rytinöillä!
                Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                -Mitsubishi "runkkari"

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎