jos e30 325i:hin laittaa m-50 325i 24v koneen nii meneekö siitä muutos prosentteja? :roll:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 m-50 koneen muutosprosentit
Collapse
X
-
Re: e30 m-50 koneen muutosprosentit
Originally posted by m|kkojos e30 325i:hin laittaa m-50 325i 24v koneen nii meneekö siitä muutos prosentteja? :roll:
Mutta tarvitseeko tätä muutoskatsastaa kun koneen tilavuus ei muutu? No ok, tehot muuttuu sen 20% puitteissa ja se taitaa vaatia muutoskatsastuksen.
Vaan jos hevosvoimat ei muuttuisi (323/523koneet) niin ei taitaisi jäädä mitään syytä joka vaatisi muutoskatsastuksen vaikka kone vaihtuisi näinkin erilaiseksi?
JDKaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Re: e30 m-50 koneen muutosprosentit
Originally posted by JDMutta tarvitseeko tätä muutoskatsastaa kun koneen tilavuus ei muutu? No ok, tehot muuttuu sen 20% puitteissa ja se taitaa vaatia muutoskatsastuksen.
Vaan jos hevosvoimat ei muuttuisi (323/523koneet) niin ei taitaisi jäädä mitään syytä joka vaatisi muutoskatsastuksen vaikka kone vaihtuisi näinkin erilaiseksi?
JD
"ajoneuvon varustaminen iskutilavuudeltaan tai muutoin alkuperäisestä poikkeavalla moottorilla..."
Jos taas tehot kasvaa (mallisarjan tehokkaimmasta, eli tässä tapauksessa juuri 325i:stä) yli 20 %, niin ei kai silloin auta edes muutoskatsastus? http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf????????????????????
Comment
-
-
Re: e30 m-50 koneen muutosprosentit
Originally posted by 0u†LawOriginally posted by JDMutta tarvitseeko tätä muutoskatsastaa kun koneen tilavuus ei muutu? No ok, tehot muuttuu sen 20% puitteissa ja se taitaa vaatia muutoskatsastuksen.
Vaan jos hevosvoimat ei muuttuisi (323/523koneet) niin ei taitaisi jäädä mitään syytä joka vaatisi muutoskatsastuksen vaikka kone vaihtuisi näinkin erilaiseksi?
JD
"ajoneuvon varustaminen iskutilavuudeltaan tai muutoin alkuperäisestä poikkeavalla moottorilla..."
Jos taas tehot kasvaa (mallisarjan tehokkaimmasta, eli tässä tapauksessa juuri 325i:stä) yli 20 %, niin ei kai silloin auta edes muutoskatsastus? http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf"Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
-
Re: e30 m-50 koneen muutosprosentit
Jos taas tehot kasvaa (mallisarjan tehokkaimmasta, eli tässä tapauksessa juuri 325i:stä) yli 20 %, niin ei kai silloin auta edes muutoskatsastus? http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf[/quote]
Mallisarjan tehokkain on M3 Sport Evo eli ns M Sport E3 238hv. Mallisarjan suurin iskutilavuus on 333i 3210ksm (ZA -versio)
Comment
-
-
Re: e30 m-50 koneen muutosprosentit
Originally posted by JacekJos taas tehot kasvaa (mallisarjan tehokkaimmasta, eli tässä tapauksessa juuri 325i:stä) yli 20 %, niin ei kai silloin auta edes muutoskatsastus? http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf
Mallisarjan tehokkain on M3 Sport Evo eli ns M Sport E3 238hv. Mallisarjan suurin iskutilavuus on 333i 3210ksm (ZA -versio)- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Originally posted by JacekM3 on mallisarjaa E30 ja vertailuauton ei tarvitse olla tyyppihyväksytty suomeen. Esim 325e ei ole tyyppihyväksytty täällä ja siitä huolimatta sitä on käytetty jatkuvasti mallisarjan vertailuautona
Mutta jos kumminkin toi pitää paikkansa niin muuttuu e30 rakentelu aika radikaalisti.
Sitten sais istuttaa 4l koneen ja siinä sais olla 285hp
Ja sehän vasta hienoa olisi 8)
Mitä verrataan 325e:hen?
Ei ainakaan tehoja
Edit: Muistimpas. 325e:hen verrataan tilavuutta :oops:- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Originally posted by JacekM3 on mallisarjaa E30 ja vertailuauton ei tarvitse olla tyyppihyväksytty suomeen. Esim 325e ei ole tyyppihyväksytty täällä ja siitä huolimatta sitä on käytetty jatkuvasti mallisarjan vertailuautona
Ellei näin todistetusti ole, niin pitänee alkaa taas soitella tuonne eteläiseen Afrikkaan...
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
AKEhan tunnetusti tulkitsee asioita välillä miten huvittaa - hyvänä esimerkkinä mainittakoon leimatessani ensimmäistä M3 E30 M5- moottorilla (BEM-300) AKEn kätevä tapa muuntaa DIN hevosvoimat SAE Netto hevosvoimiksi lisäämällä niihin 10%. Kysyttäessä miksi he soveltavat tehonlaskentatapaa joka ei ole meillä käytössä he vastasivat vain että "no kun meillä on niin paljon USA-autojen muutoksia että tää on helpompaa näin".
Ongelmahan oli tuossa teho/painosuhteessa joka ei saanut alittaa 7kg/kW.
Sittemmin kyseinen järjettömyys on lopetettu valituksen kautta.
Tarkoitan tällä sitä että AKE ei ole jumala ja kaikki niiden "sovellusohjeet" yms tulkinnat pitää perustua johonkin lainkohtaan ja jos sellaista ei ole niin joko lakia lukemalla tai sitten valittamalla nurin.
Kuoppainen tie mutta toimiva. Jos ei Siilinin Antti olisi valittanut autoverostaan niin tuskin sekään olisi miksikään muuttunut.
Comment
-
-
Ja m50 koneen menee m20 vauhtipyörä ja kytkin eli niistä ei välttämättä tule prossia... ja tuolla on haku-napi jolla löytyy asiaa nimittäin minäkin kysyin juuri kuukausi/kaksi takaperin samaa asiaa...
Tuossa on se minun kysely ja siinä ainakin minulle selvisi kaikki tarpeellinen suunnittelu pohjalla kuhan pääsisi projektia tekemään..
E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Comment