Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 ja M50 tekniikka. Pieniä murheita.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    E30 ja M50 tekniikka. Pieniä murheita.

    Tuli huomattua tossa että ei pelaa pakkivalot tossa projektiautossa.

    Anturi on laatikon(E36:n ZF) kyljessä ja liittimet paikoillaan,vaihdekepin juurestakin on liittimet kiinni ja pakkivalot ei syty kun kääntää pakin päälle.

    Onkos kellään muulla ollut vastaavia ongelmia ?

    Anturin toimivuudesta ei takeita mutta sitä ei ainakaan helpolla pääse vaihtamaan

    Toinen murhetta aiheuttava juttu on että kone "nypyttää" tossa alle 2000rpm lipuessa.
    5vaihteella kun ajaa semmosta 45-55km/h niin tuntuu että välillä kulkee kevyesti ja välillä "nykii" vastaan.
    Ei siis rytkytä tai riuhdo vaan vetää mutta ei niin tasaisesti kun ylemmillä kierroksilla.

    Ja siis tolla vitosella ajaessa on 2000rpm/60km/h
    Eli konetta ei ainakaan kuormiteta liikaa että sen takia alkaisi puutumaan.

    Vikakoodeja ei saatu moottorinohjauksesta luettua,ei päässyt inpalla tohon boksin sisään.
    Lambda-anturi on uusi.

    Tekee tuota kokoajan kun kone on lämmin tai kylmä.
    Millä tavalla ja millä kierrosalueilla Vanos vaikuttaa moottorin toimintaan?

    Nokka-akselin asentotunnistin voisi aiheuttaa tota väännönpuutetta alakierroksilla ?

    Kun ei tuolla projektipuolella kukaan osaa vastata niin pitää erikseen tehdä topikki tämmösestä turhanpäiväisestä ongelmasta.
    Last edited by Osku; 22-06-2009, 08:19.
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
  • _ARSKA_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 157
    • valkeakeoski

    #2
    pakki

    mulla on sama vika ja kans on toi zf laatikko, Eihän sen anturin pitäis olla kun maadottava???

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #3
      jos teidän anturi on getragista niin se saattaa olla liian lyhyt toimiakseen zf:ssä varma en ole mutta varmistakaa
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        #4
        Originally posted by Tonton View Post
        jos teidän anturi on getragista niin se saattaa olla liian lyhyt toimiakseen zf:ssä varma en ole mutta varmistakaa
        Mulla on sama anturi mikä on tossa laatikossa ollut aina

        Mietin tota että eikait tuo tee muuta kun maadoittaa nuo valot,tarvii ropailla siitä kepin juuressa olevasta liittimestä ja kattoa vilahtaako pakkivalot.

        Uskoisin että pakkivalot palaisi kokoajan paitsi silloin kun pakki on päällä jos johdot on anturissa väärinpäin.
        Eli maadoittaa silloin kun peruutusvaihe on päällä.
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16296
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Osku View Post
          Mulla on sama anturi mikä on tossa laatikossa ollut aina

          Mietin tota että eikait tuo tee muuta kun maadoittaa nuo valot,tarvii ropailla siitä kepin juuressa olevasta liittimestä ja kattoa vilahtaako pakkivalot.

          Uskoisin että pakkivalot palaisi kokoajan paitsi silloin kun pakki on päällä jos johdot on anturissa väärinpäin.
          Eli maadoittaa silloin kun peruutusvaihe on päällä.
          Jos se maadottaisi niin 1 johto riittäisi, olisiko sittenkin + puolella tuo katk. :think

          Comment

          • Osku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2005
            • 3324
            • Kouvola,Pilkanmaa

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Jos se maadottaisi niin 1 johto riittäisi, olisiko sittenkin + puolella tuo katk. :think
            Tutkitaan!

            Tuo auton puutuminen taisi selvitä..
            Oli tasauspyörästö ihan sippi
            Veti ilmeisesti välillä yhdellä pyörällä ja vedon "siirtyessä" kahdelle/yhdelle puolelle teki pientä nykyttelyä.

            Jos ottaa vetarin laipasta kiinni niin vetolaippaa pystyy pyörittämään.. jos vetarin laippoja pyörittää eri suuntiin niin jäkittää aika rajusti vastaan

            Nooh onneksi on nyt uusi lukkoperä alla eikä jäkitä enää
            E30 24V 5D "Vakio"

            Originally posted by ///Make
            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎