Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 caster kulmat madaltaessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simo
    • Feb 2025

    E30 caster kulmat madaltaessa?

    Eli e30 madaltaessa eturenkaat tulevat taaemmaksi etulokareihin nähden ja kääntäessä ottavat lokarinkaareen kiinni. Kannattaako tätä korjata epäkeskoilla alatukivarren puslilla? Eli meneekö caster kulmat sitten vituiksi vai parantaako ajettavuutta esim. radalla?
  • jani
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 5170
    • Kuopio

    #2
    Ei se ainakaan huonommaksi mene, tuskin silloin motorsport E30ssa olisi tehtaalta lähtiessään epäkeskopuslia. Ja eikös sinulla ollut säädettävät yläpäät cabriossa (olettaen että ko. autosta on kyse)?
    F33 435d Mineral-grau metallic
    K40 K1200s sondermodell

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #3
      Ja käytä sitten alkuperäisiä puslia, powerflexit on vähemmän epäkeskot.
      Eli alkuperäisillä saat siirrettyä pyörää enemmän. Ja on aivan varmasti riittävän jäykät.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Kiitoksia vastauksista...

        Mulla oli tuo d2 alusta ja sen säädettävät yläpäät mutta lähtivät kiertoon kun oli liian kovat nuo yläpäät kadulle, harkinnassa/hankinnassa on nuo Motorsport "camber" yläpäät

        Itse asiassa kerkesin jo hankkia nuo powerflexit joten niillä mennään näin aluksi, madallusta tulee n.60-70mm joten nuo powerflexit ehkä vielä riittää

        Mihinkä tuo casterin säätö sitten vaikuttaa? hyviä/huonoja puolia?

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #5
          Originally posted by Simo View Post
          Kiitoksia vastauksista...

          Mulla oli tuo d2 alusta ja sen säädettävät yläpäät mutta lähtivät kiertoon kun oli liian kovat nuo yläpäät kadulle, harkinnassa/hankinnassa on nuo Motorsport "camber" yläpäät

          Itse asiassa kerkesin jo hankkia nuo powerflexit joten niillä mennään näin aluksi, madallusta tulee n.60-70mm joten nuo powerflexit ehkä vielä riittää

          Mihinkä tuo casterin säätö sitten vaikuttaa? hyviä/huonoja puolia?
          OT mitenkä nuo olivat "liian kovat"?
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • shakes
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 2870
            • Lahti

            #6
            Originally posted by Tonton View Post
            OT mitenkä nuo olivat "liian kovat"?
            [OT]
            Juu sama kiinnostais itteäkin kun D2 ois hankintalistalla syssymmällä:think
            [/OT]
            E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
            E30 328i Projekti '88
            E61 523i '08

            EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Originally posted by Tonton View Post
              OT mitenkä nuo olivat "liian kovat"?
              Pelkkä laakeri yläpäässä, ilman vaimentavaa kumia välissä -> tuntuu jokaikinen epätasaisuus tiessä

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by Simo View Post
                Pelkkä laakeri yläpäässä, ilman vaimentavaa kumia välissä -> tuntuu jokaikinen epätasaisuus tiessä
                nykyään saa kumi yläpäilläkin...
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • rr-iku
                  Newbiemmer
                  • May 2009
                  • 5
                  • klaukkala

                  #9
                  kannattaa pokkaa kaarii niin ei välttämät ota kiinni

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Originally posted by rr-iku View Post
                    kannattaa pokkaa kaarii niin ei välttämät ota kiinni
                    Ei kannata, ennemmin säädän renkaat kohdilleen kuin rupean tuhoamaan virheettömiä cabrion lokareita

                    Eikö kellään tosiaan ole tietoa mihin tuo caster kulman muutos vaikuttaa?

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      #11
                      Itsellä epäkeskot powerflexit, en ole juurikaan huomannut eroa ei-epäkeskoilla varustettuihin E30:hin, tosin rengastus ja madallus vaikuttavat myös aikalailla ajettavuuteen..

                      Originally posted by Simo View Post
                      Eikö kellään tosiaan ole tietoa mihin tuo caster kulman muutos vaikuttaa?
                      Caster-kulman lisääminen parantaa ohjauksen keskittävyyttä.
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎