Announcement

Collapse
No announcement yet.

saa poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6712
    • PK-seutu

    #16
    Re: kilpiin

    Originally posted by jannmann
    jos olen yhtään pykäliä oikein ymmärtänyt, ei 3,0l M60 moottorin laittaminen e30 M3 konehuoneeseen vaadi kuin muutoskatsastuksen.
    tehot on matalat (218hv) ja kuutiot pysyy sallituissa rajoissa kun vertailu autona on evo3. Vai elänkö haavemaailmassa ja pykälät on taas muuttuneet, sitten viime kysymältä.



    kiinnostaisi kovasti nähdä tarkempia kuvia, miten eri osat on konehuoneeseen sijoitettu. mm. jarrutehostin ja ABS pumppu
    Tässä ei ilmeisesti ollu kyseessä M-kori, eli 325 on vertailuauto.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0

    Comment

    • Junior BMW man
      Bimmer Rookie
      • Nov 2002
      • 165
      • Jyväskylä

      #17
      Hieno värkki tollanen 30 kasilla varustettuna :juo
      1,8 turBO!!!

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5857
        • Joccis City

        #18
        m60

        ------------------
        Last edited by jannmann; 22-02-2012, 14:49.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Miika Tissari
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1802
          • Varkaus

          #19
          Re: m60

          Originally posted by jannmann
          ketjun alussa kysyin vain onko kuvia m60 koneesta e30 konehuoneessa, itse kyllä pulttaan m60 koneen e30 M3 konehuoneeseen, minne sen pitäisi kyseisten pykälien mukaan saada.

          Jos vertailuautona olisi tuo 325i niin silloin se ei onnistuisi, juuri tehojen takia, ei kuutioiden.
          Juolahti vaan mieleen, että oliskohan mahdollista kuristaa tehot alle 204hv ja näyttää sen toteen dynolapulla... :wink:
          E28 ///M-tech V8 -83
          E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #20
            Re: m60

            Originally posted by Miika Tissari
            Originally posted by jannmann
            ketjun alussa kysyin vain onko kuvia m60 koneesta e30 konehuoneessa, itse kyllä pulttaan m60 koneen e30 M3 konehuoneeseen, minne sen pitäisi kyseisten pykälien mukaan saada.

            Jos vertailuautona olisi tuo 325i niin silloin se ei onnistuisi, juuri tehojen takia, ei kuutioiden.
            Juolahti vaan mieleen, että oliskohan mahdollista kuristaa tehot alle 204hv ja näyttää sen toteen dynolapulla... :wink:
            Samaa mietin minäkin.

            Otteeseen tulis sitten joku merkintä että jossain on semmonen ja semmonen palikka että tehot ovat 200hp.

            Vaikka joku rajotin ettei kaasuläppä aukea kokonaan.

            Ainakin moottoripyörissä tommonen on mahollista
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5726
              • Rovaniemi

              #21
              Tuli tuossa mieleen että mikä siinä muka on esteenä että vaikka 325i:n ei saa laittaa m3 konetta jos kuristaa sen vaikka 204hp:si kun saahan suomessa laittaa toisen auton tekniikan toiseen koppaan eli pitäisi olla täysin mahdollista koska m3 ja 325i on eri koppa???
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • Benkku
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 85
                • Espoo

                #22
                Re: e30 v8 moottorilla

                Originally posted by jannmann
                onko jollain vinkkejä / kuvia / linkkejä joissa e30 koriin olisi asennettu m60 moottori?
                www.e30.de on jopa jotain asennusohjeen tynkää.
                Kuviakin löytyy kohdasta Motoren-> M60-> M60 anleitung (tms)

                Comment

                • Lauri
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2002
                  • 596
                  • juva

                  #23
                  Re: m60

                  Originally posted by jannmann
                  ketjun alussa kysyin vain onko kuvia m60 koneesta e30 konehuoneessa, itse kyllä pulttaan m60 koneen e30 M3 konehuoneeseen, minne sen pitäisi kyseisten pykälien mukaan saada.

                  Jos vertailuautona olisi tuo 325i niin silloin se ei onnistuisi, juuri tehojen takia, ei kuutioiden.
                  Mitä mitä. tuleeko s14 myyntiin? Saattas vaan tarvita toista konetta.
                  -87 M3
                  -88 325 ???





                  Comment

                  • apina
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 274
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by jmp2002
                    Tuli tuossa mieleen että mikä siinä muka on esteenä että vaikka 325i:n ei saa laittaa m3 konetta jos kuristaa sen vaikka 204hp:si kun saahan suomessa laittaa toisen auton tekniikan toiseen koppaan eli pitäisi olla täysin mahdollista koska m3 ja 325i on eri koppa???
                    Käsittääkseni normaaliin e30 (325 jne.) saa laittaa m3 koneen, eli S14B23, 2302 cc, 200hp @ 6750 Nm ja S14B20, 1990cc, 192hp @ 6900 Nm. Koska teho- ja kuutioarvot sopivat AKE:n sääntöihin ? m3 Evo3 konetta ei ilmeisesti voi muutoskatsastaa kun siinä on liikaa heppoja
                    318iA Touring -02
                    ex 316 2.5l -87
                    ex 525tdsA Touring -95

                    Comment

                    • Hanza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1931
                      • Juvan Shell. Requiescat in pace

                      #25
                      Mut mut mites moottorien painot? m20 painaa 117kg ja s14 106kg. m60 moottori 146kg. Menee molempiin moottoreihin nähden paino yli 20% suuremmaksi. m62 menisi 325 paikalle painon puolesta, mutta tilavuus ampuu taas yli
                      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                      t: luft waffel

                      "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                      Comment

                      • eeki
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 1966
                        • HKI

                        #26
                        M21, eli 324d/td-pata painaa 126kg, joten jos siihen voisi verrata, homma helpottuisi.
                        Ducati 998 -02 //

                        Comment

                        • Muumi
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1702
                          • Rovaniemi

                          #27
                          Originally posted by apina
                          Käsittääkseni normaaliin e30 (325 jne.) saa laittaa m3 koneen, eli S14B23, 2302 cc, 200hp @ 6750 Nm ja S14B20, 1990cc, 192hp @ 6900 Nm. Koska teho- ja kuutioarvot sopivat AKE:n sääntöihin ? m3 Evo3 konetta ei ilmeisesti voi muutoskatsastaa kun siinä on liikaa heppoja

                          Aivan oikein :!:
                          E24 635csi

                          Comment

                          • MikkoV
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 631
                            • Sastamala

                            #28
                            Mites säännöt tän painon kanssa menee, saako akselipaino nousta 10% vai oonko hakoteillä. Mulla on ooppelissa mennyt toi homma niin kun on kutoselle luvat haettu että painon noustessa kantavuutta on tippunut senverran et auto on muuttunut kakspaikkaseks.

                            Mutta eikös koneen painon kasvu saada kompensoitua keventämällä autoa muuten riittävästi, eli turha sälä pois.

                            Muuten, E36:seen lienee toi M60 helppo homma, eikös nääkin ala oleen jo sen hintaisia aihioita et voi alkaa raiskaan isolla kädellä. Ostakee multa toi muijan kauppakassi pois (ei oo vähäp.) M60 nokalle ja pari mutkaa kylkeen kiinni, teholaput <230hp, alkaa taksikoppa liikkuun ja menee ihan muutoskatsatuksella:wink:
                            E70 3.0SD -08
                            .................................................. ................................
                            Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                            Comment

                            • FroZ
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 298
                              • jkl

                              #29
                              e36:sissa vähäpäästöisyys rajottaa projekteja...

                              Comment

                              • MikkoV
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2003
                                • 631
                                • Sastamala

                                #30
                                Mutta esim toi emännän E36 325i ei oo vähäpäästöinen (ja kumminkin orggis suomiauto, ei käsitä?), tollanen ois hyvä lähtökohta hullulle projektille
                                E70 3.0SD -08
                                .................................................. ................................
                                Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎