jos olen yhtään pykäliä oikein ymmärtänyt, ei 3,0l M60 moottorin laittaminen e30 M3 konehuoneeseen vaadi kuin muutoskatsastuksen.
tehot on matalat (218hv) ja kuutiot pysyy sallituissa rajoissa kun vertailu autona on evo3. Vai elänkö haavemaailmassa ja pykälät on taas muuttuneet, sitten viime kysymältä.
kiinnostaisi kovasti nähdä tarkempia kuvia, miten eri osat on konehuoneeseen sijoitettu. mm. jarrutehostin ja ABS pumppu
Tässä ei ilmeisesti ollu kyseessä M-kori, eli 325 on vertailuauto.
ketjun alussa kysyin vain onko kuvia m60 koneesta e30 konehuoneessa, itse kyllä pulttaan m60 koneen e30 M3 konehuoneeseen, minne sen pitäisi kyseisten pykälien mukaan saada.
Jos vertailuautona olisi tuo 325i niin silloin se ei onnistuisi, juuri tehojen takia, ei kuutioiden.
Juolahti vaan mieleen, että oliskohan mahdollista kuristaa tehot alle 204hv ja näyttää sen toteen dynolapulla... :wink:
ketjun alussa kysyin vain onko kuvia m60 koneesta e30 konehuoneessa, itse kyllä pulttaan m60 koneen e30 M3 konehuoneeseen, minne sen pitäisi kyseisten pykälien mukaan saada.
Jos vertailuautona olisi tuo 325i niin silloin se ei onnistuisi, juuri tehojen takia, ei kuutioiden.
Juolahti vaan mieleen, että oliskohan mahdollista kuristaa tehot alle 204hv ja näyttää sen toteen dynolapulla... :wink:
Samaa mietin minäkin.
Otteeseen tulis sitten joku merkintä että jossain on semmonen ja semmonen palikka että tehot ovat 200hp.
Vaikka joku rajotin ettei kaasuläppä aukea kokonaan.
Tuli tuossa mieleen että mikä siinä muka on esteenä että vaikka 325i:n ei saa laittaa m3 konetta jos kuristaa sen vaikka 204hp:si kun saahan suomessa laittaa toisen auton tekniikan toiseen koppaan eli pitäisi olla täysin mahdollista koska m3 ja 325i on eri koppa???
ketjun alussa kysyin vain onko kuvia m60 koneesta e30 konehuoneessa, itse kyllä pulttaan m60 koneen e30 M3 konehuoneeseen, minne sen pitäisi kyseisten pykälien mukaan saada.
Jos vertailuautona olisi tuo 325i niin silloin se ei onnistuisi, juuri tehojen takia, ei kuutioiden.
Mitä mitä. tuleeko s14 myyntiin? Saattas vaan tarvita toista konetta.
Tuli tuossa mieleen että mikä siinä muka on esteenä että vaikka 325i:n ei saa laittaa m3 konetta jos kuristaa sen vaikka 204hp:si kun saahan suomessa laittaa toisen auton tekniikan toiseen koppaan eli pitäisi olla täysin mahdollista koska m3 ja 325i on eri koppa???
Käsittääkseni normaaliin e30 (325 jne.) saa laittaa m3 koneen, eli S14B23, 2302 cc, 200hp @ 6750 Nm ja S14B20, 1990cc, 192hp @ 6900 Nm. Koska teho- ja kuutioarvot sopivat AKE:n sääntöihin ? m3 Evo3 konetta ei ilmeisesti voi muutoskatsastaa kun siinä on liikaa heppoja
318iA Touring -02
ex 316 2.5l -87
ex 525tdsA Touring -95
Mut mut mites moottorien painot? m20 painaa 117kg ja s14 106kg. m60 moottori 146kg. Menee molempiin moottoreihin nähden paino yli 20% suuremmaksi. m62 menisi 325 paikalle painon puolesta, mutta tilavuus ampuu taas yli
Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Käsittääkseni normaaliin e30 (325 jne.) saa laittaa m3 koneen, eli S14B23, 2302 cc, 200hp @ 6750 Nm ja S14B20, 1990cc, 192hp @ 6900 Nm. Koska teho- ja kuutioarvot sopivat AKE:n sääntöihin ? m3 Evo3 konetta ei ilmeisesti voi muutoskatsastaa kun siinä on liikaa heppoja
Mites säännöt tän painon kanssa menee, saako akselipaino nousta 10% vai oonko hakoteillä. Mulla on ooppelissa mennyt toi homma niin kun on kutoselle luvat haettu että painon noustessa kantavuutta on tippunut senverran et auto on muuttunut kakspaikkaseks.
Mutta eikös koneen painon kasvu saada kompensoitua keventämällä autoa muuten riittävästi, eli turha sälä pois.
Muuten, E36:seen lienee toi M60 helppo homma, eikös nääkin ala oleen jo sen hintaisia aihioita et voi alkaa raiskaan isolla kädellä. Ostakee multa toi muijan kauppakassi pois (ei oo vähäp.) M60 nokalle ja pari mutkaa kylkeen kiinni, teholaput <230hp, alkaa taksikoppa liikkuun ja menee ihan muutoskatsatuksella:wink:
Comment