Originally posted by qwe
Vaihteistonkin kanssa on S50 vähemmän ongelmia kun sitä ei tarvitse ottaa niin pitkälle taakse kun S38. Kardaanitunnelia joutuu avartamaan mukavasti S38 kohdalla.
Keulapainoinen siitä kyllä S38 koneella tulee, ei siitä minnekään pääse vaikka otettiinkin konetta 7,5cm taaemmas kun Alpina B6 malleissa. Varta vasten teetätetyllä, säädetyllä alustalla keula saatiin kuriin eikä keulapainoisuus enään häirinny mainittavasti. Koneen upeat imuäänet ja kaasuun reagointi korvaavat kyllä paljon. S52 olisi mun valinta jos rahaa ei tarvitsis ajatella mutta S38 B36 koneet on niin halpoja että parempaa hinta/laatusuhdetta saa hakea.
Itte en ole koskaan ajanu ahvenistolla yhdelläkään E30 M5 autolla, ainoastaan vakio-M3lla yms liirumlaarumilla. Paras aika oli 1.37:89, pirun kova on toi sun aikas. Jos siitä nappaat vielä sekunteja pois ni hiljaseks vetää
Puskeminen oli ärsyttävää eikä säädettävät vakaajatkaan tuntunu auttavan. Eturenkaat olivat 215/40/17, saattoivat olla osasyynä. Camberia oli myös liian vähän mutta katupelihän se oli. BKS - 491
BLE-431 nykyinen omistaja on ymmärtääkseni ahkera kiertämään ratapäivillä ja muistan kuulleeni hänen ajaneen matalia 1.35 aikoja. Sanoisin että ahveniston tiukoissa mutkissa tulee äkkiä pidonpuute vastaan eikä tehoa pääse pahemmin hyödyntämään.
Luulenpa että sillä on kiitettävän hankala kiihdyttää ulos suolenkiltä ilman että kylki puskee keulan edelle ja varikon mäen mutkaankin voi saada aika huolestuttavia nopeuksia. Kanttia sen todellinen käskeminen tuolla ainaskin vaatii
Investoi kunnon etutolppiin - esim M3 3.2 täydellinen, säädettävä tolppa jarruineen niin S38 on kiva. Mikä tahansa alusta joka on tehty mille tahansa vakio E30 mallille ei toimi etupäässä ton koneen kanssa. Aivan kamala ajaa. Painot lepässä.
Kunnon etupää ja se on hauskin auto mitä olen ikinä ajanu. Paitsi ehkä se kompressoriahdettu M5 E28 jonka toin suomeen muutama vuosi sitten :wink:
Comment