Announcement

Collapse
No announcement yet.

saa poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #76
    Jacek: Nähdäkseni tuo on juuri ongelmana ollutkin, siis se, että puhutaan mallisarjasta eikä korimallista. 3xx autot luetaan siis 3-sarjaan ja m3 m-sarjaan Akella. Vaikkapa fordillahan tällaista ongelmaa ei ole, kun ne "kisapelit" on merkitty esim. Sierra Cosworthiksi, ei pelkäksi cosworthiksi. Mitään järkeähän koko hommassa ei ole, voisi niitä luokitteluja tehdä muunkin kuin mallimerkinnän perusteella. Jollain nuo pitäisi saada sopimaan samaan sarakkeeseen akella, muttei taida laissakaan olla pykälää jonka mukaan saman korin omaavat autot pitäisi olla samassa mallisarjassa. Bmw:ltä tuo ratkaiseva paperi saattaisi tulla, mutta ensin se pitäisi lypsää sieltä jollain.

    Toisaalta näin maalaisjärjellä ajateltuna on iso helpotus, ettei niitä lueta samaan mallisarjaan, m20b25 turbo onnistuu nykyään 325i palikoilla, joita nyt pyörii nurkissa jokasella. Jos nuo ämmäläiset olis samaa sarjaa, tarvittais myös ämmäläisen jarrut, sopivasti kun on voimaa niin voi vähän tulla tippa linssiin kun pitäisi saada alustaa vastaamaan vaikka m3 sport evoa :P.

    Hassua :?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #77
      Originally posted by Cell
      Jacek: Nähdäkseni tuo on juuri ongelmana ollutkin, siis se, että puhutaan mallisarjasta eikä korimallista. 3xx autot luetaan siis 3-sarjaan ja m3 m-sarjaan Akella

      Jos nuo ämmäläiset olis samaa sarjaa, tarvittais myös ämmäläisen jarrut, sopivasti kun on voimaa niin voi vähän tulla tippa linssiin kun pitäisi saada alustaa vastaamaan vaikka m3 sport evoa
      Ei nyt sekoteta jo mallisarjaa ja mallimerkintääkin :lol:

      Mallisarjan määrittelee tehdas eikä sitä ns "marketing name" muuta miksikään. Otetaan vaikka Porsche 911 jonka mallimerkintä on ollut sama iät ja ajat mutta mallisarja ei. Mallisarjoja ovat esim 964, 993, 996 jne.

      M3 jarruja ei tarvittaisi ellei vertailukohteena käytettäisi M3 mallia. Sport Evossa ei ole mitään muuta eroa kun iskarit+jouset ja etualatukivarret on alumiiniä kuten Evo 2 mallissa
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #78
        En sekoita, mutta sen mukaan ne vaan on ilmeisesti luokiteltu mallisarjoihin.

        Ei tarvita tietenkään, mutta 325i:stä seuraava malli se m3 olisi, ja heti kun 325i mallin tehot ylitettäisiin, pitäisi alustan vastata tuota seuraavaa mallia. Heitin vain tuon sport evon, joka tapauksessa, kalliimpaa tuosta tulisi kuin nykyisestä 325i vertaamisesta.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Jacek
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 552
          • Helsinki

          #79
          Originally posted by Cell
          En sekoita, mutta sen mukaan ne vaan on ilmeisesti luokiteltu mallisarjoihin..
          Jos näin olisi tehty niin sehän olisi vastoin tehtaan luokitusta ja helppo siis saada nurin. Toivottavasti ne vetoaa tuohon perusteluissaan niin tämä on helppoa.

          Joka tapauksessa jos se olisi noin niin 320iS kelpaa vertailuun mahdollistaen 230hv E30 korimallissa jo nyt ilman mitään kiistanalaisuutta. 333i kohdalla on ristiriita lain ja AKEn ohjeistuksen suhteen mutta jos mallimerkinnän mukaan eletään niin siihenhän sekin putoaa naps vaan.

          Originally posted by Cell
          Ei tarvita tietenkään, mutta 325i:stä seuraava malli se m3 olisi, ja heti kun 325i mallin tehot ylitettäisiin, pitäisi alustan vastata tuota seuraavaa mallia. Heitin vain tuon sport evon, joka tapauksessa, kalliimpaa tuosta tulisi kuin nykyisestä 325i vertaamisesta.
          Seuraava olisi 320iS jonka alusta on identtinen 325i kanssa eli 230hv asti ollaan kuivilla jos tuo edeltämainitsemasi pitää paikkaansa.

          Jännitys tiivistyy 8)
          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

          Osia myytävänä

          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #80
            Jep, kysymystä vaan niin sitten tiedetään mikä on asian laita heidän mielestään. Tuossa 320is tapauksessa en kyllä keksi millä ne perustelis, ettei se kuulu 3-sarjaan. Ellei sitten bmw ole ilmotellut tämmösiä "mallisarjoja" niille.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

              #81
              Katsopas tuota threadia viimeisten osalta



              Siellä on hyviä uutisia 320iS osalta ja monesta muustakin asiasta
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

              Osia myytävänä

              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #82
                Niinpä näkyy. Ehkäpä Akeltakin alkavat eräät tulla eläkeikään? Vielä kun saataisiin se varmuus mallisarjoista. Hyvältähän tuo kuitenkin näyttää, etenkin kun ei teilattu suoralta kädeltä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎