Jos jollain on e30:n perää lähettyvillä niin voisiko ystävällisesti mittailla nämä kuvaan merkityt mitat.. ei tarvi olla millin päälle.. Niin ja jos on tietoa sopiiko E30:n takakansi tähän perään vai joutuuko käyttämään tuota kantta.. ei nyt ole yhtään mallikappaletta, josta vois luntata..
e28:n perämurikan sovitus e30:n apurunkoon
Collapse
X
-
Henski
Re: e28:n perämurikan sovitus e30:n apurunkoon
Hetki vain niin käyn napsimassa kuvan ja mitat...Originally posted by MazaJos jollain on e30:n perää lähettyvillä niin voisiko ystävällisesti mittailla nämä kuvaan merkityt mitat.. ei tarvi olla millin päälle.. Niin ja jos on tietoa sopiiko E30:n takakansi tähän perään vai joutuuko käyttämään tuota kantta.. ei nyt ole yhtään mallikappaletta, josta vois luntata..
-
Henski
Tässäpä olis noita suurpiirteisiä mittoja tavallisesta 325i perästä...
1. 17 cm
2. 10 cm
3. 9 cm
4. 20 cm
5. 28 cm
Ja tässä vielä kuva tuosta takakannesta
Comment
-
Kiitokset.. pitääpäs vertailla näitä tuohon e28:n yksikköön.Tässäpä olis noita suurpiirteisiä mittoja tavallisesta 325i perästä...
Tekisi kyllä mieli laittaa koko e28:n akseli taakse, mutta yllättäen suomen lainsäädäntö tekee senkin projektin melko hankalaksi. Prosentteja kun menee jo pakollisillakin muutoksilla ~31-32.. siihen vielä päälle ohjaustehostin +~1.5%.
Comment
-
Henski
Tärpille menee kyllä, mutta tuleehan siitä sitten "laillinen" :wink:Originally posted by MazaKiitokset.. pitääpäs vertailla näitä tuohon e28:n yksikköön.Tässäpä olis noita suurpiirteisiä mittoja tavallisesta 325i perästä...
Tekisi kyllä mieli laittaa koko e28:n akseli taakse, mutta yllättäen suomen lainsäädäntö tekee senkin projektin melko hankalaksi. Prosentteja kun menee jo pakollisillakin muutoksilla ~31-32.. siihen vielä päälle ohjaustehostin +~1.5%.
Comment
-
Kerro sitten miten toi onnistuu kun olis tiedoss yks e28 lukollinen peräOriginally posted by MazaKiitokset.. pitääpäs vertailla näitä tuohon e28:n yksikköön.Tässäpä olis noita suurpiirteisiä mittoja tavallisesta 325i perästä...
Tekisi kyllä mieli laittaa koko e28:n akseli taakse, mutta yllättäen suomen lainsäädäntö tekee senkin projektin melko hankalaksi. Prosentteja kun menee jo pakollisillakin muutoksilla ~31-32.. siihen vielä päälle ohjaustehostin +~1.5%.E30 323i [pajalla]
Nissan Primera GT
myydään e34 osaa
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173239
Ex. Opel Manta GSi -84, Ford Escort RS2000 -76
Member of Team ERT
Juodaan_naiset_kauniiksi.com
Comment
-
Henski
Mistä mallista se on? Meinaan ku tuossa on itelle tulossa E28 528i:stä 3.46 lukko... se on suoraa bolt on tavaraa... perän takakansi vain pitää vaihtaa E30 perästä...Originally posted by b@ssKerro sitten miten toi onnistuu kun olis tiedoss yks e28 lukollinen perä
Ero tulee siinä että onko nuo laakerinposket 6:lla vai 8:lla kiinni... jos on kuudella ei tarvitse kuin pulttailla...
Tuo Mazan perähän tais olla jostakin 535 mallista... tosin on noita kahdeksan pulttisia ollut pienempienkin vehkeiden perinä ainakin jälkiasennuksina...
Comment
-
518i bavaria
eli mitkä pultit noi takakannen mazan perässä näytti olevan 8
ja sun perässä 6
ymmärsinkö oikeinE30 323i [pajalla]
Nissan Primera GT
myydään e34 osaa
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173239
Ex. Opel Manta GSi -84, Ford Escort RS2000 -76
Member of Team ERT
Juodaan_naiset_kauniiksi.com
Comment
-
Takakannet ei käy 6 ja 8 pulttisissa keskenään. Oikea ISO perä on E30 isoa perää korkeampi...E28 ///M-tech V8 -83
E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98
Comment
-
tarina kertoo että e28 Iso perä eli 8pulttinen ja "pikkuperä" 6 pulttinen menee heittämällä E30 apurunkonn paikoilleen.
kysymys kuuluukin vain että miten saat sen taka korvakkeen kiinni runkoon?
6 pulttisessa voi vaihtaa taka kannet päittäin ja menee sitten bolt-on
mutta jos sovitat 8pulttista e28 perää e30 taka-palkin kehtoon niin sekin menee ihan bolt-on siihen kehtoon mutta nyt et voikkaan vaihtaa niitä takakansia ristiin :( eli joutuu tekemään jotain ratkaisuja....
Comment
-
Henski
Kun katsot noita tuon vetoakselin kiinnityslaipan alapuolella olevia laakerinposkia voit huomata että Mazan perässä siinä on tiheämmin pultteja (yhteensä 8kpl)... Eli perässä pitää olla tuossa 6 pulttia helpon asennuksen takaamiseksi...Originally posted by b@ss518i bavaria
eli mitkä pultit noi takakannen mazan perässä näytti olevan 8
ja sun perässä 6
ymmärsinkö oikein
Comment
-
juuri tätä hain eli 6:n menee takakannen vaihdollaOriginally posted by HenskiKun katsot noita tuon vetoakselin kiinnityslaipan alapuolella olevia laakerinposkia voit huomata että Mazan perässä siinä on tiheämmin pultteja (yhteensä 8kpl)... Eli perässä pitää olla tuossa 6 pulttia helpon asennuksen takaamiseksi...Originally posted by b@ss518i bavaria
eli mitkä pultit noi takakannen mazan perässä näytti olevan 8
ja sun perässä 6
ymmärsinkö oikeinE30 323i [pajalla]
Nissan Primera GT
myydään e34 osaa
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173239
Ex. Opel Manta GSi -84, Ford Escort RS2000 -76
Member of Team ERT
Juodaan_naiset_kauniiksi.com
Comment
-
Ongelmaksi 8-pulttisen eli Typ 210 perän kanssa E30 korissa tulee lähinnä vetoakselit, ei niinkään perän kiinnitys koriin. E30 ei ole vakiona vetoakselia jossa olisi iso nivel perän puolella. M3 A-ryhmäläisestä löytyy sellaset mutta hintaa niillä oli aikoinaan mukavat 680€/kpl. Löytyy M3 E30 luokitusosaluettelosta.
E28 vetaria taasen ei voi käyttää siksi koska siinä on erilainen kiinnitys navan päässä. Lisäksi E30 tukivarren pesä on niin ahdas ettei sinne mahdu iso nivel vaikka sellainen jostain löytyisikin.
Ratkaisuksi pähkäiltiin aikoinaan E30 ja E28 vetoakseleiden yhdistäminen eli akselit poikki, putki ympärille ja yhteeen hitsaten. Joku hitsaamisesta ymmärtävä, toisin kun minä, voi varmasti kertoa miten se tehdään kestävästi.
Comment
-
Hienoa, että jollain on oikeasti tietoa asioista !!! Näyttäisi siis, että järkevämpi (tai siis yleensäkin mahdollinen) tapa on sovittaa koko e28:n taka-akseli. Tapellaan niistä prosenteista sitten konttorilla...Ongelmaksi 8-pulttisen eli Typ 210 perän kanssa E30 korissa tulee lähinnä vetoakselit, ei niinkään perän kiinnitys koriin. E30 ei ole vakiona vetoakselia jossa olisi iso nivel perän puolella. M3 A-ryhmäläisestä löytyy sellaset mutta hintaa niillä oli aikoinaan mukavat 680€/kpl. Löytyy M3 E30 luokitusosaluettelosta.
E28 vetaria taasen ei voi käyttää siksi koska siinä on erilainen kiinnitys navan päässä. Lisäksi E30 tukivarren pesä on niin ahdas ettei sinne mahdu iso nivel vaikka sellainen jostain löytyisikin.
Ratkaisuksi pähkäiltiin aikoinaan E30 ja E28 vetoakseleiden yhdistäminen eli akselit poikki, putki ympärille ja yhteeen hitsaten. Joku hitsaamisesta ymmärtävä, toisin kun minä, voi varmasti kertoa miten se tehdään kestävästi.
Comment
-
mitenkäs maza sellainen että itselläni saattaa mennä ne vetoakselin laipan tumpit (jotka menee perän sisään) niin uudelleen rakennettavaksi. Jolloin lopputuote on sellanen vetarin tumppi joka menee tuonne M535i lukkoperän sisään ja pulttijako on siinä laipassa sama kuin 325i vetoakselissa eli 325i vetoakseli käy siihen laippaan?
Ajattelin että kiinnostaisiko sinua tälläinen projekti?
Comment
Comment