Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28:n perämurikan sovitus e30:n apurunkoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #16
    Originally posted by nemesis
    mitenkäs maza sellainen että itselläni saattaa mennä ne vetoakselin laipan tumpit (jotka menee perän sisään) niin uudelleen rakennettavaksi. Jolloin lopputuote on sellanen vetarin tumppi joka menee tuonne M535i lukkoperän sisään ja pulttijako on siinä laipassa sama kuin 325i vetoakselissa eli 325i vetoakseli käy siihen laippaan?
    Ajattelin että kiinnostaisiko sinua tälläinen projekti?
    Eli ts. muokkaat E28 vetarin tumppeja niin että siihen sopii sitten E30 vetoakseli?

    Comment

    • nemesis
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 617
      • kymenlaakso

      #17
      eikun teettäisi kokonaan uudet 535i perän tumpit, joiden laipan ulko halkaisija on sama kuin 325i vetarin murroksen laipan (ulkonäkö kuin alkuperäinen). Laippaan tulisi sitten 325i pulttijaolle sopivat pultin reiät (6 pulttia, saman kokoset pultin reiät 535i laipassak uin 325i laipassa, testattu).

      Eli, käytännössä se booriakseli joka menee perän sisään on vahvuudeltaan/malliltaan 535i mutta se laippa johon vetoakseli tulee niin se on mallia 325i
      E30 kesä-autona

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #18
        eikun teettäisi kokonaan uudet 535i perän tumpit, joiden laipan ulko halkaisija on sama kuin 325i vetarin murroksen laipan (ulkonäkö kuin alkuperäinen). Laippaan tulisi sitten 325i pulttijaolle sopivat pultin reiät (6 pulttia, saman kokoset pultin reiät 535i laipassak uin 325i laipassa, testattu).

        Eli, käytännössä se booriakseli joka menee perän sisään on vahvuudeltaan/malliltaan 535i mutta se laippa johon vetoakseli tulee niin se on mallia 325i
        Kuulostaa kalliilta. Mitäs jos tekis jokkistyyliin.. molemmat tumpit poikki, sopivasti sorvaa että sopivat toisiinsa ja hitsaa kiinni. Lopuksi sorvissa laippa suoraksi mikäli on vedellyt. En ole kyllä vielä ehtinyt tutkimaan onko tuo edes käytännössä mahdollista..

        Comment

        • nemesis
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 617
          • kymenlaakso

          #19
          no senverta hinnoista mainitakseni että olen soittanut karpiolalle vilppulaan ja kysynyt mitä maksaa 535i vetarin tumpit, hinta asennus valmiilla paketilla olisis 180€per kappale,, Se on mielestäni kallista.

          Mutta noita hitsaus hommai kyllä koittaisin välttää kosko sillain ei saa varmuudella kestävää. Se on aika "luojassaan" että milloin rasahtaa.

          Mutta itselläni samanlainen ongelma kuin masalla että pitäs saada e28 8-pulttinen iso perä e30 koriin kiinni.

          Tosin itseäni ei paljoa houkuta toi e28 taka-akseliston laittaminen kun minulla ongelmaksi tulee se että ABS-jarrut pitäisi toimia myös, ja en usko että e28 absi palikat toimii yhdesä e30 palikoiden kanssa
          E30 kesä-autona

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by nemesis
            eikun teettäisi kokonaan uudet 535i perän tumpit, joiden laipan ulko halkaisija on sama kuin 325i vetarin murroksen laipan (ulkonäkö kuin alkuperäinen). Laippaan tulisi sitten 325i pulttijaolle sopivat pultin reiät (6 pulttia, saman kokoset pultin reiät 535i laipassak uin 325i laipassa, testattu).

            Eli, käytännössä se booriakseli joka menee perän sisään on vahvuudeltaan/malliltaan 535i mutta se laippa johon vetoakseli tulee niin se on mallia 325i
            Jaa, sä kerkesitkin jo... Nojoo tuota hommaa kun alkoi pähkäilemään niin ei se kovinkaan hankalalta vaikuta. Jos nyt saisi nuo kaikki muut projektit/kehitystyöt joskus valmiiksi niin noitahan voisi muutaman sarjan tehdäkkin. Jouluksi 2005?
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • nemesis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 617
              • kymenlaakso

              #21
              Originally posted by Leka
              Originally posted by nemesis
              eikun teettäisi kokonaan uudet 535i perän tumpit, joiden laipan ulko halkaisija on sama kuin 325i vetarin murroksen laipan (ulkonäkö kuin alkuperäinen). Laippaan tulisi sitten 325i pulttijaolle sopivat pultin reiät (6 pulttia, saman kokoset pultin reiät 535i laipassak uin 325i laipassa, testattu).

              Eli, käytännössä se booriakseli joka menee perän sisään on vahvuudeltaan/malliltaan 535i mutta se laippa johon vetoakseli tulee niin se on mallia 325i
              Jaa, sä kerkesitkin jo... Nojoo tuota hommaa kun alkoi pähkäilemään niin ei se kovinkaan hankalalta vaikuta. Jos nyt saisi nuo kaikki muut projektit/kehitystyöt joskus valmiiksi niin noitahan voisi muutaman sarjan tehdäkkin. Jouluksi 2005?
              niin, kerkesin joo mainitsemaan näistä ajatuksista miten sitä voisi/on pähkätty että voisi ratkaista tuon ongelman, suht luotettavasti jne...
              E30 kesä-autona

              Comment

              • #BMW#
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 488
                • Espoo

                #22
                Jäiköhän multa jotain ymmärtämättä... onko joku yrittänyt tuupata e30 isosta perästä laippat e28 isoon perään, käykö?
                E38 pre 740i 4.4l Manual

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #23
                  Sorry kun nostan ikivanhan topicin, mutta onko mahdollista vaihtaa vetarinpää "pienen laipan" malliseksi ja jättää toinen pää "ison laipan" malliseksi? Itsellä siis sovitus e34 ja 188 vaihtuu 210:ks.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎