Originally posted by Madfexx
View Post
318i E30 touring haalean lämmin sisältä
Collapse
X
-
Syy: Kiertovesipumppu moottorin ja lämmityslaitteen kennon välisessä letkussa jumissa/rikki ja tukkii lämpimän veden kiertoa. Hätäratkaisuja ota pois ja putki tilalle tai sitten uusi pumppu. Tai sitten pumpulle ei tule virtaa jonka takia mykkänä,tämäkin hyvin yleistä.E30 ja E46 ///M
-
-
No auto on ollut minulla vasta noin kuukauden, ja koko sen ajan on ollut tilanne sama. Tuo puhaltimen kuorien puuttuminen kyllä voisi selittää ongelman, mutta mahtaako se olla kovin todennäköistä :thinkOriginally posted by Timbe] View Postonko kokoajan puhaltanut heikosti sisälle kun auto on ollu sulla? Tämmönenkin mahollisuus olisi että puhaltimen moottorin päältä puuttuisi ne suojat.
elikkäs tuosta nuo 3,4,5,6
tuli vaan mieleen kun kaveri joskus roplas puhallinta niin unohti suojan pois ja eihän se sillon puhaltanut juuri mitään sisälle vaikka piti täysillä.
Ja painotetaan nyt vielä, että kojelaudan sisään tuntuu kyllä lämmintä tulevan, eli sen ihan huomaa, että lämppärin kenno hohkaa kuumana, se ei ole ongelmana. Ongelmana on, ettei ilmaa tule rööreistä pihalle, vaikka puhallin on päällä ja tuntuu äänen puolesta toimivan mainiosti.
No, mutta turha tätä on sen enempää arvailla - purkamalla se selviää. Kyselin lähinnä siksi, jos joltakulta olisi löytynyt pulmaan joku selkeä ratkaisu, jota itse en ole osannut pähkäillä.Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
Aivan,ei tullut luettua tarkasti taasOriginally posted by JJT View PostEi se kv-pumppu taida vaikuttaa jos ei kylmääkään puhalla.
Puhallin on monesti vanhemmiten myös kulunut niin pahoin että voi tuntua pyörivän kunnolla mutta ero uuteen on valtava puhallustehossa. Kannattaa kuitenkin tarkistaa että ne kuoret on paikallaan puhaltimen ympärillä avaamalla kotelon konehuoneesta ja samalla näkee ettei kenno ole muurautunut lehdillä tms moskalla.
E30 ja E46 ///M
Comment
-
Noniin, vastaan vihdoin ja viimein. Kiertovesipumppu paljastui toimivaksi muttei saanut sähköä. Hyppyjohdoilla 5A sulake väliin "avaimen taakse" niin sain sen sitten talvella jatkuvasti toimimaan kun en keksinyt syytä miksei se saanut sähköä. Autosta on oma keskustietokone kans ilmeisesti hajalla, jonka epäilen ohjaavan pumpun toimintaa. Myöhemmin keväällä tein sitten erillisen katkaisijan vivuston lähelle, jolloin pumppu sammuu kun kääntää kylmälle säädön, jottei pumpun ikä turhaan lyhene jos se aina vain päällä.Originally posted by Madfexx View PostTuo puhaltimen kuorien puuttuminen kyllä voisi selittää ongelman, mutta mahtaako se olla kovin todennäköistä :think
No, mutta turha tätä on sen enempää arvailla - purkamalla se selviää. Kyselin lähinnä siksi, jos joltakulta olisi löytynyt pulmaan joku selkeä ratkaisu, jota itse en ole osannut pähkäillä.
Ihmettelin kuitenkin että on jotenkin heikon tuntuista kuitenkin puhallus ylipäätänsä. Päätin avata rintapellistä suojakuoret ja puhdistin kennonkin paineilmalla, joka muutenkin vaikutti todella puhtaalta. Vasta vähän ajan päästä tajusin ettei tuulettimessa ollut puolipyöreitä kuoria ohjaamassa ilmaa eli käytännössä tuuletin oli lähes tehoton. Joku oli siis unohtanut muovit viime kerralla räplätessään tai vaihtanut jonkun muun tuulettimen tilalle eikä mahtunut kuorien kanssa.
Töissä onneksi oli pari vanhaa vastaavan kokoista tuuletinta lattaialla pyörimässä joista sain fixailemalla ilmanohjausmuovit rakennettua. Nyt sentään tuulettaa jo sen verran kovaa että tulee oikein "häiritsevä" humina täys asennossa.
Joten nyt tarkenee todella hyvin autossa. Kiitos hienoista vinkeistä!"Bob the builder... can we fix it... yes we can!"
Comment
-
Comment