Kyseessä on 1,6i kone.Tietääkö joku että mikä on tuon induktioanturin tarkoitus eli mitä se siinä tekee?Mitä vaikutusta sillä on jos sen ottaa kokonaan pois käytöstä,oireet ym..?
E-30 M-40 induktioanturi
Collapse
X
-
Induktioanturilla DME määrittelee kampiakselin asennon ja saa siitä kierroslukutiedon ruiskutukseen.
Moottorinohjaus ei avaa suuttimia eikä anna kipinää ilman tuota anturia eikä moottori täten lähde edes käyntiin.
-
Siinä on erikseen kampiaksilan tunnistin eikos se sen siitä määrittele:thinkTiedä jotkut on sanonut että induktioanturilla eyyä sillä ei ole väliä onko käytössä.Tiedä yhden auton jossa kyseinen tulpanjohto on keritty vain koneen ympärille joka ei ole käytössä ollenkaan,siltikin se pelaa.Säätääkö se käyntiä,esim:tyhjäkäyntiä,kolmella kylmänä käynnistäessä,bensan saantia.Eli millaisia ongelmia pitäis ilmetä silloin,koska käyntii lähti ja ajelutkin näyttää onnistuvan:thinkOriginally posted by sleepertuning View PostInduktioanturilla DME määrittelee kampiakselin asennon ja saa siitä kierroslukutiedon ruiskutukseen.
Moottorinohjaus ei avaa suuttimia eikä anna kipinää ilman tuota anturia eikä moottori täten lähde edes käyntiin.
Comment
-
-
m20 ainakin lähtee käyntiin ilman induktioanturia, kävi vaan älyttömän rikkaalla..Originally posted by sleepertuning View PostInduktioanturilla DME määrittelee kampiakselin asennon ja saa siitä kierroslukutiedon ruiskutukseen.
Moottorinohjaus ei avaa suuttimia eikä anna kipinää ilman tuota anturia eikä moottori täten lähde edes käyntiin.E30 318i M43 -88
Comment
-
No induktioanturi se on kampiakselinkin anturi
Uudemmissa, ainakin M42 sekä 43, nokan anturia käytetään sytytyksen ohjaukseen, sekä suihkutukseen. Jos kys. anturitieto puuttuu, muuttuu sytytys hukkakipinätyyliseksi, sekä suihkutus sekventiaaliseksi. Eli kone kyllä toimii, mutta ihan täysiä tehoja ei saada.
Mä en nyt oo ihan täysin varma näistä, mutta joku näiden kanssa enemmän pelannut voisi tarkentaa.
Saako tavan perus M40 mitään tietoa nokan asennosta? Mihinkäänhän se ei sitä periaatteessa tarvi.
Comment
-
Asia harvinaisen selvä,eli turha piuha kyseessäOriginally posted by Phaedrus View Post
Muistin että joskus olen lukenut kyseisen jutun jonka olit laittanut tänne jollekin
Mitenkä se vaikutti kun otti maihin,nykimistä varmaan mutta oliko se joka kierros alueeella?Voiko sillä olla vaikutusta kun kylmänä lähtee liikeelle,niin nykii kovaa.Saa varmaan liikaa,kun kytkimellä pitää avittaa aluuksi.Muuten lentää tuulilasista läpi
Comment
-
Alapyörässä on erillinen anturi joka tunnistaa kampiaksilan asennon ja eikös se justiin informoi nokan asennostaOriginally posted by sleepertuning View PostNo induktioanturi se on kampiakselinkin anturi
Uudemmissa, ainakin M42 sekä 43, nokan anturia käytetään sytytyksen ohjaukseen, sekä suihkutukseen. Jos kys. anturitieto puuttuu, muuttuu sytytys hukkakipinätyyliseksi, sekä suihkutus sekventiaaliseksi. Eli kone kyllä toimii, mutta ihan täysiä tehoja ei saada.
Mä en nyt oo ihan täysin varma näistä, mutta joku näiden kanssa enemmän pelannut voisi tarkentaa.
Saako tavan perus M40 mitään tietoa nokan asennosta? Mihinkäänhän se ei sitä periaatteessa tarvi.
Tuntuu vain niin hassulta että asennetaan ylimääräistä romua jos sillä ei ole mitään merkitystä
Comment
-
Todella raju äkillinen nykäisy kierroslukualueesta riippumatta, juuri sellainen "tuulilasista ulos" efekti. Sellainen mielikuva on että nykimistä ilmeni herkemmin kiihdyttäessä, mikä saattaa johtua koneen asennon pienoisesta muutoksesta. Mikäli nykiminen johtuu sytytyksen induktioanturin johdon viasta, niin vian pitäisi poistua johdon disabloimisen myötä (riittää kun irroittaa johdon liitoksestaan, joka on hieman hankalassa kohtaa imusarjan alla).Originally posted by zippe78 View PostMitenkä se vaikutti kun otti maihin,nykimistä varmaan mutta oliko se joka kierros alueeella?Voiko sillä olla vaikutusta kun kylmänä lähtee liikeelle,niin nykii kovaa.Saa varmaan liikaa,kun kytkimellä pitää avittaa aluuksi.Muuten lentää tuulilasista läpi
Comment
Comment