Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-30 M-40 induktioanturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zippe78
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 528
    • laihia

    E-30 M-40 induktioanturi

    Kyseessä on 1,6i kone.Tietääkö joku että mikä on tuon induktioanturin tarkoitus eli mitä se siinä tekee?Mitä vaikutusta sillä on jos sen ottaa kokonaan pois käytöstä,oireet ym..?
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    #2
    Induktioanturilla DME määrittelee kampiakselin asennon ja saa siitä kierroslukutiedon ruiskutukseen.
    Moottorinohjaus ei avaa suuttimia eikä anna kipinää ilman tuota anturia eikä moottori täten lähde edes käyntiin.

    Comment

    • zippe78
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 528
      • laihia

      #3
      Originally posted by sleepertuning View Post
      Induktioanturilla DME määrittelee kampiakselin asennon ja saa siitä kierroslukutiedon ruiskutukseen.
      Moottorinohjaus ei avaa suuttimia eikä anna kipinää ilman tuota anturia eikä moottori täten lähde edes käyntiin.
      Siinä on erikseen kampiaksilan tunnistin eikos se sen siitä määrittele:thinkTiedä jotkut on sanonut että induktioanturilla eyyä sillä ei ole väliä onko käytössä.Tiedä yhden auton jossa kyseinen tulpanjohto on keritty vain koneen ympärille joka ei ole käytössä ollenkaan,siltikin se pelaa.Säätääkö se käyntiä,esim:tyhjäkäyntiä,kolmella kylmänä käynnistäessä,bensan saantia.Eli millaisia ongelmia pitäis ilmetä silloin,koska käyntii lähti ja ajelutkin näyttää onnistuvan:think

      Comment

      • Phaedrus
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1888
        • Helsinki

        #4

        Comment

        • JaHu85
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 607
          • vaasa

          #5
          Originally posted by sleepertuning View Post
          Induktioanturilla DME määrittelee kampiakselin asennon ja saa siitä kierroslukutiedon ruiskutukseen.
          Moottorinohjaus ei avaa suuttimia eikä anna kipinää ilman tuota anturia eikä moottori täten lähde edes käyntiin.
          m20 ainakin lähtee käyntiin ilman induktioanturia, kävi vaan älyttömän rikkaalla..
          E30 318i M43 -88

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            #6
            No induktioanturi se on kampiakselinkin anturi

            Uudemmissa, ainakin M42 sekä 43, nokan anturia käytetään sytytyksen ohjaukseen, sekä suihkutukseen. Jos kys. anturitieto puuttuu, muuttuu sytytys hukkakipinätyyliseksi, sekä suihkutus sekventiaaliseksi. Eli kone kyllä toimii, mutta ihan täysiä tehoja ei saada.

            Mä en nyt oo ihan täysin varma näistä, mutta joku näiden kanssa enemmän pelannut voisi tarkentaa.

            Saako tavan perus M40 mitään tietoa nokan asennosta? Mihinkäänhän se ei sitä periaatteessa tarvi.

            Comment

            • zippe78
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 528
              • laihia

              #7
              Asia harvinaisen selvä,eli turha piuha kyseessäMuistin että joskus olen lukenut kyseisen jutun jonka olit laittanut tänne jollekinMitenkä se vaikutti kun otti maihin,nykimistä varmaan mutta oliko se joka kierros alueeella?Voiko sillä olla vaikutusta kun kylmänä lähtee liikeelle,niin nykii kovaa.Saa varmaan liikaa,kun kytkimellä pitää avittaa aluuksi.Muuten lentää tuulilasista läpi

              Comment

              • zippe78
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 528
                • laihia

                #8
                Originally posted by sleepertuning View Post
                No induktioanturi se on kampiakselinkin anturi

                Uudemmissa, ainakin M42 sekä 43, nokan anturia käytetään sytytyksen ohjaukseen, sekä suihkutukseen. Jos kys. anturitieto puuttuu, muuttuu sytytys hukkakipinätyyliseksi, sekä suihkutus sekventiaaliseksi. Eli kone kyllä toimii, mutta ihan täysiä tehoja ei saada.

                Mä en nyt oo ihan täysin varma näistä, mutta joku näiden kanssa enemmän pelannut voisi tarkentaa.

                Saako tavan perus M40 mitään tietoa nokan asennosta? Mihinkäänhän se ei sitä periaatteessa tarvi.
                Alapyörässä on erillinen anturi joka tunnistaa kampiaksilan asennon ja eikös se justiin informoi nokan asennostaTuntuu vain niin hassulta että asennetaan ylimääräistä romua jos sillä ei ole mitään merkitystä

                Comment

                • Phaedrus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1888
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by zippe78 View Post
                  Mitenkä se vaikutti kun otti maihin,nykimistä varmaan mutta oliko se joka kierros alueeella?Voiko sillä olla vaikutusta kun kylmänä lähtee liikeelle,niin nykii kovaa.Saa varmaan liikaa,kun kytkimellä pitää avittaa aluuksi.Muuten lentää tuulilasista läpi
                  Todella raju äkillinen nykäisy kierroslukualueesta riippumatta, juuri sellainen "tuulilasista ulos" efekti. Sellainen mielikuva on että nykimistä ilmeni herkemmin kiihdyttäessä, mikä saattaa johtua koneen asennon pienoisesta muutoksesta. Mikäli nykiminen johtuu sytytyksen induktioanturin johdon viasta, niin vian pitäisi poistua johdon disabloimisen myötä (riittää kun irroittaa johdon liitoksestaan, joka on hieman hankalassa kohtaa imusarjan alla).

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎