Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 vaatii pitkää starttia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by insp View Post
    Myös jos irroitat alipaineletkun ja tukit sen tilapäisesti esim puristamalla, niin silloin pitäisi olla maksimi paineet heti. Tietenkin pelkkä letkun puristaminenkin nostaa paineita hetkellisesti. Tietääkseni homma toimii niin, että kun alipainetta on b-paineet on matalemmat ja kun niitä ei ole (Esim täyskaasulla), niin paineet on ns. maksimit mitä tuon pitäisi edes antaa.
    Ei, vaan nimenomaan toisinpäin. Suurella alipaineella (kaasu täysin auki, kone imee paljon ilmaa) ovat bensapaineet korkealla kun taas ~normipaineilla (tyhjäkäynti, imusarjassa ei juurikaan alipainetta) on bensatukin paine alhaalla.
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • zJark
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 740
      • Ylöjärvi

      #17
      Originally posted by Jonsku View Post
      Ei, vaan nimenomaan toisinpäin. Suurella alipaineella (kaasu täysin auki, kone imee paljon ilmaa) ovat bensapaineet korkealla kun taas ~normipaineilla (tyhjäkäynti, imusarjassa ei juurikaan alipainetta) on bensatukin paine alhaalla.
      Olenko liian krapulassa vai tä?
      MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
      +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

      Comment

      • sleepertuning
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 662
        • Kotka

        #18
        Originally posted by Jonsku View Post
        Ei, vaan nimenomaan toisinpäin. Suurella alipaineella (kaasu täysin auki, kone imee paljon ilmaa) ovat bensapaineet korkealla kun taas ~normipaineilla (tyhjäkäynti, imusarjassa ei juurikaan alipainetta) on bensatukin paine alhaalla.
        Tyhjäkäynnillä läppä kiinnihän imusarjassa vallitsee kova alipaine, jolloin polttoaineenpainetta pudotetaan, ilman alipainetta läppä selällään täyskaasuvedossa korkeampi polttoaineen paine.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          #19
          Originally posted by Jonsku View Post
          Ei, vaan nimenomaan toisinpäin. Suurella alipaineella (kaasu täysin auki, kone imee paljon ilmaa) ovat bensapaineet korkealla kun taas ~normipaineilla (tyhjäkäynti, imusarjassa ei juurikaan alipainetta) on bensatukin paine alhaalla.
          Originally posted by zJark View Post
          Olenko liian krapulassa vai tä?
          Originally posted by sleepertuning View Post
          Tyhjäkäynnillä läppä kiinnihän imusarjassa vallitsee kova alipaine, jolloin polttoaineenpainetta pudotetaan, ilman alipainetta läppä selällään täyskaasuvedossa korkeampi polttoaineen paine.
          Kyllä Jonsku on nyt väärässä vaikka pelimiehiä onkin. Asia just niinkun sleepertuning kertoo.

          Comment

          • late^^^
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 58

            #20
            Ei ole vielä vika selvinnyt..Paine mittarilla en ole ehtinyt tutkia.
            Niin onkos tuolla linjassa takaiskuventtiili?

            Comment

            • epäkesko
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 49
              • pyhäjoki

              #21
              takaisku kiinni pumpussa.. Toimii kait jonkinlaisena paineentasaajana myös. Itellä oli joskus rikki ja aiheutti samaa, mut lisäks epäilin vielä suuttimien vuotavan autossani, mut sitä ei koskaan korjattu. Löytyis yhet M20 suuttimet, mut kunnosta ei mitään tietoa. Joka tapauksessa oma ääneni takaiskulle ja/tai suuttimille.
              Last edited by epäkesko; 08-08-2010, 23:08.
              -E36 325tds -94

              Comment

              • Guest's Avatar

                #22
                Originally posted by insp View Post
                Kuullostaa b-painesäätimen ongelmalta ja/tai suuttimilta. En ole varma pitäisikö tuossa bensalinjastossa olla joku takaiskuventtiili, joka ei päästäisi paineita karkaamaan kun auto ei ole käynnissä? Olettaen tietenkin että suuttimet ei vuoda.
                Taidanpa lähteä vian haussa eteen päin kokeilemalla toista b-painesäädintä, koska semmoinen tuli joskus jonkun osakasan mukana, ja on ainakin paketissa ja uuden näköinen.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎