Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30:n kuskin puoleinen lattia märkänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #31
    Originally posted by jontte_ View Post
    Millä helvetillä sen kennon saa pois sieltä muovikotelostaan? Oon nyt saanu työt siihen malliin että kennoa pystyy vetämään puoleen väliin asti pois kotelostaan kuskin puoleiseen jalkatilaan, mutta siihen se pysähtyy koska kennon pääty ottaa kiinni kaasupolkimeen ja sit vielä edessä on se ratista tuleva paksu putki (jonka nimeä en nyt muista). Eli siis mikä se oikea tyyli on millä kennon saa vedettyä pois muovikotelostaan?
    Kaasupolkimen saa yläreunasta irti, kun ottaa sokan ensin siitä varresta irti. Toki sen kaasupolkimen voi myös painaa pohjaan ja lukita sinne jotenkin.
    Taitaa olla ohjausakseli, jota tarkoitat ratista tulevalla putkella. Koetaulua hieman taaksepäin, lämppärin kotelo konehuoneen puolelta irti ja kaikkea muuta mukavaa tiedossa, ennenkuin kenno mahtuu tulemaan ulos
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • jontte_
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2012
      • 281
      • Nokia

      #32
      Juu kiitos!! ne kotelon pultit on ilmeisesti jotenki piilossa siellä konehuoneen puolella meinaan mä en niitä nyt heti ainakaan löytäny eli tarvii varmaan purkaa se joku muovijuttu konehuoneesta missä on niitä kaikkia laitteita pultattu kiinni siihen!! eiköhän ne pultit sieltä löydy

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16364
        • Asikkala

        #33
        Originally posted by jontte_ View Post
        Juu kiitos!! ne kotelon pultit on ilmeisesti jotenki piilossa siellä konehuoneen puolella meinaan mä en niitä nyt heti ainakaan löytäny eli tarvii varmaan purkaa se joku muovijuttu konehuoneesta missä on niitä kaikkia laitteita pultattu kiinni siihen!! eiköhän ne pultit sieltä löydy
        Tai rattiakseli irti.

        Comment

        • jontte_
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2012
          • 281
          • Nokia

          #34
          Originally posted by jr66 View Post
          Tai rattiakseli irti.
          Kumpikohan noista purkutavoista olis parempi jos ottaa huomioon vielä sen että mun tarvis saada se kasaanki takas?

          Comment

          • tmpzk
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 361
            • Espoo

            #35
            Myös kun avaat oven, niin oven ja korin välissä on 2 tämmöstä mustaa "korkkia", joista saattapi ehkä valua sinne vettä, mutta ei kyllä pitäs noin paljon..
            -E90 335i 2008

            Comment

            • Aslakki
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 359
              • Kuusamo

              #36
              Onko tähän kuskin takana olevan lattiamaton kastumiseen löytyny yhtä selkeää paikkaa mistä se vesi sinne tulee. Mulla ainakin on helman reiät auki eli sieltä helman kotelosta sinne ei vettä pitäis päästä tulvimaan. Alan nyt seuraavaksi tutkimaan tuleeko vesi sinne auton seistessä vai ainoastaan ajettaessa märällä tiellä/sateella. Rättikaton olen kyllä paikannut joten vahva veikkaus että pohjasta jostain sinne räiskii...
              E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

              Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

              Comment

              • wiboy
                Newbiemmer
                • Mar 2012
                • 2
                • Espoo

                #37
                Originally posted by Lada! View Post
                Ongelma on siis otsikon mukainen: E30:n Kuskin jalkotilaan kertyy lattiamattoon (mitä lie paksua bitumimattoa tms.) vettä ihan siinä määrin, että alkaa kohta hirvittää. Ongelma koskee vain tätä kohtaa lattiasta, kuskin penkin alla ei kosteutta ole, eikä myöskään polkimien vastaisessa (yläseinämässä) Kosteutta on siis vain lattian tasaisella osalla. Onko kellään muulla esiintynyt tällaista ja mistähän tuo on johtunut? Reikä pohjassa on tietysti melko ilmeinen selitys, mutta liekö vielä niin mahdollinen, kun auto vm. ´89. Vai voisiko se vesi tulla sinne jotain tietä konetilasta. Neuvoja kaivataan, kohtahan tuo alkaa happanemaan pahemman kerran, APUVA!

                voi olla kun konehuoneesta tulee 2 isoa johtosarjaa auton sisälle motronicboxiin ja toiseen saman tapaiseen laatikkoon, eli vesi voi päästä sisään mikäli läpivienti kumit ovat väljät yms

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #38
                  Originally posted by Aslakki View Post
                  Onko tähän kuskin takana olevan lattiamaton kastumiseen löytyny yhtä selkeää paikkaa mistä se vesi sinne tulee. Mulla ainakin on helman reiät auki eli sieltä helman kotelosta sinne ei vettä pitäis päästä tulvimaan. Alan nyt seuraavaksi tutkimaan tuleeko vesi sinne auton seistessä vai ainoastaan ajettaessa märällä tiellä/sateella. Rättikaton olen kyllä paikannut joten vahva veikkaus että pohjasta jostain sinne räiskii...
                  Lattia mätä
                  A-pilarin ja rintapellin yhtymäkohdasta mätä.
                  Akkuhylly mätä
                  Sulakerasian alta mätä ja tai vesikaukalon alta mätä.
                  Vesikaukalon vedenpoisto tukossa.
                  Kattoluukullisissa: kattoluukun syvennyksen vedenpoisto tukossa/muuten vikaa.

                  Nuo kun käy tarkastamassa ni voi viisastua jonkun verran. Hyvä konsti on pistää kaveri laskemaan letkulla kylmää vettä auton päälle ja ite konttaat fikkarin kanssa auton sisällä etsien sitä kohtaa josta noro tulee sisään.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎