Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 1.8 moottorin ilmaus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarzah
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 70
    • turku

    E30 1.8 moottorin ilmaus ?

    Elikkä mites se oikeaoppisesti tehdään tuo ilmaus, kun ilmeisesti oli jäänyt jotain ilmakuplia koneeseen/syyläriin
    Tänään oli kyl aamul 17 astet pakkast ulkon et saattoi hieman olla nesteet jääs kun ei olla autolla 3 päivään ajettu(piti kyl olla jäähdytin-nesteet kunnos) mut parin kilsan pääs nous mittari punasel eikä lämmintä tullu sisäl lämppäris lainkaan.
    Kannen suoristamisen jälkee kyl ilmattiin ja sillo toimi kaikki .

    Eli mikäs neuvoks ??
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    Originally posted by Jarzah View Post
    Elikkä mites se oikeaoppisesti tehdään tuo ilmaus, kun ilmeisesti oli jäänyt jotain ilmakuplia koneeseen/syyläriin
    Tänään oli kyl aamul 17 astet pakkast ulkon et saattoi hieman olla nesteet jääs kun ei olla autolla 3 päivään ajettu(piti kyl olla jäähdytin-nesteet kunnos) mut parin kilsan pääs nous mittari punasel eikä lämmintä tullu sisäl lämppäris lainkaan.
    Kannen suoristamisen jälkee kyl ilmattiin ja sillo toimi kaikki .

    Eli mikäs neuvoks ??
    Mittaa nyt vaikka ihan ensiksi niiden nesteiden pakkasen kestävyys.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16503
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Jarzah View Post
      Elikkä mites se oikeaoppisesti tehdään tuo ilmaus, kun ilmeisesti oli jäänyt jotain ilmakuplia koneeseen/syyläriin
      Tänään oli kyl aamul 17 astet pakkast ulkon et saattoi hieman olla nesteet jääs kun ei olla autolla 3 päivään ajettu(piti kyl olla jäähdytin-nesteet kunnos) mut parin kilsan pääs nous mittari punasel eikä lämmintä tullu sisäl lämppäris lainkaan.
      Kannen suoristamisen jälkee kyl ilmattiin ja sillo toimi kaikki .

      Eli mikäs neuvoks ??
      M10 vai 40 ?

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        M10 vai 40 ?
        Avatar-kuvaa katsomalla, veikkaisin M40
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Jarzah
          Bimmer Rookie
          • Apr 2004
          • 70
          • turku

          #5
          Originally posted by T3 View Post
          Avatar-kuvaa katsomalla, veikkaisin M40
          tuo on m10 kone kai ? hihnallinen

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #6
            Originally posted by Jarzah View Post
            tuo on m10 kone kai ? hihnallinen
            m10 on ketjulla.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Jarzah
              Bimmer Rookie
              • Apr 2004
              • 70
              • turku

              #7
              Originally posted by jannmann View Post
              Mittaa nyt vaikka ihan ensiksi niiden nesteiden pakkasen kestävyys.
              no suihki kuulemma kaikki pihalle syylärist . en siis itse ollut paikal kun tapahtu vaan emäntä oli liikkeel .

              Comment

              • Jarzah
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 70
                • turku

                #8
                Originally posted by peltone View Post
                m10 on ketjulla.
                no si se on se m40 en oikeen ole peril niin tarkkaan noist koneen malleist .

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Jarzah View Post
                  no suihki kuulemma kaikki pihalle syylärist . en siis itse ollut paikal kun tapahtu vaan emäntä oli liikkeel .
                  No varmaan jäässähän se. Ei tarpeeksi glygolia.

                  Comment

                  • Jarzah
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 70
                    • turku

                    #10
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    No varmaan jäässähän se. Ei tarpeeksi glygolia.
                    niin meinasin minäkin et kai se perkele jäätys . siel ol noin 20 astet se kestävyys mut tietty viima pahentaa .
                    Täyytyy laittaa uudet nesteet ja koittaa ilmata se , mikä siihen olis paras keino sitte ku on kuulemma aika onkelmallinen tapaus ?

                    Comment

                    • Eepo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 5388
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Jarzah View Post
                      mikä siihen olis paras keino sitte ku on kuulemma aika onkelmallinen tapaus ?
                      keula niin ylös kuin saatte, puolentoistalitran limpparipullosta pohja pois (pitää olla sellanen old skool pullo missä se reunus, coca colalla on ainakin) pullo paisariin/syyläriin, pullo nestettä täyteen auto käyntii, puhallin täysille.
                      sitten kun sinne ei mene enää nestetä, loppuu kuplien tuleminen niin autosi PITÄISI olla ilmaantunut.
                      näin olen itse tehnyt ja hienosti on vehkeet toimineet.

                      Mitään vastuuta en ota yllämainitusta ohjeesta, tämän on minun tapani, toiset voi tehdä toisin!
                      -Harley Davidson Sportster - 89-
                      -Harley Davidson softail -89-
                      -Suzuki PV50 -86-

                      Comment

                      • tabasco
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 851
                        • fin

                        #12
                        Originally posted by Jarzah View Post
                        niin meinasin minäkin et kai se perkele jäätys . siel ol noin 20 astet se kestävyys mut tietty viima pahentaa .
                        Täyytyy laittaa uudet nesteet ja koittaa ilmata se , mikä siihen olis paras keino sitte ku on kuulemma aika onkelmallinen tapaus ?
                        Ei viima alenna lämpötilaa. Iholla toki pakkanen tuntuu kylmemmältä, koska ilmavirta vie iholta enemmän lämpöä samanlämpöiseen seisovaan ilmaan verrattuna. Samoin viima voi nopeuttaa nesteen jäätymistä, mutta jos se on jäätyäkseen ko. lämpötilassa niin jäätyy yhtä lailla ilman viimaakin ajan kanssa.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by Jarzah View Post
                          niin meinasin minäkin et kai se perkele jäätys . siel ol noin 20 astet se kestävyys mut tietty viima pahentaa .
                          Täyytyy laittaa uudet nesteet ja koittaa ilmata se , mikä siihen olis paras keino sitte ku on kuulemma aika onkelmallinen tapaus ?
                          Eihän tuollainen noin 20 astetta riitä alkuunkaan.
                          Laita nyt ihmeessä kunnolliset nesteet ettei ole kone romuna kun keittää veden kiertämättömyyden takia.

                          Comment

                          • naukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1222
                            • Jyväskylä

                            #14
                            No kohta se kansi on kierossa uudestaan kun ajellaan jäätyneillä nesteillä. Eli -20 pakkaskestävyys nesteissä ja 17 astetta pakkasta on kyllä aivan sama kuin nesteet jäässä

                            Eli jos neste on jo kiertänyt koneessa ei ole ollut mitään ilmausongelmia vaan vika on vain nesteiden jäätymisessä.

                            Ainakin itsellä ei tuon ilmauksessa ikinä ollut mitään suurempaa vaikeutta, ilmaruuvi auki ja systeemi ilmaa itsensä kone sammuksissakin, ainoa vaikeus on että ilmaruuvi pitää muistaa avata, aika suuri osa auton jäähdytinjärjestelmistä ilmaa itse itsensä joten moisen huomaaminen järjestelmää täyttäessä voi jäädä tajuamatta, ainakin mitä on kavereita tullut jelpattua.....

                            Sen jälkeen kun termostaatin saa aukeamaan eli nesteet lähtevät kiertämään järjestelmä kyllä ilmaa loppuilman itsekseen eli ei sen ilmauksen kanssa kannata liikaa nyhrätä.

                            Comment

                            • Jarzah
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2004
                              • 70
                              • turku

                              #15
                              Originally posted by naukkis View Post
                              No kohta se kansi on kierossa uudestaan kun ajellaan jäätyneillä nesteillä. Eli -20 pakkaskestävyys nesteissä ja 17 astetta pakkasta on kyllä aivan sama kuin nesteet jäässä

                              Eli jos neste on jo kiertänyt koneessa ei ole ollut mitään ilmausongelmia vaan vika on vain nesteiden jäätymisessä.

                              Ainakin itsellä ei tuon ilmauksessa ikinä ollut mitään suurempaa vaikeutta, ilmaruuvi auki ja systeemi ilmaa itsensä kone sammuksissakin, ainoa vaikeus on että ilmaruuvi pitää muistaa avata, aika suuri osa auton jäähdytinjärjestelmistä ilmaa itse itsensä joten moisen huomaaminen järjestelmää täyttäessä voi jäädä tajuamatta, ainakin mitä on kavereita tullut jelpattua.....

                              Sen jälkeen kun termostaatin saa aukeamaan eli nesteet lähtevät kiertämään järjestelmä kyllä ilmaa loppuilman itsekseen eli ei sen ilmauksen kanssa kannata liikaa nyhrätä.

                              Tekeekö se kuinka paljon haittaa jos otan termarin välistä pois ??

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎