Miksi mun bemaria joutuu startaamaan kylmänä aika kauan ennen kun se lähtee käyntiin. Lämpöisenä lähtee paremmin käyntiin. Mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?? Auto on BMW 325 E30 -88
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E30 325
Collapse
X
-
Tarkista bensanpaine, saattaa olla että starttauttaa sen takia. Vikana voi olla paineensäädin tai "takaiskuventtiili" jos siinä sellainen on (kuten joissakin E34:ssa). Takaiskuventtiili pitää putkiston paineistettuna, vaikka auton sammuttaisikin. Jos se vuotaa, paineet karkaa putkistosta samantein kun auton sammuttaa => starttauttaa kunnes saanut kerättyä paineet.
Muistaakseni siinä ei kuitenkaan "takaiskuventtiiliä" ole, joten paineensäädin voi olla syypää. Mittaa ne bensanpaineet ja tiedät enemmän. Tarkoitusta varten tarvitset painemittarin, jonka laitat polttoainekiskon ja bensan tuloletkun väliin.
t: Timo
-
-
suuttimet vuotaa! :juoEx. Toyota Carina2 1.6 -86
Ex. Audi 80 1.8s -87
Ex. Ford Escort 1.6i -88
Ex. Bmw E30 320i -88
Ex. Mazda 323 GT-X -90/91
Ex. Kawasaki 600 zzr(figter) -92/93
Ex. volkswagen jetta 1.6 -90
Ex. Opel Calibra 2.0 16v -92
BMW E30 320i/323i Turbo
Älkää Syökö KeltaistaLunta... :(=)
Comment
-
-
Jos lähtee mustaa savuttaen ja ontuen käyntiin niin suuttimet vuotaa. Auton seisoessa bensaa valuu sylintereihin ja käynnistettäessä lämpimänä saa liikaa kakkua.
Jos ei käy rikkaalla käynnistyessään huonosti niin sitten vika ei ole suuttimissa.
Vuotavat suuttimet ei sovi yhteen sen kanssa että auto käynnistyy lämpimänä paremmin kun kylmänä
IMHO
Comment
-
-
Nostetaas vanhaa topikkia, eli on hieman tyhjäkäynnin kanssa ongelmia no vaihdoin sitten imusarjan tiivisteet ja muuttu oikeestaan huonompaan suuntaan. Ensinnäkään ei meinaa lähteä kovin hyvin käymään ja hyvä kun käy tyhjäkäyntiä. Ja kun painaa kaasua ja päästää irti niin välillä sammuu kokonaan ja välilä vaan kierrokset tippuu ihan sammumisen rajalle. Ja kun otti bensanpaineen säätimen ja imusarjan välisen kumiletkun irti niin kävi oikein tasasesti. Eli onko bensanpaineensäätimessä vikaa? Vai jossain ihan muussa? Ja siis m20b25 -88 kyseessä.E61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
-
Originally posted by Coooper View PostNostetaas vanhaa topikkia, eli on hieman tyhjäkäynnin kanssa ongelmia no vaihdoin sitten imusarjan tiivisteet ja muuttu oikeestaan huonompaan suuntaan. Ensinnäkään ei meinaa lähteä kovin hyvin käymään ja hyvä kun käy tyhjäkäyntiä. Ja kun painaa kaasua ja päästää irti niin välillä sammuu kokonaan ja välilä vaan kierrokset tippuu ihan sammumisen rajalle. Ja kun otti bensanpaineen säätimen ja imusarjan välisen kumiletkun irti niin kävi oikein tasasesti. Eli onko bensanpaineensäätimessä vikaa? Vai jossain ihan muussa? Ja siis m20b25 -88 kyseessä.Last edited by Racink; 08-12-2007, 17:04.
Comment
-
-
Originally posted by Racink View PostOlisko niin että ilmamäärämittaria on napsuteltu vuotavalla imusarjan tiivisteellä siten että auto toimi jotenkuten, ja kun vuoto on nyt paikattu niin käy liian rikkaalla.Ottamalla letkun irti imusarjasta imee taas ilmaa ilmamäärämittarin ohi ja toimii "kunnolla".Joten laita letku kiinni ja napsuttele ilmamäärämittarin muoviratasta "kireämmälle" eli laihemmalle muutaman napsauksen...E61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
-
Originally posted by Racink View PostSiellä juuri, merkkaa alkuperäinen kohta jos ei vika olekkaan siellä...E61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
Comment