Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E30 325

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw12345
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 18

    BMW E30 325

    Miksi mun bemaria joutuu startaamaan kylmänä aika kauan ennen kun se lähtee käyntiin. Lämpöisenä lähtee paremmin käyntiin. Mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?? Auto on BMW 325 E30 -88
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Tarkista bensanpaine, saattaa olla että starttauttaa sen takia. Vikana voi olla paineensäädin tai "takaiskuventtiili" jos siinä sellainen on (kuten joissakin E34:ssa). Takaiskuventtiili pitää putkiston paineistettuna, vaikka auton sammuttaisikin. Jos se vuotaa, paineet karkaa putkistosta samantein kun auton sammuttaa => starttauttaa kunnes saanut kerättyä paineet.

    Muistaakseni siinä ei kuitenkaan "takaiskuventtiiliä" ole, joten paineensäädin voi olla syypää. Mittaa ne bensanpaineet ja tiedät enemmän. Tarkoitusta varten tarvitset painemittarin, jonka laitat polttoainekiskon ja bensan tuloletkun väliin.

    t: Timo

    Comment

    • bmw12345
      Newbiemmer
      • Aug 2004
      • 18

      #3
      Eikö kukaan tiedä mikä on vikana?? Jäähdytysnesteen lämpötilan tunnistin??

      Comment

      • Jacek
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 552
        • Helsinki

        #4
        No bensanpaine kuten Timo just kirjotti :roll:
        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

        Osia myytävänä

        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

        Comment

        • tobbe_83
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 51
          • Espoo

          #5
          kyllähän toi lämpötilatunnistin vois olla yks.bensanpaineet toinen .miten kauan joutuu starttaamaan?

          Comment

          • Tomba87
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 4029
            • Imatra

            #6
            Sama kysymys ja kyseessä e36 318is, joutuu kuulemma(siis tuota autoa olen ostamassa) aina starttaamaan joku 3-5 sekuntia. en kyllä ole varma tekeekö myös lämpimänä tuota. bensanpaineeseenko tuokin liittyy?
            Luukku auki ja risut kyytiin

            Comment

            • Tohtori
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 560
              • Kirkkonummi #02400

              #7
              Mullakin sama vika..joskus :? Eli jos vaikka lähden ajelee ja auto seisoo tämän jälkeen 10min niin joutuu starttaa monta kertaa. Kylmänä ei mitään ongelmia. Ite oon epäilly suuttimia
              E39 528iA Touring "Oxford Grün"
              E34 525iA Touring "Schwarz II"

              Ex.
              M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

              Comment

              • Karzah
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 303
                • Rovaniemi

                #8
                suuttimet vuotaa! :juo
                Ex. Toyota Carina2 1.6 -86
                Ex. Audi 80 1.8s -87
                Ex. Ford Escort 1.6i -88
                Ex. Bmw E30 320i -88
                Ex. Mazda 323 GT-X -90/91
                Ex. Kawasaki 600 zzr(figter) -92/93
                Ex. volkswagen jetta 1.6 -90
                Ex. Opel Calibra 2.0 16v -92
                BMW E30 320i/323i Turbo

                Älkää Syökö KeltaistaLunta... :(=)

                Comment

                • Jacek
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 552
                  • Helsinki

                  #9
                  Jos lähtee mustaa savuttaen ja ontuen käyntiin niin suuttimet vuotaa. Auton seisoessa bensaa valuu sylintereihin ja käynnistettäessä lämpimänä saa liikaa kakkua.

                  Jos ei käy rikkaalla käynnistyessään huonosti niin sitten vika ei ole suuttimissa.

                  Vuotavat suuttimet ei sovi yhteen sen kanssa että auto käynnistyy lämpimänä paremmin kun kylmänä

                  IMHO
                  (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                  Osia myytävänä

                  http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                  Comment

                  • Coooper
                    BTCF Member
                    • Apr 2007
                    • 1623
                    • Lahti

                    #10
                    Nostetaas vanhaa topikkia, eli on hieman tyhjäkäynnin kanssa ongelmia no vaihdoin sitten imusarjan tiivisteet ja muuttu oikeestaan huonompaan suuntaan. Ensinnäkään ei meinaa lähteä kovin hyvin käymään ja hyvä kun käy tyhjäkäyntiä. Ja kun painaa kaasua ja päästää irti niin välillä sammuu kokonaan ja välilä vaan kierrokset tippuu ihan sammumisen rajalle. Ja kun otti bensanpaineen säätimen ja imusarjan välisen kumiletkun irti niin kävi oikein tasasesti. Eli onko bensanpaineensäätimessä vikaa? Vai jossain ihan muussa? Ja siis m20b25 -88 kyseessä.
                    E61 525DA - 09
                    EX: E90 325IA -06
                    EX: E46 328i 4d -00
                    Ex: E30 318i 2d -89


                    ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                    Comment

                    • Racink
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 840
                      • Jkl

                      #11
                      Originally posted by Coooper View Post
                      Nostetaas vanhaa topikkia, eli on hieman tyhjäkäynnin kanssa ongelmia no vaihdoin sitten imusarjan tiivisteet ja muuttu oikeestaan huonompaan suuntaan. Ensinnäkään ei meinaa lähteä kovin hyvin käymään ja hyvä kun käy tyhjäkäyntiä. Ja kun painaa kaasua ja päästää irti niin välillä sammuu kokonaan ja välilä vaan kierrokset tippuu ihan sammumisen rajalle. Ja kun otti bensanpaineen säätimen ja imusarjan välisen kumiletkun irti niin kävi oikein tasasesti. Eli onko bensanpaineensäätimessä vikaa? Vai jossain ihan muussa? Ja siis m20b25 -88 kyseessä.
                      Olisko niin että ilmamäärämittaria on napsuteltu vuotavalla imusarjan tiivisteellä siten että auto toimi jotenkuten, ja kun vuoto on nyt paikattu niin käy liian rikkaalla.Ottamalla letkun irti imusarjasta imee taas ilmaa ilmamäärämittarin ohi ja toimii "kunnolla".Joten laita letku kiinni ja napsuttele ilmamäärämittarin muoviratasta "kireämmälle" eli laihemmalle muutaman napsauksen...
                      Last edited by Racink; 08-12-2007, 16:04.

                      Comment

                      • Coooper
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 1623
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by Racink View Post
                        Olisko niin että ilmamäärämittaria on napsuteltu vuotavalla imusarjan tiivisteellä siten että auto toimi jotenkuten, ja kun vuoto on nyt paikattu niin käy liian rikkaalla.Ottamalla letkun irti imusarjasta imee taas ilmaa ilmamäärämittarin ohi ja toimii "kunnolla".Joten laita letku kiinni ja napsuttele ilmamäärämittarin muoviratasta "kireämmälle" eli laihemmalle muutaman napsauksen...
                        Missäs tällänen ratas sijaitsee? Päälykansi auki ja siellä jossain vai?
                        E61 525DA - 09
                        EX: E90 325IA -06
                        EX: E46 328i 4d -00
                        Ex: E30 318i 2d -89


                        ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                        Comment

                        • Racink
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 840
                          • Jkl

                          #13
                          Originally posted by Coooper View Post
                          Missäs tällänen ratas sijaitsee? Päälykansi auki ja siellä jossain vai?
                          Siellä juuri, merkkaa alkuperäinen kohta jos ei vika olekkaan siellä...

                          Comment

                          • Coooper
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 1623
                            • Lahti

                            #14
                            Originally posted by Racink View Post
                            Siellä juuri, merkkaa alkuperäinen kohta jos ei vika olekkaan siellä...
                            Kiitoksia, kyllä se jotain autto. Enään ei meinaa sammua kun löysää kaasun. Ainakaan lämpösenä, saas nähä miten käyttäytyy kylmällä koneella.
                            E61 525DA - 09
                            EX: E90 325IA -06
                            EX: E46 328i 4d -00
                            Ex: E30 318i 2d -89


                            ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                            Comment

                            • Racink
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 840
                              • Jkl

                              #15
                              Originally posted by Coooper View Post
                              Kiitoksia, kyllä se jotain autto. Enään ei meinaa sammua kun löysää kaasun. Ainakaan lämpösenä, saas nähä miten käyttäytyy kylmällä koneella.
                              Tyhjäkäyntimoottoria kannattaisi myös koittaa putsailla jos ei ala toimimaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎