Announcement

Collapse
No announcement yet.

320is ja M3 eri mallit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TONI_VAAN
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 210

    320is ja M3 eri mallit

    eiks muute 320is pitäs olla vertailukelpoinen yksilö??
    kuulluuhan se sentää E-30 mallisarjaan.

    vai miten se muka poikkeaa kuutoskoneilla varustetuista yksilöistä? ja siittä että se on italian markkinoille tarkoitettu?

    Otsikko muutettu paremmin aihetta vastaavaksi by M_Power
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Varsin legendaarinen postaus :lol:
    E39 520iA -02

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #3
      Siis hä? Oon uusi näis bemari jutuis mut kaverini joka on bmw:llä töissä lupasi kirjoittaa e30 turbo projektia varten laput joissa sanotaan et 320is vastaa alustaltaa(jarruiltaan) 325 mallia ja näin vertailuteho on 192+20% eli kun autoni on alunperin 325 saa siiä olla puhaltimen kera n.230hp tosi asiassahan tuohon ei tyydytä mut se on toinen juttu se.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1469
        • Veikkola

        #4
        ja sitten vaan skannaamaan se nettiin. Jos sulla ei oo skanneria niin pistä se mulle postissa..

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #5
          Projekti on vielä siinä vaiheessa et keräillään palikoita ja tehdään edellinen auto tieltä tarkoitus olis päästä hommiin vuodenvaihteen jälkeen mut oon menos vielä tämän vuoden puolella huoltamaan käyttö bmw:tä kaverin työmaalle niin täytyy pyytä se lappu sillon puhelimes se lupas sellasen kirjottaa. Onko tossa is:ssä eri jarrut ku 325:sessa ku kaveri oli sitä mieltä et ei ja siksi suostu tollasen todistuksen tekeen. Mulla ei oo skanneria mut eiköhän sen saa sit jossain saknnattua ja voin panna sen tonne kotisivuilleni jakoon.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            ja lukekaapa tuolta asiasta...

            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #7
              Elikkäs noiden keskusteluiden perusteella näyttäis et 320is käy ilman muuta vertailumalliksi mut 333i ei ainakaan vielä. Näinhän tämän pitikin mennä. Itselläni tarkoitus on laittaa m30 turboic 325e -86 autoon ja hakea konttoria varten alle 230hp laput.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                miks pitää hakee 230hp lappu?
                Eks se 204hp lappu riitä? kun vertaa 325i
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  #9
                  320is:n kori on ihan perus normaali e30 koppa toisin kuin e30 M3, jonka runko ja kori on käsittääkseni paljonkin erilainen kuin perus e30 jonka vuoksi M3 ei käy e30 kopan vertailukohteeksi, mutta 320 is käy kun vaan tajuaa esittää sen vertailukohteena, ja tuo 320 kone on vielä helvetin hyvä turbotus aihio, vielä saa 38 hp lisätä tehoa ennenkuin menee yli, eli ihan pienillä ahdoilla dynottaa lapun tehoista katsastusta varten, 16v kansi,läppärungot ja hyvä vahva yksinkertainen lohko. saa todella tehokkaan pelin ja on luotettavampi kuin esim m20, tietysti riippuu kuinka hyvin on tehty.

                  esim unelma turbotusvehje olis joko 320 is alkuperäisenä tai sit 325 koppaan 320 is:n tekniikka jolloin muutosprosentit tulee ainoastaan koneesta apulaitteineen eli olisko 12% ja ei kun fööniä kylkeen.
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2195
                    • kaustinen

                    #10
                    Totta kai sekin käy mut jos koneessa on ilman ahdinta liki 300hp voi olla vaikee saada oikeen pientä lappua.
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #11
                      Originally posted by sirkus
                      Totta kai sekin käy mut jos koneessa on ilman ahdinta liki 300hp voi olla vaikee saada oikeen pientä lappua.
                      320 is:n koneessa liki 300 hp ilman turboa, kelläs sellanen on. joku piristeli ammattilaisella M3 evo 2:stansa ja saivat 280 hp siitä irti ja on tosiaan ammattitaidolla tehty ja siinä iskutilavuuttakin on 0.5 litraa enemmän joten saa olla tosi velho että saa 320is:n padasta ton verta irti, en väitä ettei sais mutta kova homma siinä on. tuo s14 kun on jo muutenkin todella pitkälle viety viritys asteeltaan jo ja aivan huipputasoinen kone niin siitä vielä 100 heppaa lisää irti vaparina niin on siinä ainakin tekemistä. mitäs tuolle koneelle on tehty???
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • biimer327
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1928
                        • Eastside

                        #12
                        Originally posted by LASSI-S
                        Originally posted by sirkus
                        Totta kai sekin käy mut jos koneessa on ilman ahdinta liki 300hp voi olla vaikee saada oikeen pientä lappua.
                        320 is:n koneessa liki 300 hp ilman turboa, kelläs sellanen on. joku piristeli ammattilaisella M3 evo 2:stansa ja saivat 280 hp siitä irti ja on tosiaan ammattitaidolla tehty ja siinä iskutilavuuttakin on 0.5 litraa enemmän joten saa olla tosi velho että saa 320is:n padasta ton verta irti, en väitä ettei sais mutta kova homma siinä on. tuo s14 kun on jo muutenkin todella pitkälle viety viritys asteeltaan jo ja aivan huipputasoinen kone niin siitä vielä 100 heppaa lisää irti vaparina niin on siinä ainakin tekemistä. mitäs tuolle koneelle on tehty???
                        Ei Lassi tainnut nyt lukea ajatuksella koko topiccia,uskoisin että kyseinen vastaus oli Wittu_Joolle tarkoitettu. :roll:
                        Ja käsittääkseni autoon oli tulossa M30 turbo eikä S14. 320IS oli vain vertailukohde.
                        "Suck my dick!"
                        -Ron Jeremy

                        Comment

                        • sirkus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 2195
                          • kaustinen

                          #13
                          Aivan juuri näin Kone on alunperin alpinasta ja jo vakiona melko kiree lisäksi kantta ja nokkaa on paranneltu tarkoitus on lähinnä vaihtaa nokka turbokäyttöön sopivammaksi vakionokasta hiomalla ja vaihtaa mukit wisecon valmisteisiin matalamman puristuksen aikaan saamiseksi.
                          Chrysler 300c crd touring 2010
                          Daily driver
                          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                          Man cave on wheels
                          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                          Built not bought
                          V8, only juice&milk come in 2 litres

                          Kawasaki zzr1100 fighter


                          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                          Comment

                          • Riedle
                            BTCF Member
                            • Dec 2003
                            • 440
                            • Kokkola

                            #14
                            Onko kellään tietoa miten paljon yhteistä 320iS-tekniikalla ja M3-tekniikalla on? Esim jarrut, akselistot jne.
                            Z3 Coupé 2.8
                            Pajero Pinin
                            BMW Cruise Bike

                            Comment

                            • Muumi
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 1702
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by LASSI-S
                              tai sit 325 koppaan 320 is:n tekniikka jolloin muutosprosentit tulee ainoastaan koneesta apulaitteineen eli olisko 12% ja ei kun fööniä kylkeen.

                              nusnus
                              Myös laatikko pitää vaihtaa,9% lisää.
                              :wink:
                              E24 635csi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎