Eli kun tossa meikäläisen Lizbethissä on jotkut madallusjouset (en kyl tiedä mitkä, ollu siitä asti ku auto on mulla ollu) ja aikavarmasti 40/40. nyt pitäis vissiin vaihtaa siihen uudet iskarit ku vanhat on vähän "pehmeät"..
Eli kysymys kuuluu minkälaiset/merkkiset siihen kannattais sit hommaa..?
Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
Juu oon kyl yrittäny ettiä madalletulle sopivia Bilsteineja, Koneja, Sachseja ja Bogeja... mut kaikki mitä oon e21:seen löytäny ni on vakioalustalle.. ja ku mul on toi 60/60 sarja ni vakiot ei siitä vissiin oikein tykkää... eli löytyykö ees madalletulle iskareita..?
Mitäs muutoksia pitää sit tehä/vaihtaa jos vaihtaa sen "ison tolpan" vai onks se ihan "pulttaa kiinni"?
Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
Isot tolpat menee nakkaamalla paikalleen muihinkin E21-malleihin. Näissä on sitten valmiina myös isot pyöränlaakerit ja täydellisenä hankittuna myös matalemmat yläjousilautaset, jäähdytetyt jarrut ja tietenkin niihin sopivat satulat.
Sulla olis varmaan tarjota jarruja eteen? jos ostan ton tolpan uutena? Mut edelleenki kiinnostaa tieto että käykö esim. Konin jotkut ns. "normi iskarit" ja nakkais niihin ne madallusjouset? eli kestääkö noi iskarit ja onko liian pitkät?
Ajattelin tilata tohon omaan E21:seen alustasarjan joten jos tiedätte paikkoja mistä niitä saa, niin laittakaapa linkkiä.
Pelkkiä jousia kyllä tuntuis saavan mut onko kellään kokemuksia esim tuon ylläolevan linkin kautta tilatuista sarjoista?
Varmaan päätyisin tähän: "GTS Performance Kit, 40/30 K.A.W. -madallusjouset, GTS Sport-madallusiskarit, TÜV, takuu 24 kk"
Jos tuolta puljusta tuon tilaan.
Vai olisiko 35/35mm puottavat jouset paremman näköiset?:think
Mielipiteitä!
Jos ei ole rahasta kiinni ja olet valmis maksamaan tuon noin 600e niin ehdottomasti "the one and only" kombo: Bilstein Sprintit ja H&R jouset. Näistä olen kuullut pelkkää hyvää sellaiselta taholta asti, joka on näiden vehkeiden parissa harrastanut sieltä ammoisilta ajoilta asti.
Ei se E21 tipahda mitenkään älyttömän matalaksi millään muulla kuin rälläkällä, mut jos nyt haettiin huippuhyvää ajettavuutta se ei lienee ollut pointti.
Itsellä kokemusta E21 kohdalla ainoastaan eräästä 323i:stä, jossa oli mainitsemani kombo sekä omasta jossa oli H&R jouset. Ainakin vakioiskareilla tuo H&R kitti oli älyttömän pintakova, joten suosittelen lämpimästi iskareiden päivitystä samalla.
Missä käytössä auto on? Jos radalla ajattelit viihtyä niin itse en kyllä halua suositella Bilstein + H&R yhdistelmää. Itsellä menee juurikin tuo yhdistelmä vaihtoon. Kadulla tuo taas on todella potentiaalinen vaihtoehto koska ei ole mikään pintakova, madaltaa sopivasti ja toimii!
Missä käytössä auto on? Jos radalla ajattelit viihtyä niin itse en kyllä halua suositella Bilstein + H&R yhdistelmää. Itsellä menee juurikin tuo yhdistelmä vaihtoon. Kadulla tuo taas on todella potentiaalinen vaihtoehto koska ei ole mikään pintakova, madaltaa sopivasti ja toimii!
Eipä taida olla lähimaastossa rata-ajeluun mahdollisuuksia...
Kadullehan tämä tulee.
Ei se E21 tipahda mitenkään älyttömän matalaksi millään muulla kuin rälläkällä, mut jos nyt haettiin huippuhyvää ajettavuutta se ei lienee ollut pointti.
Kyl mulla ainaki Lesjöforsin 60/60 jousilla oli e21 todella tontissa :think
Comment