SORIII
E21 alustasarja kysymyksiä?
Collapse
X
-
Lainataanpa vanhaa topiccia sen verran...
Eli kun tossa meikäläisen Lizbethissä on jotkut madallusjouset (en kyl tiedä mitkä, ollu siitä asti ku auto on mulla ollu) ja aikavarmasti 40/40. nyt pitäis vissiin vaihtaa siihen uudet iskarit ku vanhat on vähän "pehmeät"..
Eli kysymys kuuluu minkälaiset/merkkiset siihen kannattais sit hommaa..?Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
Juu elikkä selailin tossa Lizzyn papereita ja löysin tüv:in paperit sen alustasta... Kappas vaan onkuin onkin 60/60 alusta
eikä ees oo liian matala.
Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
E21 alustaa.. Madallusta..
Mistä sais ja mitkä olis hyvät iskunvaimentimet:
30/30,
40/40,
60/60 alustalle?
Auto siis E21. ei väliä minkä mallin iskareita (315, 323i)Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
Juu oon kyl yrittäny ettiä madalletulle sopivia Bilsteineja, Koneja, Sachseja ja Bogeja... mut kaikki mitä oon e21:seen löytäny ni on vakioalustalle.. ja ku mul on toi 60/60 sarja ni vakiot ei siitä vissiin oikein tykkää... eli löytyykö ees madalletulle iskareita..?
Mitäs muutoksia pitää sit tehä/vaihtaa jos vaihtaa sen "ison tolpan" vai onks se ihan "pulttaa kiinni"?Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
Sulla olis varmaan tarjota jarruja eteen? jos ostan ton tolpan uutena? Mut edelleenki kiinnostaa tieto että käykö esim. Konin jotkut ns. "normi iskarit" ja nakkais niihin ne madallusjouset? eli kestääkö noi iskarit ja onko liian pitkät?Originally posted by T3 View PostIsot tolpat menee nakkaamalla paikalleen muihinkin E21-malleihin. Näissä on sitten valmiina myös isot pyöränlaakerit ja täydellisenä hankittuna myös matalemmat yläjousilautaset, jäähdytetyt jarrut ja tietenkin niihin sopivat satulat.Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
osaako joku sanoa?
Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
E21 alustasarjakyselyä
Ajattelin tilata tohon omaan E21:seen alustasarjan joten jos tiedätte paikkoja mistä niitä saa, niin laittakaapa linkkiä.
Pelkkiä jousia kyllä tuntuis saavan mut onko kellään kokemuksia esim tuon ylläolevan linkin kautta tilatuista sarjoista?
Varmaan päätyisin tähän: "GTS Performance Kit, 40/30 K.A.W. -madallusjouset, GTS Sport-madallusiskarit, TÜV, takuu 24 kk"
Jos tuolta puljusta tuon tilaan.
Vai olisiko 35/35mm puottavat jouset paremman näköiset?:think
Mielipiteitä!
Hintaahan tuolla 40/30 sarjalla + iskareilla olis 559€ rahteineen.
Vai ostaisko vaan pelkät jouset?
E39 523i
i3
Comment
-
Jos ei ole rahasta kiinni ja olet valmis maksamaan tuon noin 600e niin ehdottomasti "the one and only" kombo: Bilstein Sprintit ja H&R jouset. Näistä olen kuullut pelkkää hyvää sellaiselta taholta asti, joka on näiden vehkeiden parissa harrastanut sieltä ammoisilta ajoilta asti.
Ei se E21 tipahda mitenkään älyttömän matalaksi millään muulla kuin rälläkällä, mut jos nyt haettiin huippuhyvää ajettavuutta se ei lienee ollut pointti.
Itsellä kokemusta E21 kohdalla ainoastaan eräästä 323i:stä, jossa oli mainitsemani kombo sekä omasta jossa oli H&R jouset. Ainakin vakioiskareilla tuo H&R kitti oli älyttömän pintakova, joten suosittelen lämpimästi iskareiden päivitystä samalla.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Toivotaan ettei tällä kertaa jää rahasta kii, tosin joudun vaan moottorin osien tilaamista viivästyttämään...Originally posted by Dualfun View PostJos ei ole rahasta kiinni ja olet valmis maksamaan tuon noin 600e niin ehdottomasti "the one and only" kombo: Bilstein Sprintit ja H&R jouset.
Mut asiaan, mistä noita bilsteinin iskareita vois kysellä?
Tuolta edellämainitsemastani puljusta saa myös tällaisia settejä:
H&R -jousisarja 245 Euroa sis.alv ja rahti
madallus 35 mm, kahden vuoden takuu
Pakettitarjous: H&R + GTS Sport -iskarit 595 € sis.alv ja rahti
Eli onko kellään kokemuksia noista GTS Sport iskareista?E39 523i
i3
Comment
-
Missä käytössä auto on? Jos radalla ajattelit viihtyä niin itse en kyllä halua suositella Bilstein + H&R yhdistelmää. Itsellä menee juurikin tuo yhdistelmä vaihtoon. Kadulla tuo taas on todella potentiaalinen vaihtoehto koska ei ole mikään pintakova, madaltaa sopivasti ja toimii!I Believed I Would Die.
Comment
-
Eipä taida olla lähimaastossa rata-ajeluun mahdollisuuksia...Originally posted by -Tate- View PostMissä käytössä auto on? Jos radalla ajattelit viihtyä niin itse en kyllä halua suositella Bilstein + H&R yhdistelmää. Itsellä menee juurikin tuo yhdistelmä vaihtoon. Kadulla tuo taas on todella potentiaalinen vaihtoehto koska ei ole mikään pintakova, madaltaa sopivasti ja toimii!
Kadullehan tämä tulee.E39 523i
i3
Comment
-
Kyl mulla ainaki Lesjöforsin 60/60 jousilla oli e21 todella tontissa :thinkOriginally posted by Dualfun View PostEi se E21 tipahda mitenkään älyttömän matalaksi millään muulla kuin rälläkällä, mut jos nyt haettiin huippuhyvää ajettavuutta se ei lienee ollut pointti.Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment

Comment