Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 alustasarja kysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gmbh
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 88
    • waasa

    #31
    SORIII
    e34 525i touring

    ex.
    e30 320i m-tech1
    e30 325i touring
    e21 3??
    e30 320i b23
    volvo 740

    Comment

    • LiLHezz
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 647
      • Pilpala / Riihimäki

      #32
      Lainataanpa vanhaa topiccia sen verran...

      Eli kun tossa meikäläisen Lizbethissä on jotkut madallusjouset (en kyl tiedä mitkä, ollu siitä asti ku auto on mulla ollu) ja aikavarmasti 40/40. nyt pitäis vissiin vaihtaa siihen uudet iskarit ku vanhat on vähän "pehmeät"..
      Eli kysymys kuuluu minkälaiset/merkkiset siihen kannattais sit hommaa..?
      Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

      E30 325iXA Touring
      Lizzy - '82
      Jättiprojekti

      Comment

      • LiLHezz
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 647
        • Pilpala / Riihimäki

        #33
        Juu elikkä selailin tossa Lizzyn papereita ja löysin tüv:in paperit sen alustasta... Kappas vaan onkuin onkin 60/60 alusta eikä ees oo liian matala.
        Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

        E30 325iXA Touring
        Lizzy - '82
        Jättiprojekti

        Comment

        • LiLHezz
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 647
          • Pilpala / Riihimäki

          #34
          E21 alustaa.. Madallusta..

          Mistä sais ja mitkä olis hyvät iskunvaimentimet:
          30/30,
          40/40,
          60/60 alustalle?
          Auto siis E21. ei väliä minkä mallin iskareita (315, 323i)
          Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

          E30 325iXA Touring
          Lizzy - '82
          Jättiprojekti

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #35
            .....
            Last edited by T3; 08-01-2007, 21:44.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • LiLHezz
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 647
              • Pilpala / Riihimäki

              #36
              Juu oon kyl yrittäny ettiä madalletulle sopivia Bilsteineja, Koneja, Sachseja ja Bogeja... mut kaikki mitä oon e21:seen löytäny ni on vakioalustalle.. ja ku mul on toi 60/60 sarja ni vakiot ei siitä vissiin oikein tykkää... eli löytyykö ees madalletulle iskareita..?

              Mitäs muutoksia pitää sit tehä/vaihtaa jos vaihtaa sen "ison tolpan" vai onks se ihan "pulttaa kiinni"?
              Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

              E30 325iXA Touring
              Lizzy - '82
              Jättiprojekti

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #37
                .....
                Last edited by T3; 08-01-2007, 21:45.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • LiLHezz
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 647
                  • Pilpala / Riihimäki

                  #38
                  Originally posted by T3 View Post
                  Isot tolpat menee nakkaamalla paikalleen muihinkin E21-malleihin. Näissä on sitten valmiina myös isot pyöränlaakerit ja täydellisenä hankittuna myös matalemmat yläjousilautaset, jäähdytetyt jarrut ja tietenkin niihin sopivat satulat.
                  Sulla olis varmaan tarjota jarruja eteen? jos ostan ton tolpan uutena? Mut edelleenki kiinnostaa tieto että käykö esim. Konin jotkut ns. "normi iskarit" ja nakkais niihin ne madallusjouset? eli kestääkö noi iskarit ja onko liian pitkät?
                  Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                  E30 325iXA Touring
                  Lizzy - '82
                  Jättiprojekti

                  Comment

                  • LiLHezz
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 647
                    • Pilpala / Riihimäki

                    #39
                    osaako joku sanoa?
                    Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                    E30 325iXA Touring
                    Lizzy - '82
                    Jättiprojekti

                    Comment

                    • asse21
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2005
                      • 1233
                      • Tampere

                      #40
                      E21 alustasarjakyselyä

                      http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=487704

                      Ajattelin tilata tohon omaan E21:seen alustasarjan joten jos tiedätte paikkoja mistä niitä saa, niin laittakaapa linkkiä.
                      Pelkkiä jousia kyllä tuntuis saavan mut onko kellään kokemuksia esim tuon ylläolevan linkin kautta tilatuista sarjoista?

                      Varmaan päätyisin tähän: "GTS Performance Kit, 40/30 K.A.W. -madallusjouset, GTS Sport-madallusiskarit, TÜV, takuu 24 kk"
                      Jos tuolta puljusta tuon tilaan.

                      Vai olisiko 35/35mm puottavat jouset paremman näköiset?:think
                      Mielipiteitä!

                      Hintaahan tuolla 40/30 sarjalla + iskareilla olis 559€ rahteineen.

                      Vai ostaisko vaan pelkät jouset?
                      E39 525i touring
                      E39 523i
                      i3

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17835
                        • PKS

                        #41
                        Jos ei ole rahasta kiinni ja olet valmis maksamaan tuon noin 600e niin ehdottomasti "the one and only" kombo: Bilstein Sprintit ja H&R jouset. Näistä olen kuullut pelkkää hyvää sellaiselta taholta asti, joka on näiden vehkeiden parissa harrastanut sieltä ammoisilta ajoilta asti.

                        Ei se E21 tipahda mitenkään älyttömän matalaksi millään muulla kuin rälläkällä, mut jos nyt haettiin huippuhyvää ajettavuutta se ei lienee ollut pointti.

                        Itsellä kokemusta E21 kohdalla ainoastaan eräästä 323i:stä, jossa oli mainitsemani kombo sekä omasta jossa oli H&R jouset. Ainakin vakioiskareilla tuo H&R kitti oli älyttömän pintakova, joten suosittelen lämpimästi iskareiden päivitystä samalla.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • asse21
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2005
                          • 1233
                          • Tampere

                          #42
                          Originally posted by Dualfun View Post
                          Jos ei ole rahasta kiinni ja olet valmis maksamaan tuon noin 600e niin ehdottomasti "the one and only" kombo: Bilstein Sprintit ja H&R jouset.
                          Toivotaan ettei tällä kertaa jää rahasta kii, tosin joudun vaan moottorin osien tilaamista viivästyttämään...

                          Mut asiaan, mistä noita bilsteinin iskareita vois kysellä?

                          Tuolta edellämainitsemastani puljusta saa myös tällaisia settejä:
                          H&R -jousisarja 245 Euroa sis.alv ja rahti
                          madallus 35 mm, kahden vuoden takuu

                          Pakettitarjous: H&R + GTS Sport -iskarit 595 € sis.alv ja rahti


                          Eli onko kellään kokemuksia noista GTS Sport iskareista?
                          E39 525i touring
                          E39 523i
                          i3

                          Comment

                          • -Tate-
                            Moderator
                            • Jan 2004
                            • 3210
                            • Nurmijärvi

                            #43
                            Missä käytössä auto on? Jos radalla ajattelit viihtyä niin itse en kyllä halua suositella Bilstein + H&R yhdistelmää. Itsellä menee juurikin tuo yhdistelmä vaihtoon. Kadulla tuo taas on todella potentiaalinen vaihtoehto koska ei ole mikään pintakova, madaltaa sopivasti ja toimii!
                            I Believed I Would Die.

                            Comment

                            • asse21
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2005
                              • 1233
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by -Tate- View Post
                              Missä käytössä auto on? Jos radalla ajattelit viihtyä niin itse en kyllä halua suositella Bilstein + H&R yhdistelmää. Itsellä menee juurikin tuo yhdistelmä vaihtoon. Kadulla tuo taas on todella potentiaalinen vaihtoehto koska ei ole mikään pintakova, madaltaa sopivasti ja toimii!
                              Eipä taida olla lähimaastossa rata-ajeluun mahdollisuuksia...
                              Kadullehan tämä tulee.
                              E39 525i touring
                              E39 523i
                              i3

                              Comment

                              • LiLHezz
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 647
                                • Pilpala / Riihimäki

                                #45
                                Originally posted by Dualfun View Post
                                Ei se E21 tipahda mitenkään älyttömän matalaksi millään muulla kuin rälläkällä, mut jos nyt haettiin huippuhyvää ajettavuutta se ei lienee ollut pointti.
                                Kyl mulla ainaki Lesjöforsin 60/60 jousilla oli e21 todella tontissa :think
                                Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                                E30 325iXA Touring
                                Lizzy - '82
                                Jättiprojekti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎