Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kääntyvyys kulman lisääminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by anttiroisto View Post
    oisko hammastankoo mahdollista tehä lisää hampaita?
    Ei kai siinä oo muuta kun purkaa ja löytää jonkun jyrsimään. Lieneekö tollasissa mitään karkaisua tai pintakäsittelyä.. Loppuuko hammastus sitten nopeasti kesken jos liikematkaa pidentään?
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • anttiroisto
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 91
      • kalajoki

      #17
      Originally posted by petrolhead View Post
      Ei kai siinä oo muuta kun purkaa ja löytää jonkun jyrsimään. Lieneekö tollasissa mitään karkaisua tai pintakäsittelyä.. Loppuuko hammastus sitten nopeasti kesken jos liikematkaa pidentään?
      pitääpä purkaa ja yrittää jyrsiä aikulla
      käyttis
      e46 touring 320d

      projectit

      -e28 520 -83

      Exät:
      E30 318 -88
      E36 318 -97 touring, 320 -91 sedan ,320 touring -97,325 coupe msport
      e34 525-88, 518 -92
      e39 530d m-sport touring -01

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16497
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by anttiroisto View Post
        yrittää jyrsiä aikulla
        Jyrsiä millä ?

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3175
          • 47200

          #19
          Originally posted by jr66 View Post
          Jyrsiä millä ?
          Villi veikkaus aikuiskoulutuskeskus?

          Comment

          • anttiroisto
            BTCF Member
            • Feb 2011
            • 91
            • kalajoki

            #20
            Originally posted by pazq View Post
            Villi veikkaus aikuiskoulutuskeskus?
            oikein arvattu
            käyttis
            e46 touring 320d

            projectit

            -e28 520 -83

            Exät:
            E30 318 -88
            E36 318 -97 touring, 320 -91 sedan ,320 touring -97,325 coupe msport
            e34 525-88, 518 -92
            e39 530d m-sport touring -01

            Comment

            • mallu20
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 41
              • janakkala

              #21
              mietin tässä että mitenköhän toimisi e30 touringissä jossa ei ole tehostinta niin laittaisi sisempiin rt ja hammastangon väliin 6mm prikat? loppuukohan hammastangosta hampaat kesken

              Comment

              • grab_
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 2839
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by mallu20 View Post
                mietin tässä että mitenköhän toimisi e30 touringissä jossa ei ole tehostinta niin laittaisi sisempiin rt ja hammastangon väliin 6mm prikat? loppuukohan hammastangosta hampaat kesken
                loppuu 4mm prikat on passelit..
                Ei mitään kerrottavaa

                Comment

                • Bandiitti
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 188
                  • Suomi

                  #23
                  Mites saako noilla wisefabin kamoilla auton leimattua vielä normaalisti?:think

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11160
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by Bandiitti View Post
                    Mites saako noilla wisefabin kamoilla auton leimattua vielä normaalisti?:think
                    Jos mennään kaikkien pykälien mukaan, niin ei taida onnistua. Jos ei mikään muu estä leimaamista, niin ainakin raideväli muuttuu enemmän kuin se sallittu 30mm.

                    EDIT ei ehkä sittenkään ole estettä:

                    Akseliston muutokset

                    1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin:

                    a) autoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai akselistorakenteen muutososat on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon;

                    b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys;

                    c) M1-, M1G-, N1- ja N1G-luokan ajoneuvon jousituksen tyyppi ei muutu;

                    d) akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm;

                    e) mahdollisesti tarvittavat uudet tukivarsien tai jousien kiinnikkeet tai akselisto kokonaisuutena on voitava kiinnittää luotettavasti auton runkopalkkeihin tai muihin riittävän lujuuden omaaviin rakenteisiin; ja

                    f) muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä muutettujen rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta; hitsaussaumat on esitettävä viimeistelemättöminä, ellei katsastajan kanssa ole muuta sovittu.

                    2. Muutoskatsastuksessa voidaan 1 momentissa mainituin ehdoin hyväksyä myös auton jäykän vetävän taka-akselin vaihtaminen mallisarjaan kuulumattomaan saman tyyppiseen akseliin.

                    3. Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton akselivälin jatkaminen tai lyhentäminen tai akselin poistaminen tai asentaminen auton mallisarjan puitteissa. Muutos on tehtävä auton valmistajan ohjeiden mukaisesti, jos tällaiset ovat saatavilla. Jollei näissä ohjeissa muuta määrätä, on jarrujen voimansiirron laitteet muutettava siten, ettei aiheuteta ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia.

                    4. Jos voimansiirron nivelakselia muutetaan, on se tasapainotettava.

                    5. M1-luokan ajoneuvon, jonka on ensi kertaa käyttöön otettaessa edellytetty täyttävän direktiivien 96/79/EY ja 96/27/EY etuja sivutörmäyslujuusvaatimukset, akseliston muutokset saa muutoskatsastuksessa hyväksyä vain edellyttäen, että auto muutosten jälkeen täyttää etu- ja sivutörmäystestien vaatimukset.
                    Ainoa vaan että löytyykö jostain luotettava todistus siitä että osat on tarkoitettu tieliikenne käyttöön. Varsinkin kun ko. tuotteet ei ole.
                    Last edited by Pazi88; 19-08-2013, 14:33.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Bandiitti
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 188
                      • Suomi

                      #25
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Jos mennään kaikkien pykälien mukaan, niin ei taida onnistua. Jos ei mikään muu estä leimaamista, niin ainakin raideväli muuttuu enemmän kuin se sallittu 30mm.

                      EDIT ei ehkä sittenkään ole estettä:



                      Ainoa vaan että löytyykö jostain luotettava todistus siitä että osat on tarkoitettu tieliikenne käyttöön. Varsinkin kun ko. tuotteet ei ole.
                      no nii ja voi olla käyttöautoksi aika paska ajettava. täytyypi tyytyä prikkavirityksiin ja pitää harrastepelit erillä.

                      Comment

                      • beemers
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 5136
                        • Oulu

                        #26
                        Onko teillä ihan tieliikenne käytössä kokemusta tuolla prikka menetelmällä? Mulla ku on tuo replica täyspäiväisessä ajossa nii onko se muutaku nakkaa prikat väliin ja kulmat kohdalleen?

                        E36Ticompact -95 HELLROT
                        -: orava : connection-

                        EX:E30///M3 replica Tic
                        EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                        Comment

                        • grab_
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 2839
                          • Uusimaa

                          #27
                          Originally posted by beemers View Post
                          Onko teillä ihan tieliikenne käytössä kokemusta tuolla prikka menetelmällä? Mulla ku on tuo replica täyspäiväisessä ajossa nii onko se muutaku nakkaa prikat väliin ja kulmat kohdalleen?
                          muutamalla kaverilla on ihan ajossa noi prikat ja hyvin toimii..eikä tosiaan muuta ku prikat kii ja baanalle
                          Ei mitään kerrottavaa

                          Comment

                          • beemers
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 5136
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by grab_ View Post
                            muutamalla kaverilla on ihan ajossa noi prikat ja hyvin toimii..eikä tosiaan muuta ku prikat kii ja baanalle
                            Joo pitää vähä varauksella kokeilla ku lasikuitua nuo etusuojat ettei syö palasta irti

                            E36Ticompact -95 HELLROT
                            -: orava : connection-

                            EX:E30///M3 replica Tic
                            EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                            Comment

                            • Kapanos
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1394
                              • Kirkkonummen Westend

                              #29
                              Jokaisessa omassa e30:pissä on prikat, ja tulee olemaan.
                              Kannattaa auraus tosin säätää uusiksi
                              E30 M50tic -90
                              E34 M5 -90
                              E91 325d M-sport -07
                              Ford F100 -53 LS edition

                              Comment

                              • magilainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1023
                                • Iisalmi

                                #30
                                Itse saan holkit hankittua mutta oliskohan foorumilla joku sorvin omaava halukas rueta tekemään noita ja kaupitella fiksuun hintaan? :think
                                Last edited by magilainen; 29-08-2013, 23:22. Reason: ---
                                Bmw e91 330xd -06 msport
                                Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                                Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                                Freude am Fahren

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎