Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 puhaltaa kylmää ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16396
    • Leppävirta

    #16
    Originally posted by T3 View Post
    Ilmaahan siellä sitten on. Ei muuta kuin auto käyntiin ja täyttää paisuntasäiliön hieman kylmärajan yläpuolelle. Odottelee, että termostaatti aukeaa. Alavesiletku kun alkaa olla kuuma, niin nesteet pitäis lähteä liikkeelle. Tällöin myös järjestelmässä oleva vaje poistuu, kun paisuntasäiliössä on nestettä täyttämään se vaje.
    M20 on varmaan yksi helpoimpia ilmattavia, joten ei pitäisi tuottaa tuskaa. Jos hommaa haluaa helpottaa entisestään, niin tunkkaa autoa kuskinpuolelta suht reilusti ylös. Tällöin paisuntasäiliö on kaikkein ylimpänä ja ilma tulee melkein itsekseen sinne paisariin. Kyseessähän oli vm-88, jolloin paisari on kuskinpuolella sisälokarin päällä.
    Näin toimin itsekin M20:n kanssa ja oli varmasti helpoin kone ikinä ilmata. Ei siinä mitään muuta tarvinnu tehdäkään. Kone pyöritti itsensä lämpimäksi ja valmis.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E32 Diamantscwharz 750iL '94

    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • vexu524tdic
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 779
      • Gallia = Kinnula

      #17
      Pääsikö käymään kuumana kun letku vuoti?
      e70 X5 3.0sd -08
      f30 320i xdrive -16
      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
      e30 316 -88 2,2TIC M10
      e21 323i -81 ruostekasa...

      Comment

      • killerbmw
        BTCF Member
        • May 2008
        • 136
        • Himanka

        #18
        Kannentiiviste sielä ilmottelee että vaihdon aika on kohta liki..
        -Fullgas Motorsport- Drift team
        -Fatboy Racing-

        E36 M3 turbo 800/950nm
        E91 320d
        Muutama tehhään rojekti E30.

        Comment

        • alaska
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 595
          • PKS

          #19
          Originally posted by Safffe View Post
          Elikkäs tuli täyteltyä järjestelmä uusiks ja ongelma ei kadonnut. Nesteet meni hienosti sisään ja sain ilmailtua, siltä ainakin tuntui. Tyhjäkäynnillä puhaltaa lämmintä ja heti ajossa ilma kylmenee. Vähän tuntuu oudolta tää.
          kuullostaa juurikin siltä ettei termostaatti ole päässyt edes aukeamaan :think
          onhan sinulla tiedossa että jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen tapahtuu moottori käynnissä? ei herneitä! näitäkin on nähny

          Originally posted by T3 View Post
          Ilmaahan siellä sitten on. Ei muuta kuin auto käyntiin ja täyttää paisuntasäiliön hieman kylmärajan yläpuolelle. Odottelee, että termostaatti aukeaa. Alavesiletku kun alkaa olla kuuma, niin nesteet pitäis lähteä liikkeelle. Tällöin myös järjestelmässä oleva vaje poistuu, kun paisuntasäiliössä on nestettä täyttämään se vaje.
          M20 on varmaan yksi helpoimpia ilmattavia, joten ei pitäisi tuottaa tuskaa. Jos hommaa haluaa helpottaa entisestään, niin tunkkaa autoa kuskinpuolelta suht reilusti ylös. Tällöin paisuntasäiliö on kaikkein ylimpänä ja ilma tulee melkein itsekseen sinne paisariin. Kyseessähän oli vm-88, jolloin paisari on kuskinpuolella sisälokarin päällä.

          i agree!
          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎