Mikäs nuitten tarkoitus muuten on? Estää auringon valoa häikäisemästä tai jotain sinne päin? vai kipitteleekö horot oikiasti nuita pitkin..
aikakaudella jolloin mekaaninen ruisku oli hightechia, kakslitrasella perhefiiatilla voitettiin rallin maailmanmestaruuksia ja Suomessa ei osattu edes uneksia tuontiautoista tai edes lisävarusteista, nuo jälkiasenteiset ketunhännät, pisarapeilit, puukuulat, huoranportaat, sivuputket ja tiikerinnahat takapenkissä olivat kaikki viileintä ja cooleinta mitä keskiverto lätkästagaposki tai kalapuikkomies saattoi corollaansa laittaa.
...unohtamatta tietenkään kromimangelseja, joista 95% ei tainnut olla suoria edes tehtaalta lähtiessään...
Puhutaan siis aikakaudesta, kun kännykkänä toimi Mocoma 59 ja se kantoi just tasan kotipihasta sen lähimmän huoltsikan pihaan, riippuen katolla olevan piiskan pituudesta.
Kovimmilla automiehillähän oli sen KE20:n takana kaks vähintään 2-metristä piiskaa, molemmissa ketunhännät, taustapeilissä wunderbaumeja vähintään 53kpl, penkeissä gepardit ja kuskilla vielä puukuulat, takaikkunassa huoranportaat, hattuhyllyllä kaiuttimet joita tänä päivänä kutsuttaisiin "isohkoiksi kotikaiuttimiksi", vähintään 10cm korotettu lehtijousitus takana, mangelssit ja kaiken kruununa tietysti "autonmaadoittaja" eli nahkasuikale roikkumassa takapuskurissa ja maata viistämässä.
Jenkkimiehillä oli sitten ihan must "back off" roiskeläpät ja kettingeillä roikkumassa.
Siinä sitä on kylän nakkikioskilla ollut ihmettelemistä!
Unohit lisävalot Tässä kunnossa löyty siskon eka auto vuonna 2008 joka oli seissy 90-luvulta asti ja kaikki kyseiset 90-tuningit oli paikallaan ja luonnollisesti ne annettiin ollakki paikalla. Harmi ku en nyt löydä lisää kuvia muuta ku nä nakinpolttokuvat
e30 325i Cabrio -88 Ibi Love Volkswagen Golf IV 1,9 Tdi -04
Unohit lisävalot Tässä kunnossa löyty siskon eka auto vuonna 2008 joka oli seissy 90-luvulta asti ja kaikki kyseiset 90-tuningit oli paikallaan ja luonnollisesti ne annettiin ollakki paikalla. Harmi ku en nyt löydä lisää kuvia muuta ku nä nakinpolttokuvat
Listahan on pitkä, mä kylläkin puhuin vielä vähän esihistoriallisemmasta ajanjaksosta...
aikakaudella jolloin mekaaninen ruisku oli hightechia, kakslitrasella perhefiiatilla voitettiin rallin maailmanmestaruuksia ja Suomessa ei osattu edes uneksia tuontiautoista tai edes lisävarusteista, nuo jälkiasenteiset ketunhännät, pisarapeilit, puukuulat, huoranportaat, sivuputket ja tiikerinnahat takapenkissä olivat kaikki viileintä ja cooleinta mitä keskiverto lätkästagaposki tai kalapuikkomies saattoi corollaansa laittaa.
...unohtamatta tietenkään kromimangelseja, joista 95% ei tainnut olla suoria edes tehtaalta lähtiessään...
Puhutaan siis aikakaudesta, kun kännykkänä toimi Mocoma 59 ja se kantoi just tasan kotipihasta sen lähimmän huoltsikan pihaan, riippuen katolla olevan piiskan pituudesta.
Kovimmilla automiehillähän oli sen KE20:n takana kaks vähintään 2-metristä piiskaa, molemmissa ketunhännät, taustapeilissä wunderbaumeja vähintään 53kpl, penkeissä gepardit ja kuskilla vielä puukuulat, takaikkunassa huoranportaat, hattuhyllyllä kaiuttimet joita tänä päivänä kutsuttaisiin "isohkoiksi kotikaiuttimiksi", vähintään 10cm korotettu lehtijousitus takana, mangelssit ja kaiken kruununa tietysti "autonmaadoittaja" eli nahkasuikale roikkumassa takapuskurissa ja maata viistämässä.
Jenkkimiehillä oli sitten ihan must "back off" roiskeläpät ja kettingeillä roikkumassa.
Siinä sitä on kylän nakkikioskilla ollut ihmettelemistä!
..ja tietysti golfpallo- tai "meripihka"-vaihdekepinnuppi,kasa lisämittareita ruuvattuna kojelautaan,vähintään ekvalisaattori tungettuna keskikonsoliin,jätesäkit laseissa ja punainen tai keltainen taka-akseli. Hurjimmilla helmalevikkeet ja 2" simons.
Takaisin aiheeseen.
niinniin, se oli moni perhe kun veteli mm. kuplavolkkarilla, sinne mahtui kummasti kolme kakaraa, koira, anoppi, satakiloinen äiskä ja kesäloman kaikki varusteet telttaa ja ilmapatjaa myöten! Puhumattakaan isoista autoista kuten corollat ja luupäät.
takaisin aiheeseen, isovanhuksilla oli silloin 80-luvun alussa -82 -mallinen, uutena Suomeen myyty 244 Volvo, jossa oli tehdasasenteiset verhot takaikkunalla... tosin siinä oli myös nahkajakkarat, ilmastointi ja sähkölasit. Oli jokseenkin erikoinen auto siihen maailmanaikaan Suomessa, ns rättipää-Volvo.
Comment