Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 lähivalo hidas syttymään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannel
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 283

    #16
    Niinpäs ne onkin niin hassun kummallisia ne maaviat! Monesthan maavikainen laite antaa "täyden virran" kun katsoo sähkökynälla tai mittarilla mutta valo tai muu laite ei vaan toimi. Se on kai semmosta pientä hitsausta millä se sinunkin valos alkaa kotvasen kuluttua palamaan!
    Ei muuta ku maat kuntoon niin eiköhan se siittä!!

    Comment

    • Meisseli
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1003
      • Kotka

      #17
      Originally posted by Heguli 31
      Kun saat valot toimimaan,niin heitäppä tänne tietoa vian aiheuttajasta :wink:
      Toistaiseksi hiukan vaikea sanoa. Valot on nyt toimineet jo monta päivää nikottelematta. Mitään korjaukseen viittaavaakaan en tehnyt. Saa nyt nähdä sitten kun kelit taas kylmenee että onko niillä osuutta asiaan vai korjaantuiko se tosiaan itsestään. :?
      Eioo penaria alla enää.. :(

      Comment

      • Team Eastcorner
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1095
        • Vimpeli

        #18
        varsinkin vanhemmissa kuppien liittimissä jotka on "H4" mallisia kolmella "abiko" lattaliittimellä, on ongelmaisia: kupin sisäpuoliset liitosjohdot on liitetty puristamalla "rengasliittimet" ja yhteisliittimen lattaliittimet eristemuovin läpi menevällä tapilla yhteen.. olipas vaikeasti selitetty.. :lol: eli kun eristemuovi vanhenee, heikkenee liitintä puristava vaikutus.. eli ei kovin järkevä ratkaisu.. :( omassa myös heivasin alkuperäset liittimet pois..
        Rides:

        -E28 518i ´86
        -Audi A6 C5 ´99
        -VW T4 ´97

        Comment

        • Japi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 276
          • Espoo

          #19
          Originally posted by Team Eastcorner
          varsinkin vanhemmissa kuppien liittimissä jotka on "H4" mallisia kolmella "abiko" lattaliittimellä, on ongelmaisia: kupin sisäpuoliset liitosjohdot on liitetty puristamalla "rengasliittimet" ja yhteisliittimen lattaliittimet eristemuovin läpi menevällä tapilla yhteen.. olipas vaikeasti selitetty.. :lol: eli kun eristemuovi vanhenee, heikkenee liitintä puristava vaikutus.. eli ei kovin järkevä ratkaisu.. :( omassa myös heivasin alkuperäset liittimet pois..
          Mulla ei ollut lattaliittimiä, mutta muuten rakenne kuten tuo.
          Johtosarjan liittimessä siis 3 pyöreää napaa, kupin liittimessä 3 tappia.
          Omassani vika oli murtuneissa johdoissa juuri tuossa johtosarjan liittimen "juuressa".
          Tähän johtosarjan liittimeen saa askarreltua uudet sisuskalut näppärästi abiko-liittimistä :wink:
          Toinen vika oli itselläni se, että maadoitusjohto oli tuolta kupin toiselta puolelta lähestulkoon irti. Nykäisin kaikki johdot irti, putsasin kontaktit ja juotin johdot takasin. (Varoituksen sana - juottaminen ei oikein meinaa onnistua, kun tina ei tahdo tarttua tuohon nastaan).
          Ed. main. fiksauksen jälkeen toiminut nyt yli 2 vuotta ongelmitta...
          "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
          -Tuntematon
          ex-E30 318i -87
          droF Mondeo STW (eka ja vika...)

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9974
            • KVLA

            #20
            Jos lampun liitinkappale on ajanmyötä saanut lämpöhoitoa riittävästi,voipi tarvikeliikkeestä ostaa uudet "lampunkannat" johtoineen.Sitten vaan vaihto (tinaamalla) ja taas pelaa vuosia.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎