Onko E30:ssä käytetyissä typ 168 lukkoyksiköissä eroja?
Minulla on lukkoyksikkö jossa ison hammaspyörän puoleinen laippa on normaalisti erillisten pulttien sijaan kiinnitetty samoilla pulteilla mitä iso hammaspyöräkin (M12x24). Lukkoyksikössä on merkinnät 4061004210 (= ZF:n numero), 877335 (= sarjanumero) ja S25 eli ne kuuluisat prosentit. BMWFans vakoilun tuloksena olen käsityksessä, että tätä on käytetty 324d ja 323i malleissa. Tätä käsitystä tukee perässä ollut välitys 3,23, lukkoyksikön paino 5,4 kg ja ainakin takakannen vuosimalli 84. Laipassa on numerot 4061304552. Muuten tämä on sisuskaluiltaan normaali.
Onko tämän mallinen lukkoyksikkö kestävämpi kuin malli, jossa laippa kiinnitetään erillisillä pulteilla lukon "runkoon"? Nehän katkeavat yleensä laakerin takaa. Tietenkin kaiken saa rikki kun tarpeeksi kuormittaa.
Minulla on lukkoyksikkö jossa ison hammaspyörän puoleinen laippa on normaalisti erillisten pulttien sijaan kiinnitetty samoilla pulteilla mitä iso hammaspyöräkin (M12x24). Lukkoyksikössä on merkinnät 4061004210 (= ZF:n numero), 877335 (= sarjanumero) ja S25 eli ne kuuluisat prosentit. BMWFans vakoilun tuloksena olen käsityksessä, että tätä on käytetty 324d ja 323i malleissa. Tätä käsitystä tukee perässä ollut välitys 3,23, lukkoyksikön paino 5,4 kg ja ainakin takakannen vuosimalli 84. Laipassa on numerot 4061304552. Muuten tämä on sisuskaluiltaan normaali.
Onko tämän mallinen lukkoyksikkö kestävämpi kuin malli, jossa laippa kiinnitetään erillisillä pulteilla lukon "runkoon"? Nehän katkeavat yleensä laakerin takaa. Tietenkin kaiken saa rikki kun tarpeeksi kuormittaa.
Comment