Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 316 ----> m20b23, katsastus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #16
    Originally posted by marjatsalo.15 View Post
    kyllä alkuperässessä m40 koneessa/putkessa oli lambda. ja tässä nykysessä m20b23 koneessa jonka ostin tuli kaikki apulaitteet yms johtosarjat ja moottorin ohjaus mukaan, ja johtosarjassa liitin lambdalle ja lambdakin mukana..
    Mikähän numero boksista mahtaa löytyä?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16413
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by marjatsalo.15 View Post
      tässä nykysessä m20b23 koneessa jonka ostin tuli kaikki apulaitteet yms johtosarjat ja moottorin ohjaus mukaan, ja johtosarjassa liitin lambdalle ja lambdakin mukana..
      :think

      Comment

      • marjatsalo.15
        BTCF Member
        • Oct 2011
        • 614
        • Siuntio

        #18
        Originally posted by JJT View Post
        Mikähän numero boksista mahtaa löytyä?

        bosch 0 261 200 173
        -e30 cabriolet m20b25 -86
        -e30 2d m50b25 turbo -85
        -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
        -e36 325i sedan -94
        -e90 320d -06

        http://instagram.com/jmarjatsalo/

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #19
          Tuo on B25 motronic-ecu. Eli siihen B23-moottoriisi nuo on jo vaihdettu.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • marjatsalo.15
            BTCF Member
            • Oct 2011
            • 614
            • Siuntio

            #20
            Originally posted by JJT View Post
            Tuo on B25 motronic-ecu. Eli siihen B23-moottoriisi nuo on jo vaihdettu.
            eli siis koneen sähköt on b25? mistä tietäis ulkoa päin onko tuo kone oikeasti b23 vai esim b25?
            -e30 cabriolet m20b25 -86
            -e30 2d m50b25 turbo -85
            -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
            -e36 325i sedan -94
            -e90 320d -06

            http://instagram.com/jmarjatsalo/

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16413
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by marjatsalo.15 View Post
              eli siis koneen sähköt on b25? mistä tietäis ulkoa päin onko tuo kone oikeasti b23 vai esim b25?
              Aito b23 on l-jetillä. Eli jakaja on laturin takana, tosin niin on myös alkupään m20b20 joten kone voi olla myös se jos jakaja on em. paikassa. 100 % varmuus koneen koosta selviää vain mittaamalla sylinterit, on voitu rakentaa uusiksi parikin kertaa tuon ikäinen pata.
              Last edited by jr66; 28-03-2013, 12:34.

              Comment

              • marjatsalo.15
                BTCF Member
                • Oct 2011
                • 614
                • Siuntio

                #22
                Originally posted by jr66 View Post
                Aito b23 on l-jetillä. Eli jakaja on laturin takana, tosin niin on myös alkupään m20b20 joten kone voi olla myös se jos jakaja on em. paikassa. 100 % varmuus koneen koosta selviää vain mittaamalla sylinterit, on voitu rakentaa uusiksi parikin kertaa tuon ikäinen pata.

                tuossa on jakaja nokka-akselin päässä.. eikö lohkon kyljessä tai jossain oo jotain sarjanumreoa millä selviäis?
                -e30 cabriolet m20b25 -86
                -e30 2d m50b25 turbo -85
                -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
                -e36 325i sedan -94
                -e90 320d -06

                http://instagram.com/jmarjatsalo/

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #23
                  Originally posted by marjatsalo.15 View Post
                  tuossa on jakaja nokka-akselin päässä.. eikö lohkon kyljessä tai jossain oo jotain sarjanumreoa millä selviäis?
                  Eli siinä ei ole L-jetronic, vaan Motronic, jossa voikin olla lambda.

                  Öljytikun kiinnityskohdan vieressä lohkon alareunassa on tasainen alue. Mitä siihen on meistetty? Lohkonnumero ja yläpuolelle moottori tunnistekoodi pitäisi löytyä tuosta kohdasta. Jos lohko on 325i:stä/ETA:sta, pitäisi siitä öljytikun kiinnityskohdan seutuvilta löytyä isolla myöskin porausmerkintä 84. Ellei tuota ole, on lohko joko 2,0, tai 2,3. Oma veikkaukseni on, että 2,3-alakertaan on nakattu 2-litraisen Motronicin kansi/ruiskut. Kannessa imupuolella merkintä 1 277 731. Tämä siis jos moottori kerran on 2,3.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎