No niin tuli se aika vuodesta kun piti cabriolettia lähtee katsastuskonttorilla näyttämään.
Auto siis E30 -92 325i cabrio.
Päästöistähän siellä tuli sanomista. Tämmösiä lukemia tuli:
Tyhjäkäynnillä:
CO% 3,87
CO2 12,3
HC ppm. 188
o2 0.3
Kierroksilla:
CO% 4
CO2 12,2
HC ppm. 110
o2 0.2
Lambda 0 .89
Tässä vielä päästöt tasan vuosi ja 6tkm sitten ihan varmuuden vuoksi
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0,04
CO2 13,5
HC ppm. 55
o2 1,5
Kierroksilla:
CO% 0.15
CO2 13,3
HC ppm. 16
o2 0.9
Lambda 1,03
Eli CO% ja HC liian korkeat sekä lambda kierroksilla alle 0,97
Tulpat ja ilmanputsari on uusia, Tulpanjohdot on vaihdettu toisiin käytettyihin kun entiset löi läpi.
Mikäs kaikki mahdollinen on voinut aiheuttaa noin suuren eron päästöihin tuossa vuoden ja 6tkm aikana?
Itse en ole ikinä joutunut päästöjen kanssa taistelemaan joten en oikein näistä älyäkään mitään.
Kertokaas vinkkiä mistä lähteä vikaa etsimään/mitä osia vaihtamaan? Kiitokset etukäteen!
Auto siis E30 -92 325i cabrio.
Päästöistähän siellä tuli sanomista. Tämmösiä lukemia tuli:
Tyhjäkäynnillä:
CO% 3,87
CO2 12,3
HC ppm. 188
o2 0.3
Kierroksilla:
CO% 4
CO2 12,2
HC ppm. 110
o2 0.2
Lambda 0 .89
Tässä vielä päästöt tasan vuosi ja 6tkm sitten ihan varmuuden vuoksi
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0,04
CO2 13,5
HC ppm. 55
o2 1,5
Kierroksilla:
CO% 0.15
CO2 13,3
HC ppm. 16
o2 0.9
Lambda 1,03
Eli CO% ja HC liian korkeat sekä lambda kierroksilla alle 0,97
Tulpat ja ilmanputsari on uusia, Tulpanjohdot on vaihdettu toisiin käytettyihin kun entiset löi läpi.
Mikäs kaikki mahdollinen on voinut aiheuttaa noin suuren eron päästöihin tuossa vuoden ja 6tkm aikana?
Itse en ole ikinä joutunut päästöjen kanssa taistelemaan joten en oikein näistä älyäkään mitään.
Kertokaas vinkkiä mistä lähteä vikaa etsimään/mitä osia vaihtamaan? Kiitokset etukäteen!
Comment