Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i päästöt. Korjattu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    #16
    Originally posted by jr66 View Post
    On.
    Läppä kiinni- asennossa keskimmäinen ja toinen reuna kytketty toisiinsa, täyskaasulla kesk. ja se toinen reuna, 3 pinniä siis siinä liittimessä.
    Pitää naksahtaa heti kun läppä vähänkin aukeaa, jos ei niin säädetty väärin. Naksahtaa myös kiinnipäin mennessä juuri ennenkuin liike lakkaa. Ei naksahda täyskaasuasennossa ja kytkeytyy ko. kohdassa selvästi ennenkuin läppä on täysin auki, tämä kohta vaihtelee jostain syystä riippuen mikä kone kyseesssä.
    Jos tarvii säätää, ruuveja ei saa auki läppäkotelon ollessa kiinni imusarjassa.

    Kiitos!

    Eli säädetään ilmeisesti fyysisesti kiinnityskohtaa siirtämällä vai? Pitääpä testailla kunhan tallilla seuraavan kerran käyn?

    Tämä ei kuitenkaan päästöihin pitäisi vaikuttaa ainakaan osakaasulla jos tunnistaa vain kaasun pois ja hana pohjassa?
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • -Tk-
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 387
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by Miku View Post
      Kiitos!

      Eli säädetään ilmeisesti fyysisesti kiinnityskohtaa siirtämällä vai? Pitääpä testailla kunhan tallilla seuraavan kerran käyn?

      Tämä ei kuitenkaan päästöihin pitäisi vaikuttaa ainakaan osakaasulla jos tunnistaa vain kaasun pois ja hana pohjassa?
      Se säätö on tällainen kuin linkin kuvassa
      Have you been looking for used BMW parts for sale? Prussian Motors has everything you need! Click the link above to browse our inventory today.


      Joo eipä se päästöihin vaikuta kuin korkeintaan tyhjäkäynnillä.
      325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        #18
        Nyt on lambda vaihdettu uuteen bocshilaiseen näin aluksi. Entinen oli joku tarvike. Maanantaina mittauttaa päästöt muuttuko miksikään.
        Jos lambdan lämmitys on mykkä niin toimiiko lambda ollenkaan? Millaista vastusta tuon ehjän lämmitysvastuksen pitäisi näyttää?
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • Miku
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 2624
          • Kajaani

          #19
          Jeps. Co 0/0 ja hc 30/60 eli läpi kevyesti lambdan vaihdolla. Kiitokset vielä vastanneille!
          TEAM "Peli Menetetty"
          Nyt:
          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
          E30 320i 2d m20b27 tic project
          E38 728ia
          E46 316i sedan
          Ex:
          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            #20
            Originally posted by Miku View Post
            Jos lambdan lämmitys on mykkä niin toimiiko lambda ollenkaan? Millaista vastusta tuon ehjän lämmitysvastuksen pitäisi näyttää?
            Kyllähän sen sitte pitäs näyttää oikein kuhan lämpenee vaan. Tolla vastuksella vaan lämmitetään se kun moottori on kylmä että rupeis näyttään nopeempaa oikein. Sen pitäs näyttää auto käynnissä jotain +14V ja en tiä lakkaako toi lämmitysvastus sitte lämmittämästä kuhan lambda/moottori on tarpeeksi lämmin....

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by Make H. View Post
              Kyllähän sen sitte pitäs näyttää oikein kuhan lämpenee vaan. Tolla vastuksella vaan lämmitetään se kun moottori on kylmä että rupeis näyttään nopeempaa oikein. Sen pitäs näyttää auto käynnissä jotain +14V ja en tiä lakkaako toi lämmitysvastus sitte lämmittämästä kuhan lambda/moottori on tarpeeksi lämmin....
              Hmm... kummallinen vastusarvo tuo 14 V

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                #22
                Originally posted by jr66 View Post
                Hmm... kummallinen vastusarvo tuo 14 V
                NusNus? ....

                En ite auton käydessä noista mitään järkevää vastusarvoa saanut mutta pitänee mitata nyt kun on lambda irtaallaan o.O?
                Last edited by Make H.; 16-04-2013, 19:32.

                Comment

                • Miku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 2624
                  • Kajaani

                  #23
                  Käytetääs samaa topikkia hyväksi. Matalilta kierroksilta kun lyö kytkimen pohjaan ja nostaa kaasun laskee käynti todella matalalle että meinaa sammua. Tyhjäkäyntiä humppaa hetken kunnes nostaa keikat sinne 950 Rpm joka sekin liian korkea.

                  Missä vois vika olla?
                  TEAM "Peli Menetetty"
                  Nyt:
                  E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                  E30 320i 2d m20b27 tic project
                  E38 728ia
                  E46 316i sedan
                  Ex:
                  3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    #24
                    Ja taas stna.

                    Joop, aurinko paistaa täydeltä taivaalta vaan eipä paljoa avolla ajeta.

                    Elikkä taas kerran, katsastuksen ainut hylkäys syy korkeat päästöt.

                    Auto siis E30 -92 325i cabrio.

                    Tyhjäkäynnillä:

                    CO% 4.18
                    CO2 12.2
                    HC 213
                    O2 0.1

                    Kierroksilla:

                    CO% 4.16
                    CO2 12.2
                    HC 130
                    O2 0.1
                    Lambda 0.88

                    Tämän jälkeen vaihdettu katti sekä uusi boschin lambda eikä vaikutusta.

                    Maanantailla varattu taas uusi mittausaika joten ideoita?

                    Mulla on toinen täydellinen m20b25 tekniikka mutta se on sillä vanhemmalla motronicilla mutta ainakin imm näytti olevan samalla osanumerolla joten vaihdan ainakin sen sekä uudet tulpat.

                    Mahdollisesti myös sen ecun lämpöanturin jos on samanlainen ja se jostain löytyy.

                    Vinkkejä mitä tsekata? Kiire olis saada auto ajoon.
                    Last edited by Miku; 23-05-2014, 17:02.
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #25
                      Originally posted by Miku View Post
                      Joop, aurinko paistaa täydeltä taivaalta vaan eipä paljoa avolla ajeta.

                      Elikkä taas kerran, katsastuksen ainut hylkäys syy korkeat päästöt.

                      Auto siis E30 -92 325i cabrio.

                      Tyhjäkäynnillä:

                      CO% 4.18
                      CO2 12.2
                      HC 213
                      O2 0.1

                      Kierroksilla:

                      CO% 4.16
                      CO2 12.2
                      HC 130
                      O2 0.1
                      Lambda 0.88

                      Tämän jälkeen vaihdettu katti sekä uusi boschin lambda eikä vaikutusta.

                      Maanantailla varattu taas uusi mittausaika joten ideoita?

                      Mulla on toinen täydellinen m20b25 tekniikka mutta se on sillä vanhemmalla motronicilla mutta ainakin imm näytti olevan samalla osanumerolla joten vaihdan ainakin sen sekä uudet tulpat.

                      Mahdollisesti myös sen ecun lämpöanturin jos on samanlainen ja se jostain löytyy.

                      Vinkkejä mitä tsekata? Kiire olis saada auto ajoon.
                      Ihan aluksi. Mittaa ja säädä venttiilien välykset KYLMÄNÄ 0,25:een, varmuudeksi vaikka hieman väljemmiksi. Liian tiukat välykset nostaa M20:ssä todella helposti päästöjä. Tuon jälkeen IMM voisi olla seuraava, kuten itsekin arvelit. Just tuossa Pretoriaani nimimerkin 316i teki samaa ja varmasti toimivalla IMM:llä päästöt kuntoon.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Miku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 2624
                        • Kajaani

                        #26
                        Originally posted by T3 View Post
                        Ihan aluksi. Mittaa ja säädä venttiilien välykset KYLMÄNÄ 0,25:een, varmuudeksi vaikka hieman väljemmiksi. Liian tiukat välykset nostaa M20:ssä todella helposti päästöjä. Tuon jälkeen IMM voisi olla seuraava, kuten itsekin arvelit. Just tuossa Pretoriaani nimimerkin 316i teki samaa ja varmasti toimivalla IMM:llä päästöt kuntoon.
                        Noin 6tkm sitten oon välykset säätänyt mutta voisihan nuo tarkastaa onko sinne päinkään enää.... Tuon imm vaihdan joka tapauksessa kerran sellainen hyllystä löytyy niin on sekin poissuljettu sitten.

                        Kiitoksia!
                        TEAM "Peli Menetetty"
                        Nyt:
                        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                        E30 320i 2d m20b27 tic project
                        E38 728ia
                        E46 316i sedan
                        Ex:
                        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                        Comment

                        • Pretoriaani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 3842
                          • Hyvinkää, Finland

                          #27
                          Originally posted by T3 View Post
                          Just tuossa Pretoriaani nimimerkin 316i teki samaa ja varmasti toimivalla IMM:llä päästöt kuntoon.
                          Joo. IMM vaihtui ja päästöt meni heittämällä läpi sen jälkeen.
                          I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by Miku View Post
                            Käytetääs samaa topikkia hyväksi. Matalilta kierroksilta kun lyö kytkimen pohjaan ja nostaa kaasun laskee käynti todella matalalle että meinaa sammua. Tyhjäkäyntiä humppaa hetken kunnes nostaa keikat sinne 950 Rpm joka sekin liian korkea.

                            Missä vois vika olla?
                            Siis, imuvuotoa?

                            Comment

                            • Miku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 2624
                              • Kajaani

                              #29
                              Viikonloppuna tuli tehtyä seuraavaa:

                              -Ecun lämpöanturi mitattu että kunnossa
                              -Venttiilivälysten tarkastus/säätö. Parissa oli aika tiukka 0.25 joita vähän löysäsin, muuten ok.
                              -imm vaihtoon
                              -Bensapaineensäädin vaihtoon
                              -Uudet tulpat
                              -Juotua kaksi päivää viinaa

                              Saihan sitä laput ja keskiviikkona kohti konttoria!

                              Kiitokset neuvoneille! Palaan asiaan luultavasti taas ensi keväänä
                              TEAM "Peli Menetetty"
                              Nyt:
                              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                              E30 320i 2d m20b27 tic project
                              E38 728ia
                              E46 316i sedan
                              Ex:
                              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                              Comment

                              • mujunensimo
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2010
                                • 63
                                • Tampere

                                #30
                                Samansuuntaiset oli omassakin päästöt viime perjantaina konttorilla. Omaan auttoi bensa-asemalla käynti, ja reilu kaasunkäyttö ennen uusintamittausta.
                                Koneena myöskin m20B25. Voisiko tuo nykybensa "vanhentua" jo talven aikana?
                                Last edited by mujunensimo; 26-05-2014, 20:52.
                                325i Cabriolet E30 1987

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎