318is voi ahtaa 323i tehoihin asti ilman abs,mikäli se muuten on mahdollista kun lähes kaikki nämä 318is on vähäpäästöisiä.
Miten saan turbon luvat e30:n??
Collapse
X
-
Originally posted by M325i View Post318is voi ahtaa 323i tehoihin asti ilman abs,mikäli se muuten on mahdollista kun lähes kaikki nämä 318is on vähäpäästöisiä.Last edited by Harri G; 15-11-2012, 21:48.E39 ja E91
Comment
-
Originally posted by Harri G View PostOnko tästä faktaa esittää? Mielestäni tämä pätee silloin kun 323i oli mallisarjan tehokkain :thinkN62 Money Spender Club
Comment
-
Originally posted by intfreak View PostKukaan ei pakota vertaamaan mallisarjan tehokkaimpaan. Jos tehot nousee 323i tasolle (ei yli), voidaan sitä käyttää vertailumallina.E39 ja E91
Comment
-
Originally posted by jr66 View PostEhkä näin mutta 136 hv -> 150 hv ahtamalla, eikö tuon 14 hv. saa muutenkin, ei tarvi niitä lupia niin pirusti.
Ainakin ennen on onnistunut -89 kopassa käyttää vertailumallina 323i:tä,mutta jokainen tarkistakoon nykyhetken asian katsastuskonttorilta,samaa mallisarjaa ovat molemmat.E30 ja E46 ///M
Comment
-
Originally posted by Harri G View PostAi riippumatta siitä milloin E30 malli on valmistettu, esim 91 vuosimallista voi verrata 323i malliin? Ja mikäs se on se mallisarjan tehokkain? 325i vai 320is? Tämän logiikan mukaan 325i malliin voi verrata, mutta jos yli menee, verrataan 320is? Heittäydyn ehkä tyhmäksi mutta haluan selvyyttä.
Originally posted by jr66 View PostEhkä näin mutta 136 hv -> 150 hv ahtamalla, eikö tuon 14 hv. saa muutenkin, ei tarvi niitä lupia niin pirusti.Last edited by Skarpa; 16-11-2012, 12:04.
Comment
-
Originally posted by Skarpa View PostJos mennään tarkkaan pykälien mukaan, on mallisarjan tehokkain tuo 320is, eli +20% sääntö pätisi vain siihen verrattaessa. Käytännössä kuitenkin 325i:tä pidetään konttoreilla useimmiten mallisarjan tehokkaimpana johtuen siitä, että useimmat inssit eivät edes tiedosta 320is:än olemassoloa. Helpoin tie katsastukseen on 325i:n käyttäminen vertailumallina ja se menee varmaan läpi 99 tapauksessa sadasta, ellei useammin. 320is on sitten pieni bonuskortti, jonka voi vetää esiin, jos on tarvetta. Yleensä siis moottorinvaihdon yhteydessä, jos uudessa moottorissa on paperilla enemmän kuin 204 mutta vähemmän kuin 230 pollea. Pelkästään ahdettaessa on harvoin tarvetta 320is:lle vertailumallina, koska moottori on helppo säätää niin, ettei 204 hv ylity.
Hei, haluatteko kuulla toimistoassistentin vastauksenHauki on kala ja ahvenella on myös kidukset.
Hei,
Trafi kehoitti kysymään seuraavaa asiaa valmistajan edustajalta eli BMW Suomelta. Kysymys kuuluu, mikä on E30 mallisarjan tehokkain? Ja milloin ko. malliin on tullut ABS-jarrujärjestelmä vakiovarusteeksi? 325i malliin on ilmeisesti tullut 9/86 vakioksi ABS-jarrut. Kuuluuko 320is tai M3 E30 mallisarjaan?
-Harri Granqvist
---------------------------------
Hyvä BMW-asiakas
Kiitos yhteydenotostanne.
E30 mallisarjan tehokkain malli on M3.
Perusmalleista tehokkain on 325i
325i ja M3 mallit on valmistettu ABS jarrujen kanssa.
ABS SA210
Standard only for 325i/4
1992 Standard for 325i/2,318is/4,
Since Sep. 1992 ABS standard for E36/4 and E36/2
Best regards,
Johanna Jämsén
Office Assistant
BMW Group Suomi
Äyritie 8 b
FIN-01510 Vantaa
T +358 9 613 741
F +358 9 6137 4222
[email protected]
-------------------------------------
Oy BMW Suomi Ab
Business ID: 09880059
Board location: Helsinki
----------------------------------------------Last edited by Harri G; 19-11-2012, 14:11.E39 ja E91
Comment
-
Originally posted by jr66 View PostAi nykyään m3 on e30-mallisarjaa ?? Ja aina vakiona 325i absit vai onko minulla luetun ymmärtäminen nyt hieman vajavaista :think
BMW:n kanta on, että M3 kuuluu E30 mallisarjaan - Trafin kanta on, että ei kuulu, tai että E30 ei ole lain tarkoittama mallisarja. Mietin tuota toimistosihteerin vastausta. Antaako tuo /4 tuossa kohdassa 325i/4 jotakin lisätietoa asiasta? Koitin googlailla asiaa, mutta huonolla menestyksellä, koska google jättää erikoismerkit huomiotta.
Comment
-
Jännä juttu mutta M3 ei passaa vertaulu autoksi juurikin sen takia että M3 ei ole samaa mallisarjaa E30 kanssa. Tämän kysyin konttorilta. Itsellä tulossa juurikin E30/316 jossa täydellinen 325 alusta. Tehoraja 170hp. Kysytty juttu tämäkin. Jos viittisitte hieman esim. Realia käyttää ja vertailla 325 ja 320is jarruja keskenään huomaisitte että eroa näissä ei ole muuta kuin ABS. Ja itseltäni puuttuu juurikin tuo ABS niin vertailu autona käytetään 325. Eikä tässä tapauksessa ole mitään +20% Koska vertaulu autona ei käytetä 320is:sää. Se on selkeä 170hp paperit konttorille ja sillä siisti. Mallisarjan tehokkain on 320is ja jos sitä käytetään vertailu autona on autossa oltava ABS ja tällöin saadaan ylittä 320is:n tehot 20%. Nyt puhun sitten vm -85 autoista joita tulen käyttämään vertaulu autoina omalla kohdallani.
Comment
-
Originally posted by Ile82 View PostJännä juttu mutta M3 ei passaa vertaulu autoksi juurikin sen takia että M3 ei ole samaa mallisarjaa E30 kanssa. Tämän kysyin konttorilta.
Originally posted by Ile82 View PostItsellä tulossa juurikin E30/316 jossa täydellinen 325 alusta. Tehoraja 170hp. Kysytty juttu tämäkin.
Originally posted by Ile82 View PostJos viittisitte hieman esim. Realia käyttää ja vertailla 325 ja 320is jarruja keskenään huomaisitte että eroa näissä ei ole muuta kuin ABS.
Originally posted by Ile82 View PostJa itseltäni puuttuu juurikin tuo ABS niin vertailu autona käytetään 325. Eikä tässä tapauksessa ole mitään +20% Koska vertaulu autona ei käytetä 320is:sää. Se on selkeä 170hp paperit konttorille ja sillä siisti. Mallisarjan tehokkain on 320is ja jos sitä käytetään vertailu autona on autossa oltava ABS ja tällöin saadaan ylittä 320is:n tehot 20%. Nyt puhun sitten vm -85 autoista joita tulen käyttämään vertaulu autoina omalla kohdallani.Last edited by Skarpa; 19-11-2012, 16:09.
Comment
-
Originally posted by Ile82 View PostJännä juttu mutta M3 ei passaa vertaulu autoksi juurikin sen takia että M3 ei ole samaa mallisarjaa E30 kanssa. Tämän kysyin konttorilta. Itsellä tulossa juurikin E30/316 jossa täydellinen 325 alusta. Tehoraja 170hp. Kysytty juttu tämäkin. Jos viittisitte hieman esim. Realia käyttää ja vertailla 325 ja 320is jarruja keskenään huomaisitte että eroa näissä ei ole muuta kuin ABS. Ja itseltäni puuttuu juurikin tuo ABS niin vertailu autona käytetään 325. Eikä tässä tapauksessa ole mitään +20% Koska vertaulu autona ei käytetä 320is:sää. Se on selkeä 170hp paperit konttorille ja sillä siisti. Mallisarjan tehokkain on 320is ja jos sitä käytetään vertailu autona on autossa oltava ABS ja tällöin saadaan ylittä 320is:n tehot 20%. Nyt puhun sitten vm -85 autoista joita tulen käyttämään vertaulu autoina omalla kohdallani.Se jarrujen vastaavuus menee juuri että "mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä tms".
Originally posted by Skarpa View Post325i vertailuautona on hyvä valinta. Vuoden -85 320is olisi vähän hankalampi tapaus.E39 ja E91
Comment
-
Jos M3 olisi samaa mallisarjaa saataisiin toki tehokkaampia autoja muutoskatsastettua, siihen kai sillä pyritään.
Rakentajille tuo 320is tai sitä ennen tehokkaimpana pidetty 325i on kuitenkin parempi mallisarjan tehokkain.
Miksikö? Rahasta se vain on kiinni.
Jos M3 olisi samaa mallisarjaa pitäisi kaikki muutoskatsastuksessa yli 170 hevosvoimiseksi merkittävät autot varustaa M3 mallia vastaavin alusta- ja jarruosin.
Teknisesti perusteltu ja hyvä muutos, mutta hinnallisesti kovin paljon nykyistä kalliimpi.
Tietysti jos käyttää esim M3 mallia parempia komponentteja niin nekin voisivat kelvata.
EDIT:
Originally posted by Harri G View PostEn nyt tätä kiveä välttämättä halunnut kääntää, mutta oletko ajatellut, milloin 320is:ssä on ABS:t vakionaSe jarrujen
Last edited by Rocla; 19-11-2012, 21:59.Olli.
Comment
-
Originally posted by Harri G View PostJoo kylläpä tämä oli tiedossa.
Hei, haluatteko kuulla toimistoassistentin vastauksenHauki on kala ja ahvenella on myös kidukset.
Hei,
Trafi kehoitti kysymään seuraavaa asiaa valmistajan edustajalta eli BMW Suomelta. Kysymys kuuluu, mikä on E30 mallisarjan tehokkain? Ja milloin ko. malliin on tullut ABS-jarrujärjestelmä vakiovarusteeksi? 325i malliin on ilmeisesti tullut 9/86 vakioksi ABS-jarrut. Kuuluuko 320is tai M3 E30 mallisarjaan?
-Harri Granqvist
---------------------------------
Hyvä BMW-asiakas
Kiitos yhteydenotostanne.
E30 mallisarjan tehokkain malli on M3.
Perusmalleista tehokkain on 325i
325i ja M3 mallit on valmistettu ABS jarrujen kanssa.
ABS SA210
Standard only for 325i/4
1992 Standard for 325i/2,318is/4,
Since Sep. 1992 ABS standard for E36/4 and E36/2
Best regards,
Johanna Jämsén
Office Assistant
BMW Group Suomi
Äyritie 8 b
FIN-01510 Vantaa
T +358 9 613 741
F +358 9 6137 4222
[email protected]
-------------------------------------
Oy BMW Suomi Ab
Business ID: 09880059
Board location: Helsinki
----------------------------------------------
Tosta näkee hyvin miten täällä(BMW -Suomi) asiat tiedetään...
Ei ihme miten vaikeaa täällä on saada mitään kilpiin "laillisesti". Maahantuonti ei tiedä mitään, trafi sysää nykyään vastuun konttoreille, joissa on yhtä monta tulkintaa kuin inssejäkin.
Heti kun saat auton jossain läpi, seuraava leima voi olla tulematta.
Jos noi säännöt olis kaikille samat, niin varmasti pienenis toi kusettaminen/kertomatta jättäminen leimattavissa harrastepeleissä.
Itseä vituttaa suunnattomasti se vitun arpominen konttorilla kun kysyy muutoksista.
Esim.
-Forssassa mikään konttori ei suostunut muutoskatsastamaan isompia jarruja, soittokierros ja Kaarinasta löytyi paikka jossa onnistui mukisematta.
-Kaarinassa ja Forssassa taas ABS pumpun siirtäminen oli maailman vakavin asia ja molemmista soittivat trafille jossa asia tuomittiin laittomaksi ja turvavarusteisiin(airbag) rinnastettavaksi laitteeksi johon ei saa koskea mitenkään. Jos putket pitenee hydrauliikka yksikön pulssit ei ole enää samat kuin tehtaalla on suunniteltu, oli trafin vastaus.
Loimaalla ei taas ollut ongelmia jos pumppua siirtää.
Ymmärsivät putkien pituuksien muuttuvan jo korjaamoilla joissa putket väännetään käsin metritavarasta.Aprilia RSV4
Comment
Comment