memebuy23buy

Miten saan turbon luvat e30:n??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • billy
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2012
    • 1052
    • Finland

    #31
    Taitaa olla kahta eri kansakuntaa kun jakaa mielipiteet abs jarrujen pakollisuudesta. Täällä meilläpäin ollaan sitä mieltä ettei tarvitse abs jarruja mun projektiin, tarkka käyttöönotto pv 1.2.1987. Rekisteriotteessa kylläkin lukee abs jarrut saatava lisävarusteena. Painotettiin että ei kaikissa 325 ole abseja, joka kyllä itsellenikin jo selvä.
    Last edited by billy; 15-11-2012, 10:24.

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2967
      • Uusikaupunni

      #32
      Originally posted by billy View Post
      Taitaa olla kahta eri kansakuntaa kun jakaa mielipiteet abs jarrujen pakollisuudesta. Täällä meilläpäin ollaan sitä mieltä ettei tarvitse abs jarruja mun projektiin, tarkka käyttöönotto pv 1.2.1987. Rekisteriotteessa kylläkin lukee abs jarrut saatavana lisävarusteena. Painotettiin että ei kaikissa 325 ole abseja, joka kyllä itsellenikin jo selvä.
      Olikohan se joskus x/87 kun ABSit tuli vakiovarusteeksi 325i:hin, sen jälkeen valmistettuihin pitää laittaa ABS jos verrataan 325i.
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        #33
        Se on 9/86 jonka jälkeen ABS vakiona 325i:ssä ja sillä saletti. Siitä ei ole miitään eri kansakuntia tai teorioita.
        E39 ja E91

        Comment

        • M-T2
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 733
          • Sawo

          #34
          Itelläkin on selvillä, että jos 325 niin pitää olla absit, mutta miten on 318is laita kun teho tavoitteet on huomattavasti pienemmät.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16577
            • Asikkala

            #35
            Originally posted by M-T2 View Post
            mutta miten on 318is laita kun teho tavoitteet on huomattavasti pienemmät.
            Eli ? Öö, hetkinen. Is vakiona 136 hv ja ahdettuna tavoite pienempi kuin 325i vai mitä tässä ollaan tekemässä :think

            Comment

            • M-T2
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 733
              • Sawo

              #36
              Originally posted by jr66 View Post
              Eli ? Öö, hetkinen. Is vakiona 136 hv ja ahdettuna tavoite pienempi kuin 325i vai mitä tässä ollaan tekemässä :think
              Sori tuo teho tavoite oli hieman väärin sanottu vaan sitä tässä omalle kohdalle pähkäilen, että mitä käytän vertailu kohteena kun on 1,8 ja ei vähäpäästöinen ja ei ole abs jarruja, että tarviiko niitä abseja samalla tavalla kuin 2,5 kun alustahan on muuten sama.

              Comment

              • Skarpa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 3424
                • Kotka

                #37
                Originally posted by M-T2 View Post
                Sori tuo teho tavoite oli hieman väärin sanottu vaan sitä tässä omalle kohdalle pähkäilen, että mitä käytän vertailu kohteena kun on 1,8 ja ei vähäpäästöinen ja ei ole abs jarruja, että tarviiko niitä abseja samalla tavalla kuin 2,5 kun alustahan on muuten sama.
                Vertailumalli riippuu tehosta. Sun auton teho on tällä hetkellä papereissa se 136 hv. Jos asennat autoon remmiahtimen, se rinnastuu lakipykälissä siihen, että vaihtaisit autoon tehokkaaman moottorin. Auton tehot kasvavat, ja auton alusta ja jarrut pitää päivittää vastaamaan tehon lisäystä. 318is:stä seuraava tehokkaampi malli on 325i. Autosi alustan pitää muutoskatsastettaessa vastata saman vuosimallin 325:tä. Muutoin alusta on 318is:ssä jo valmiiksi sama mutta tuon vuosimallin 325:sissa on vakiona ABS-jarrut, joten joudut asentamaan sellaiset omaan autoosikin.
                Last edited by Skarpa; 15-11-2012, 12:40.
                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                E30 Armo "330i"

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #38
                  Jos tehot kasvavat tuosta IS:n 136hv yhdenkin heposen niin kyllä sen kuuluu silloin vastata kaikilta osin sitä 325i:stä joka on seuraavana vuorossa tehojen puolesta. Remmittämien/ahtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • billy
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2012
                    • 1052
                    • Finland

                    #39
                    Selvittelin asiaa nuista abs pakollisuudesta 325 e30 ja toukokuu 1987 abs tuli pakolliseksi jokseenkin oli jo aijemmin lisävarusteena ja tästä mulle faktaa tulossa leimoineen joten kumoaa tuon "saletti" väitteen että 9.1986 lähtien pakollinen.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16577
                      • Asikkala

                      #40
                      Originally posted by billy View Post
                      Selvittelin asiaa nuista abs pakollisuudesta 325 e30 ja toukokuu 1987 abs tuli pakolliseksi jokseenkin oli jo aijemmin lisävarusteena ja tästä mulle faktaa tulossa leimoineen joten kumoaa tuon "saletti" väitteen että 9.1986 lähtien pakollinen.
                      Pakollinen missä ? Ja kumoaako mitään jos on vakiona 9/86 lähtien :think

                      Comment

                      • billy
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2012
                        • 1052
                        • Finland

                        #41
                        Siis sorry joo vakiona 9/86 lähtien abs. eli tuotu myös senkin jälkeen ilman abs jarrujärjestelmää 5/87 muutos, näin itse ymmärrsin.

                        Comment

                        • Skarpa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 3424
                          • Kotka

                          #42
                          Originally posted by billy View Post
                          Siis sorry joo vakiona 9/86 lähtien abs. eli tuotu myös senkin jälkeen ilman abs jarrujärjestelmää 5/87 muutos, näin itse ymmärrsin.
                          Viittaat ilmeisesti siihen, että valmistuspäivämäärä on eri, kuin käyttöönottopäivämäärä? Ei oo koskaan ollu omakohtaisesti tapetilla niin en tiedä kumpaa päivää AKE syynää.
                          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                          E30 Armo "330i"

                          Comment

                          • HärskiH
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2012
                            • 99
                            • Tampere

                            #43
                            Originally posted by mabo View Post
                            isot tolpat eteen, 325 vakaajat, tuuletetut etulevyt, taka-akseli levyjarruin ja sitten muutoskatsastus... siinähän se sitten olikin. ja tehoja saa olla 170+20%, jos muistan oikein...
                            Eli 318is ja 325 malleihin ei tarvitsis tehdä mitään muutoksia paitsi itse turbotus että saa muutoskatsastettua turbolle?

                            E:Katsastusmiehen näkökulmasta siis
                            www.vh-toiminta.fi

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16577
                              • Asikkala

                              #44
                              Originally posted by HärskiH View Post
                              Eli 318is ja 325 malleihin ei tarvitsis tehdä mitään muutoksia paitsi itse turbotus että saa muutoskatsastettua turbolle?

                              E:Katsastusmiehen näkökulmasta siis
                              Jep, paitsi jos ne absit pitää olla.

                              Comment

                              • Harri G
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 9041
                                • Iisalmi

                                #45
                                Originally posted by billy View Post
                                Siis sorry joo vakiona 9/86 lähtien abs. eli tuotu myös senkin jälkeen ilman abs jarrujärjestelmää 5/87 muutos, näin itse ymmärrsin.
                                Tuon voisi itse asiassa joku varmistaa eli meneekö käyttöönottopäivän mukaan tuo abs, eli joissain trafin tapauksissa ainakin valmistusajankohdalla ei ole mitään merkitystä vaan katsotaan käyttöönottopäivää. Mites se on tässä abs-asiassa? Pitääkö olla abs jos käyttöönotettu 9/86 jälkeen?

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Jep, paitsi jos ne absit pitää olla.
                                Ja tämä ei ole vaan yksi hymiön lisääminen lauseen perään Siinä kun alat vaihtaa tolpat ja takavetarit/kynkät sekä vedät uudet jarruputket kun vanhoista loppuu pituus kesken, laitat johtosarjat ja boksit ja valot mittaristoon toimimaan, abs-yksikön jne. Ei ole kuitenkaan ihan niks-naks homma. Toki mahdollinen ja jos tietää mitä tekee niin viikonlopun homma. Ei se sattumalta mullakaan ole 85 tuo projektin vuosimalli
                                Last edited by Harri G; 15-11-2012, 21:23.
                                E39 ja E91

                                Comment

                                Working...
                                X