Announcement

Collapse
No announcement yet.

bensansyötön sähköongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _E30M50B25_
    Newbiemmer
    • Oct 2012
    • 28
    • Helsinki

    #16
    Taisi mennä koheltamiseksi. Eli mittasin siitä releen 85 pinnistä. Käyn kohta tarkistamassa, mutta uskoisin että ollaan alkutilanteessa. Eli 87 varmaankin näyttää nollaa vaikka rele naksahtaa.

    Comment

    • _E30M50B25_
      Newbiemmer
      • Oct 2012
      • 28
      • Helsinki

      #17
      Juu. eli lähtötilanteessa ollaan. Virrat kun on pois päältä niin 30 pinniin tulee 12v kuten kuulukiin. Virrat kun kääntää päälle, niin rele naksahtaa, mutta 87 on pimeänä. 30 ja 86 näyttää suunnilleen 6 volttia tässä vaiheessa.

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        Onko sillä releellä maadoitus ?
        Aivan totta, ei taida olla:think
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • _E30M50B25_
          Newbiemmer
          • Oct 2012
          • 28
          • Helsinki

          #19
          Onko sen kammen asentotunnistimen lisäksi muita osia jotka voi aiheuttaa tämmösen vian? Täs alkaa menemään peukku suuhun..

          Comment

          • Slazha
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2284
            • Joensuu/Syvyys

            #20
            Originally posted by _E30M50B25_ View Post
            Onko sen kammen asentotunnistimen lisäksi muita osia jotka voi aiheuttaa tämmösen vian? Täs alkaa menemään peukku suuhun..
            Jos sieltä tulee 6volttia jostain kohti niin vika on johdotuksessa, huono kontakti liitoksessa tms.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            E36 318is class II, e30 turpo

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              #21
              Originally posted by _E30M50B25_ View Post
              Juu. eli lähtötilanteessa ollaan. Virrat kun on pois päältä niin 30 pinniin tulee 12v kuten kuulukiin. Virrat kun kääntää päälle, niin rele naksahtaa, mutta 87 on pimeänä. 30 ja 86 näyttää suunnilleen 6 volttia tässä vaiheessa.
              Onhan akussa virtaa? Jos on niin johto on jostain poikki.

              edit: slazha kerkes enste.
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • _E30M50B25_
                Newbiemmer
                • Oct 2012
                • 28
                • Helsinki

                #22
                kyllä se 12v sinne tulee. vika oli mittaajassa. 87 näyttää siis vaan nollaa. Mikäs se viereinen sininen rele muute on? siinä on aivan sama tilanne. Eli naksahtaa ja 30, 86 näyttää 12v, mutta 87 nollaa.

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #23
                  Jos rele naksahtaa ja 87 näyttää nollaa niin jossain on oikosulku. Jos akussa riittää virta ja sulakkeet ei pala niin auto palaa.

                  Lyhyt kertaus releistä:

                  30= +12v akulta. Tässä siis jännite vaikka autossa virta pois päältä
                  87= lähtevä +12v sille laitteelle jota halutaan pyörittää. Tässä jännite kun rele vetää eli "naksahtaa"
                  85= releen kelan ohjausjännite +12v
                  86= releen kelan ohjausmaa

                  85/86 voidaan kääntää jos rele ei ole ns. diodirele. 85/86 jännitteet riippuu millä ja miten relettä ohjataan. Relettä ohjataan joko jännitteellä tai maadoittamalla.

                  Bemarin releissä on huomioitava ettei napaisuus ole standardi. Navat on kuitenkin merkitty eo. mukaisesti joten jos releitä vaihdetaan on oltava tarkkana että napaisuus säilyy oikeana.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    #24
                    No jos 87 näyttää nollaa niin eikö se rele ole silloin rikki ?

                    Comment

                    • _E30M50B25_
                      Newbiemmer
                      • Oct 2012
                      • 28
                      • Helsinki

                      #25
                      Löysin tuolta aiemmista viestiketjuista tämmösen:

                      "Bensapumpun relettä ohjaa motronic, katkomalla releen "vetokelan" maita (pinni 85). Releen pinniin 86 (vetokelan + pinni) tulee +12V virtalukon kautta, kun laitat virrat päälle. Pinniin 30 tulee suoraan akulta +12V (eli siinä on AINA +12V), virta pumpulle menee releen pinnin 87 kautta."

                      Korjatkaa jos menee väärin. Voin testata releen toiminnan vetämällä 30 ja 86 napaan 12v ja navan 85 auton runkoon. Tässä vaiheessa 87 navasta pitäisi tulla 12v, eikö niin? Jos ei, niin miten se pitäisi testata?

                      Comment

                      • _E30M50B25_
                        Newbiemmer
                        • Oct 2012
                        • 28
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by _E30M50B25_ View Post
                        Löysin tuolta aiemmista viestiketjuista tämmösen:

                        "Bensapumpun relettä ohjaa motronic, katkomalla releen "vetokelan" maita (pinni 85). Releen pinniin 86 (vetokelan + pinni) tulee +12V virtalukon kautta, kun laitat virrat päälle. Pinniin 30 tulee suoraan akulta +12V (eli siinä on AINA +12V), virta pumpulle menee releen pinnin 87 kautta."

                        Korjatkaa jos menee väärin. Voin testata releen toiminnan vetämällä 30 ja 86 napaan 12v ja navan 85 auton runkoon. Tässä vaiheessa 87 navasta pitäisi tulla 12v, eikö niin? Jos ei, niin miten se pitäisi testata?
                        Oikaisin sen verran, että löin virrat päälle ja johdolla suoraan 85 navan runkoon. pumppu lähti heti pyörimään. Jostain syystä nyt siis se motronic ei aukaise sitä relettä.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by _E30M50B25_ View Post
                          Löysin tuolta aiemmista viestiketjuista tämmösen:

                          "Bensapumpun relettä ohjaa motronic, katkomalla releen "vetokelan" maita (pinni 85). Releen pinniin 86 (vetokelan + pinni) tulee +12V virtalukon kautta, kun laitat virrat päälle. Pinniin 30 tulee suoraan akulta +12V (eli siinä on AINA +12V), virta pumpulle menee releen pinnin 87 kautta."

                          Korjatkaa jos menee väärin. Voin testata releen toiminnan vetämällä 30 ja 86 napaan 12v ja navan 85 auton runkoon. Tässä vaiheessa 87 navasta pitäisi tulla 12v, eikö niin? Jos ei, niin miten se pitäisi testata?
                          Oikein.

                          Originally posted by _E30M50B25_ View Post
                          Oikaisin sen verran, että löin virrat päälle ja johdolla suoraan 85 navan runkoon. pumppu lähti heti pyörimään. Jostain syystä nyt siis se motronic ei aukaise sitä relettä.
                          Ajonesto/hälytin päällä/rikki ?

                          Comment

                          • _E30M50B25_
                            Newbiemmer
                            • Oct 2012
                            • 28
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Oikein.


                            Ajonesto/hälytin päällä/rikki ?
                            Eipä taida tässä 89 -vuoden helmessä moisia hienouksia olla?

                            Comment

                            • _E30M50B25_
                              Newbiemmer
                              • Oct 2012
                              • 28
                              • Helsinki

                              #29
                              Se kampiakselin asentotunnistinhan tuon olisi ilmeisesti voinut aiheuttaa. Eli edelleen kiinnostaa onko joitain muita osia joiden toimimattomuus lopettaa bensansyötön?

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by _E30M50B25_ View Post
                                Eipä taida tässä 89 -vuoden helmessä moisia hienouksia olla?
                                Eli kyseessä e30. Olisihan sen voinut kertoa heti alussa... Nickistä sen näköjään voi päätellä nyt kun tietää mutta ei tullut ainakaan minulle mieleen aikaisemmin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎