Taisi mennä koheltamiseksi. Eli mittasin siitä releen 85 pinnistä. Käyn kohta tarkistamassa, mutta uskoisin että ollaan alkutilanteessa. Eli 87 varmaankin näyttää nollaa vaikka rele naksahtaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bensansyötön sähköongelmat
Collapse
X
-
Originally posted by _E30M50B25_ View PostOnko sen kammen asentotunnistimen lisäksi muita osia jotka voi aiheuttaa tämmösen vian? Täs alkaa menemään peukku suuhun..Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by _E30M50B25_ View PostJuu. eli lähtötilanteessa ollaan. Virrat kun on pois päältä niin 30 pinniin tulee 12v kuten kuulukiin. Virrat kun kääntää päälle, niin rele naksahtaa, mutta 87 on pimeänä. 30 ja 86 näyttää suunnilleen 6 volttia tässä vaiheessa.
edit: slazha kerkes enste.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Jos rele naksahtaa ja 87 näyttää nollaa niin jossain on oikosulku. Jos akussa riittää virta ja sulakkeet ei pala niin auto palaa.
Lyhyt kertaus releistä:
30= +12v akulta. Tässä siis jännite vaikka autossa virta pois päältä
87= lähtevä +12v sille laitteelle jota halutaan pyörittää. Tässä jännite kun rele vetää eli "naksahtaa"
85= releen kelan ohjausjännite +12v
86= releen kelan ohjausmaa
85/86 voidaan kääntää jos rele ei ole ns. diodirele. 85/86 jännitteet riippuu millä ja miten relettä ohjataan. Relettä ohjataan joko jännitteellä tai maadoittamalla.
Bemarin releissä on huomioitava ettei napaisuus ole standardi. Navat on kuitenkin merkitty eo. mukaisesti joten jos releitä vaihdetaan on oltava tarkkana että napaisuus säilyy oikeana.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Löysin tuolta aiemmista viestiketjuista tämmösen:
"Bensapumpun relettä ohjaa motronic, katkomalla releen "vetokelan" maita (pinni 85). Releen pinniin 86 (vetokelan + pinni) tulee +12V virtalukon kautta, kun laitat virrat päälle. Pinniin 30 tulee suoraan akulta +12V (eli siinä on AINA +12V), virta pumpulle menee releen pinnin 87 kautta."
Korjatkaa jos menee väärin. Voin testata releen toiminnan vetämällä 30 ja 86 napaan 12v ja navan 85 auton runkoon. Tässä vaiheessa 87 navasta pitäisi tulla 12v, eikö niin? Jos ei, niin miten se pitäisi testata?
Comment
-
-
Originally posted by _E30M50B25_ View PostLöysin tuolta aiemmista viestiketjuista tämmösen:
"Bensapumpun relettä ohjaa motronic, katkomalla releen "vetokelan" maita (pinni 85). Releen pinniin 86 (vetokelan + pinni) tulee +12V virtalukon kautta, kun laitat virrat päälle. Pinniin 30 tulee suoraan akulta +12V (eli siinä on AINA +12V), virta pumpulle menee releen pinnin 87 kautta."
Korjatkaa jos menee väärin. Voin testata releen toiminnan vetämällä 30 ja 86 napaan 12v ja navan 85 auton runkoon. Tässä vaiheessa 87 navasta pitäisi tulla 12v, eikö niin? Jos ei, niin miten se pitäisi testata?
Comment
-
-
Originally posted by _E30M50B25_ View PostLöysin tuolta aiemmista viestiketjuista tämmösen:
"Bensapumpun relettä ohjaa motronic, katkomalla releen "vetokelan" maita (pinni 85). Releen pinniin 86 (vetokelan + pinni) tulee +12V virtalukon kautta, kun laitat virrat päälle. Pinniin 30 tulee suoraan akulta +12V (eli siinä on AINA +12V), virta pumpulle menee releen pinnin 87 kautta."
Korjatkaa jos menee väärin. Voin testata releen toiminnan vetämällä 30 ja 86 napaan 12v ja navan 85 auton runkoon. Tässä vaiheessa 87 navasta pitäisi tulla 12v, eikö niin? Jos ei, niin miten se pitäisi testata?
Originally posted by _E30M50B25_ View PostOikaisin sen verran, että löin virrat päälle ja johdolla suoraan 85 navan runkoon. pumppu lähti heti pyörimään. Jostain syystä nyt siis se motronic ei aukaise sitä relettä.
Comment
-
Comment