Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 takapuskurin tukiraudan irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemes
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 17

    E30 takapuskurin tukiraudan irroitus

    Pitäisikö kuvassa näkyvän tukiraudan irrota vetämällä? Molemmista päistä on irroitettu pultit, yhdet kontin sisäpuolelta ja yhdet pohjan puolelta. Olen koittanut antaa lekaa sekä yrittänyt vetää toisella autolla rautaa irti, ei hievahdakkaan. Kyseessä pre-facelift kromipuskurin rauta.

    Last edited by kemes; 11-06-2013, 14:50.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=85165 nämä kaikki?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      #3
      Sulla on jätkä vetokoukku ollu autossas. Siellä kauempana kontissa on kaks pulttia mitkä menee palkkien läpi. Tuon vetokoukun molemmista päistä siis menee runkopalkkien sisään pitkät tuet.
      E39 ja E91

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by kemes View Post
        Pitäisikö kuvassa näkyvän tukiraudan irrota vetämällä? Molemmista päistä on irroitettu pultit, yhdet kontin sisäpuolelta ja yhdet pohjan puolelta. Olen koittanut antaa lekaa sekä yrittänyt vetää toisella autolla rautaa irti, ei hievahdakkaan. Kyseessä pre-facelift kromipuskurin rauta.

        No ei muuten ole.

        Kormipuskuri koostuu keski-ja päätykappaleista, joiden saumakohdissa on kromi"panta". Puskurin sisällä on sileekantaiset pultit joilla se kiinnittyy taivutetun Y:n muotoisiin kannatinrautoihin. Kannatinraudat on kahdella mutterilla per puoli takanaamassa.

        Tuo kuvan ratakisko mahtaa olla joku vetokoukun runko tai mikä lie. Katso että siitä ei lähde haarukat taka-aisojen sisään, sieltä voi olla pulteilla kiinni pystyyn tai sivuttain. Enkä muuten antas kauheesti lekaa tolle takapäälle.

        EDIT: Jaha, hidas
        Last edited by petrolhead; 11-06-2013, 15:19.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • kemes
          Newbiemmer
          • Dec 2005
          • 17

          #5
          Originally posted by Harri G View Post
          Sulla on jätkä vetokoukku ollu autossas. Siellä kauempana kontissa on kaks pulttia mitkä menee palkkien läpi. Tuon vetokoukun molemmista päistä siis menee runkopalkkien sisään pitkät tuet.
          Kromipuskuri oli tässä raudassa kiinni, sen purin siis pois ensin. Koukusta ei kyllä jälkeäkään missään.

          Originally posted by petrolhead
          Kormipuskuri koostuu keski-ja päätykappaleista, joiden saumakohdissa on kromi"panta". Puskurin sisällä on sileekantaiset pultit joilla se kiinnittyy taivutetun Y:n muotoisiin kannatinrautoihin. Kannatinraudat on kahdella mutterilla per puoli takanaamassa.

          Tuo kuvan ratakisko mahtaa olla joku vetokoukun runko tai mikä lie. Katso että siitä ei lähde haarukat taka-aisojen sisään, sieltä voi olla pulteilla kiinni pystyyn tai sivuttain. Enkä muuten antas kauheesti lekaa tolle takapäälle.
          Kyllä kuvauksesi kromipuskurista pitää paikkaansa ja juuri nämä olen purkanut pois ennen kuvan ottamista. Haarukat menevät taka-aisojen sisään ja katsoinkin sitä, että onko siellä pultteja jossain, en nähnyt. Mutta täytyy katsoa toisen kerran kun pääsen tallille.

          Comment

          • grab_
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 2839
            • Uusimaa

            #6
            jep vetokoukun rauta.. näkee että laikalla vedetty koukku pois siitä.. itekkin irrottelin tuon ja aika helposti lähti kun kaikki pultit ottanu pois että tarkisteleppa vielä että on kaikki irti..
            Ei mitään kerrottavaa

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16362
              • Leppävirta

              #7


              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                #8
                No onhan tuossa ihan selkeä jälki missä se koukku on ollu ku on rälläköity irti
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • kemes
                  Newbiemmer
                  • Dec 2005
                  • 17

                  #9
                  Originally posted by grab_ View Post
                  jep vetokoukun rauta.. näkee että laikalla vedetty koukku pois siitä.. itekkin irrottelin tuon ja aika helposti lähti kun kaikki pultit ottanu pois että tarkisteleppa vielä että on kaikki irti..
                  Originally posted by peltone
                  No onhan tuossa ihan selkeä jälki missä se koukku on ollu ku on rälläköity irti

                  Laikalla tehty reikä on mun tekemä ja sitä ei ollut siinä alunperin, käytin reikää irroittamistarkoitukseen.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Voisko olla ihan OEM koukku? Vaan mistäpä noista tietää. Auto on siltä ajalta kun omavalmistekoukutkin oli vielä sallittuja. Ton kuvan mukaan jos kattoo niin mutterit voi olla takahiekkapellin sisäpuolella ja vielä niin että ylemmät on kontin puolella ja alemmat löytyy pohjan alta. Plus noi mitkä menee aisoihin.

                    Mut joo, irronnee samalla periaatteella kuin öljypohjakin: Ota ne viimesetkin irti
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • kemes
                      Newbiemmer
                      • Dec 2005
                      • 17

                      #11
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Ton kuvan mukaan jos kattoo niin mutterit voi olla takahiekkapellin sisäpuolella ja vielä niin että ylemmät on kontin puolella ja alemmat löytyy pohjan alta.
                      Nämä irroittettu. Luultavasti avain piilee aisoissa olevissa muttereissa..

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16362
                        • Leppävirta

                        #12
                        Yhdestä facelift koppasesta tuollaisen koukun irroittanut ja joutui könyämään auton alla sekä muistaakseni kontissa. Tästä vaan aikaa jo melko paljon etten tarkkaan muista.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9041
                          • Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by kemes View Post
                          Kromipuskuri oli tässä raudassa kiinni, sen purin siis pois ensin. Koukusta ei kyllä jälkeäkään missään.
                          Joo kun on koukku niin ei sinne ne alkuperäiset "pienet" kiinnitysraudat enää tietenkään mahdu vaan puskuri tulee kiinni tuohon koukun runkoon.

                          Tosiaan ne runkoaisojen läpi menevät pultit menee noin 40cm kontin sisällä. Pultti kontista alaspäin ja mutteri auton alla.
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • grab_
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 2839
                            • Uusimaa

                            #14
                            koukun rauta se on kato nyt vaikka tuosta mun koukusta ihan samanlainen ja irti lähti nätisti kun pultit avas http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=275046
                            Ei mitään kerrottavaa

                            Comment

                            • M325i
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 1529
                              • Etelä-pohjanmaa

                              #15
                              voipi olla vielä rautapuslat takaluukun runkoaisojen sisällä pulttien ympärillä. Tuo rauta on jäänne vetokoukusta.
                              E30 ja E46 ///M

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎