Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalojen kulumisen vikavalo? e30 -90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizkavaa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 187
    • Nastola

    Jarrupalojen kulumisen vikavalo? e30 -90

    Kuskinpuolelle eturenkaalle menee kolme johtoa jotka ovat vailla päätepysäkkiä kun kulumisen anturia ei ole koskaan ollutkaan. Eli ovat siis poikki ja suojattu. Mutta mittaristossa kulumisen valo palaa. Siis se pyöreä symboli jonka ympärillä on ne "lohkeilleet" palat.

    Oon kokeillu yhdistellä niitä kolmea johtoa keskenään, kaikkia erikseen liittää runkoon mutta valo siltikin palaa. Polttimon pois ottoa en suosi.. Taka-akselille ei mene minkäänlaisia johtoja.. Tai jos menee, niin ovat aika hyvin piilossa. On tota meinaa syynätty..

    Onko mitään vinkkejä antaa saman "ongelman" kanssa kärsineillä?

    -Riku
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1828
    • N/A

    #2
    Originally posted by rizkavaa View Post
    Kuskinpuolelle eturenkaalle menee kolme johtoa jotka ovat vailla päätepysäkkiä kun kulumisen anturia ei ole koskaan ollutkaan. Eli ovat siis poikki ja suojattu. Mutta mittaristossa kulumisen valo palaa. Siis se pyöreä symboli jonka ympärillä on ne "lohkeilleet" palat.

    Oon kokeillu yhdistellä niitä kolmea johtoa keskenään, kaikkia erikseen liittää runkoon mutta valo siltikin palaa. Polttimon pois ottoa en suosi.. Taka-akselille ei mene minkäänlaisia johtoja.. Tai jos menee, niin ovat aika hyvin piilossa. On tota meinaa syynätty..

    Onko mitään vinkkejä antaa saman "ongelman" kanssa kärsineillä?

    -Riku
    Se anturi toimii seuraavasti: anturin sisällä on vastus, joka palojen kulumisen myötä lopulta kuluu poikki. Varoitusvalo syttyy, jos piuhat ovat oikosulussa (esim. jarrulevyn kautta) tai virtipiiri on avoin (koska vastus on poikki). Siis valo kabiinissa sammuu vain, jos piuhojen välillä on suunnilleen oikean suuruinen vastus.

    Käytännössä paras keino korjata on siis laittaa sinne anturi
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1828
      • N/A

      #3
      Tosin tuo johtojen määrä vähän hämää, koska muistelin että niitä olisi ollut vain kaksi ... on tosin jonkin verran aikaa siitä kun minulla on viimeksi ollut e30.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • rizkavaa
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 187
        • Nastola

        #4
        okei, kiitos selvennyksestä. Kolme piuhaa tosiaan. :o mielellää kyllä sinne mitää anturia laittas.. Ja jos joku tietää että minkä suurunen vastus sinne suurinpiirtein menee ni saa heitellä !

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Se anturi sitten maksaa alle 5€ että eikö nuo kannattaisi laittaa sitten toimimaan etenkin kun ei halua polttimoa irroittaa?

          Comment

          • rizkavaa
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 187
            • Nastola

            #6
            Noniin on tuo anturi nyt hommattuna. Edelleen vaan hämää tuo että kun anturin toiminta vaikuttaa niin yksinkertaselta, niin minkätakia korilta tulee koko härpäkkeelle 3 johtoa? Aivan kuin jotai talosähkö MMJ-kaapelia olisi tuo. Keltavihreä, Ruskea ja Sininen johto.. Olisin tuon anturin kytkeny vaan ehjänä jonnekki tuonne konepeiton alle etten pyörälle saakka sitä laittas.. Mutta mittaristolta tai muualtakaan rungosta ei tule muita johtoja ko. alueelle kun tuo 3-johtiminen..

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              Originally posted by rizkavaa View Post
              Noniin on tuo anturi nyt hommattuna. Edelleen vaan hämää tuo että kun anturin toiminta vaikuttaa niin yksinkertaselta, niin minkätakia korilta tulee koko härpäkkeelle 3 johtoa? Aivan kuin jotai talosähkö MMJ-kaapelia olisi tuo. Keltavihreä, Ruskea ja Sininen johto.. Olisin tuon anturin kytkeny vaan ehjänä jonnekki tuonne konepeiton alle etten pyörälle saakka sitä laittas.. Mutta mittaristolta tai muualtakaan rungosta ei tule muita johtoja ko. alueelle kun tuo 3-johtiminen..
              Niin, siellähän ei kuulu tulla kolmea johtoa anturille. Eikä liioin keltavihreä/ruskea/sininen-yhdistelmää. Tarkista mihin se jälkiasennuskaapeli menee korissa, katkaise sieltä ja laita sinne semmonen 2-johtoinen tilalle, niinkuin kuuluukin.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • rizkavaa
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 187
                • Nastola

                #8
                sulaketaulun alle Se kaapeli sukaltaa suoraan, eikä liioin näytä miltää jälkiasennukselta ku kumiset sinetit on päällä niin nätisti.. Ja kun tuossa googlasin jotai bmwmalesia juttuja niin jollai sällillä tuli vastaavanlailla kolmijohtonen kaapeli sinne ja oli kans vailla selvitystä tälle ratkasulle.

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by rizkavaa View Post
                  sulaketaulun alle Se kaapeli sukaltaa suoraan, eikä liioin näytä miltää jälkiasennukselta ku kumiset sinetit on päällä niin nätisti.. Ja kun tuossa googlasin jotai bmwmalesia juttuja niin jollai sällillä tuli vastaavanlailla kolmijohtonen kaapeli sinne ja oli kans vailla selvitystä tälle ratkasulle.
                  Toi löytyy sen verta monesta suomiautosta, että on luultavasti kampanjana tai virallisena korjausohjeena käytetty ratkaisu.

                  Ja totta tosiaan se on ihan "jatkoroikkaa" se johto, liittyy alkuperäiseen sulakerasin tienoilla ja pyörän luokse on liitetty alkuperäinen pää, naamioitu niin hyväksi kuin tuommoisen kaapelin saa naamioitua.

                  Ja kuten mainitsin olen useita kymmeniä vastaavia nähnyt, ei voi olla sattumaa.
                  Olli.

                  Comment

                  • rizkavaa
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 187
                    • Nastola

                    #10
                    okei.. Eli mahtaskoha löytyä jotai hommaa helpottavaa jos tuon "jatkoroikan" suojaa vaan kuorii pidemmälle ja penkoo sen pois sulakerasian luota.. Mietin vaan että kuinka Sitte kytkäsee 2johtosen sinne tilalle..

                    Comment

                    • tapsakasm10
                      Newbiemmer
                      • May 2015
                      • 13
                      • finland

                      #11
                      jarrupalojen varoitusvalo

                      voisko joku laittaa kuvan et mikä se on se varoitusvalo?mulla on edessä ne johdot irti ja joku valo palaa.jos joku viihtii kuvan laittaa nii oisin kiitollinen

                      tapsa

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #12
                        Originally posted by tapsakasm10 View Post
                        voisko joku laittaa kuvan et mikä se on se varoitusvalo?mulla on edessä ne johdot irti ja joku valo palaa.jos joku viihtii kuvan laittaa nii oisin kiitollinen

                        tapsa
                        Googlen kuvahakuun: BMW E30 brake pad warning light. Tiedon etsimisessä kesti tasan 2sekuntia:

                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎