Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318is vs muut..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige^^
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 11

    E30 318is vs muut..

    Kysymys on seuraavanlainen. Eli kyseisessä autossa on n. 135 hv, mutta miten kiihdytys arvo 0-100 vie tehdasarvojen mukaan 9.9 sekuntia. Ihmettelen tätä siis siksi, koska muut saman ikäluokan "vastaavat" kuten hondan civic 130hv 0-100 alle 8 sek. opelin kadett 150 hv lähempänä 7 sek. ja näin edes päin.

    Kyseinen auto kiinnostaisi ja toivottavasti minua ei nyt lynkata ensimmäisen postauksen johdosta.. :P Ihmettelen vain suuresti näin "huonoa" arvoa. Ensimmäinen bemari olisi tästä tulossa, eikä nuo riisikupit oikeen iske..
  • torx
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 383
    • Tuusula

    #2
    Mulla nyt aluksi tulee mieleen nuo mittaus tavat. Taisi tm:ssä tai jossain olla juttua tästä.

    Japsit mitataan jollakin 38kg kuskilla myötätuuleen ajaen, yms.

    Bmw testattiin oliko nyt 80kg kuskilla täydellä tankilla. sama suora edes-takas ja niistä keskiarvo. eli ajetaan myötä ja vasta tuuleen. Jotain muutakin taisi olla, mutta ei voi muistaa.
    G30 530e m-sport -19.
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
    -
    Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Hatusta jos heittää niin veikkaisin painoissa olevan eroa. Bemarit tuntuu kaikki olevan aikamoisia "tonnikeijuja". Ei jaksanut civicit ja kadetit (eikä E30) kiinnostaa niin paljon että olisin kaivanut faktaa esiin...
      E39 520iA -02

      Comment

      • seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

        #4
        ja kai toi 200kg painoero jotaa merkkaa + välitys + kardaanillle häviävä teho
        kadett karvan alle 1000kg ja 156hv 7.6s muistaakseen ja 220km/h
        civic olikos vähä yli 900 ja 130hv 7.6s ja 195km/h
        Last edited by seidltuning; 02-01-2005, 11:19.
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #5
          niin ja täytyy sanoa et tollanen is tuntuu tehokkaammalta mitä on ja kiertää hienosti niin et rajotin tulee vastaan ihan yllättäen ja tien päällä pesee paljon tehokkaampia autoja.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • mige^^
            Newbiemmer
            • Jul 2004
            • 11

            #6
            Tässä jo ihan asiallisia vastauksia, kiitos niistä. Onkos kukaan "kisannut" näiden saman ikä luokan japsi autojen kanssa tai noitten gsi kadettien, tai verrannut kiihtyvyyttä ihan oikeasti, ei siis mitään tehdas arvoja katsomalla?

            Mitä tämmönen E30 is painaa muuten? :o

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10079
              • KVLA

              #7
              Kyllä tehokkaampi auto voi "hävitä" heikommalleen testiolosuhteissa,kuten edelliset ovat testien erillaisuuksista kirjoittaneetkin.Näistä tehon lisäksi vaikuttavia ovat tuo mainittu kokonaispainoero,mutta voimansiirron välityssuhteilla saadaan huomattaviakin eroja kiihdytys tuloksiin.

              Comment

              • MikkoV
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 631
                • Sastamala

                #8
                Kyllä ne autot ihan samallalailla mitataan, turha väittää muuta.

                Painoero sen pääasiassa tekee, ja moni muu seikka, välitykset jne. Luonnossa noista Kadetti on kyllä ihan selvä ykkönen, Civicci ei oo ajossa ihmeemmin vakuuttanut mutta kyllähän sekin nyt selkeesti nopeampi on, mut ihan hauska peli toi E30 318iS on ja ajossa nopeemman tuntuinen kierrosherkän / kiertävän koneen ansiosta, vetotapansa puolesta noista ainoa oikea.

                0-100km/h on siinä mielessä turha tuijottaa että jos toinen auto ottaa kakkosella 100 lasiin ja toinen vaikka 90 eli joutuu vaihtaan kolmosta niin mittaustulos tottakai pirusti huonompi, sit kun koitetaan esim 0-120km/h niin puntit voi olla toisinpäin. AP-22:sella vaan kun on leikkinyt niin esim aikanaan 200SX:llä sai tippuun 0-100 ajan 6.5 sekunnista 5.95 sekkaan vaan kun kierrätti kakkosella ylikierroksille (rajoittaja poistettu) et sai just sen 100 rikki
                E70 3.0SD -08
                .................................................. ................................
                Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #9
                  Aika huonosti toi is lähtee paikoiltaan kun ykkönen on niin lyhyt ja komosen joutuu heittään sisälle ennenkuin 100km/h menee puhki. Kiertää iloisesti mutta perstuntumalta uskaltaisin väittää että teho on jossain 3000-5000 kiekan paikkeilla parhaimmillaan. Yli ei hyödytä kierrättää ja alempaa ei vääntöä juuri löydy. Oma kelas mittariin 220km/h ja silloin kiekat oli punarajalla. Tästä kun ottaa 15km/h pois niin ollaan varmaan aika lähellä todellisia huippuja. Bensaa syö yllättävän paljon (1.8L 16v koneeksi). Ennen tota mulla oli kakkosautona -92 GTI sunny ja se olis vienyt tota mitenpäin tahansa. Ei kannata ainakaan sellasta mennä härnäämään. Taitaa tehdas luvata tolle jotain ~10.s 0-100. Silti kiva auto ajella ja verrattuna 318i bemuun kulkee ihan mukavasti.

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Ei sitä kannata hirveesti tuijottaa tuota 0-100km/h kiihtyvyyttä se kertoo aika vähän loppujen lopuksi koko autosta, tai jos se on tärkeä niin voit vertailla esim. sitä että mikä noista sun vaihtoehdoista kiihtyy kauemmin tuohon alle 10sek aikaan eli siis tarkoitan että is:llä voit kiihdytellä noita aikoja silloinkin vielä kun esim. kadetti on jo kiihdyttänyt narun jatkeena romiksella
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • MikkoV
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 631
                      • Sastamala

                      #11
                      Originally posted by Rahu
                      Ei sitä kannata hirveesti tuijottaa tuota 0-100km/h kiihtyvyyttä se kertoo aika vähän loppujen lopuksi koko autosta, tai jos se on tärkeä niin voit vertailla esim. sitä että mikä noista sun vaihtoehdoista kiihtyy kauemmin tuohon alle 10sek aikaan eli siis tarkoitan että is:llä voit kiihdytellä noita aikoja silloinkin vielä kun esim. kadetti on jo kiihdyttänyt narun jatkeena romiksella
                      Tai sit ei, koneena noista vaihtoehdoista lienee heikoin juuri bemun.
                      E70 3.0SD -08
                      .................................................. ................................
                      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                      Comment

                      • vleivo
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 708
                        • Zürich Switzerland

                        #12
                        Joo mut kato vaikee ajaa kun näkyy nelostie jalkatilasta.
                        1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
                        1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
                        1991 Ford Mustang GT 5.0
                        1994 BMW M5 3.8
                        2011 H-D Fatboy Special
                        2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by MikkoV
                          Tai sit ei, koneena noista vaihtoehdoista lienee heikoin juuri bemun.
                          Perusteet?

                          Jos tänäpäivänä löydät is:n ja gsi:n jostain niin kovasti luulen että se is:ä on paremmassa kunnossa! ..Ei muuten tule ihan heti mieleen milloin olen nähnyt viimeksi gsi:n katsastettuna liikenteessä .
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • sirkus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 2195
                            • kaustinen

                            #14
                            En ole kyllä kuullut et is:n koneet olis jotenki huonoja ei silti ei tuo gsi konekkaan huono ole vaan varmaan paras ooppelin 16v kone mut nuo kadetit nyt vaan on ruosteisimpia autoja mitä maa päällään kantaa.
                            Chrysler 300c crd touring 2010
                            Daily driver
                            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                            Man cave on wheels
                            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                            Built not bought
                            V8, only juice&milk come in 2 litres

                            Kawasaki zzr1100 fighter


                            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                            Comment

                            • bmw harrastelija
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 758
                              • -

                              #15
                              -> ESSOn baariin...
                              thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                              Alex von Falkenhausen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎